Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Randje aanhaken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Randje aanhaken
    Posted: 07 Oktober 2015 om 20:17
Voor een dame op leeftijd wil ik aan een handdoek en event een theedoek een randje haken. Kan ik dat meteen aanhaken, lijkt me lastig doorprikken, of eerst randje haken en dan aannaaien . Heb een zakdoekje van misschien wel 19e eeuw en daar is het meteen aangehaakt, maar kan niet goed zien hoe.

Daar ik hierboven nooit tevergeefs heb aangeklopt, dacht ik na zoeken en denken.....alvast bedankt!
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2015 om 20:18
Hierboven moet gewoon hier zijn 😉
Maaike
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2015 om 20:30
een rolzoompje in het zakdoekje maken en dan met een hele fijne haapen een kantje haken Je kunt dit het beste doen door er op regelmatige afstand eerst een strakke rand met bv i losse 1 vaste omheen te haken . Een dun stukje vloeipapier langs de randen van het zakdoekje en dat later wegscheuren is ook een mogelijkheid als hulpmiddel
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2015 om 21:39
Op de manier die Mutti beschrijft heb ik destijds de molton omslagdoeken voor mijn eerste baby omhaakt met een festonsteek. (Ik geloof dat ik ze nog heb). Gaat best. Vooral met de ouderwetse metalen haaknaalden. Mijn moeder haakte randjes om zakdoekjes, maar ze legde er geen vloeipapier tussen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 om 01:34
Misschien eerst een rij met festonsteken naaien en daaraan je rand haken.
Annemarie
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 om 08:51
Je zou de zakdoekjes ook kunnen om zigzaggen en daarop het randje haken. Het vloeipapier onder de naaimachine leggen zodat je op gelijkmatige afstand gaatjes krijgt en dan op de stof leggen .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 om 08:52
Ik zie nu dat het om een handdoek gaat en niet om een zakdoekje .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 om 10:55
Lijkt me makkelijker, een handdoek is ten slotte grover geweven dan een zakdoek.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 om 11:13
Het gaat beide niet zo moeilijk hoor. Stof dat je voor een zakdoekje gebruikt is meestal dun en je gebruikt daar een hele fijne haaknaald voor, 1 of nog minder. Voor de flanellen omslagdoeken en moltons heb ik een dikkere gebruikt. Ik heb gezocht of ik er nog had, maar niet meer dus. Wel nog een dekentje dat door onze hulp in de huishouding om een stuk van een nieuwe dweil is gehaakt als poppendekentje voor mijn poppenwieg. En dat ding ligt nog in de poppenwagen al zeker 65 jaar!!!!
De wieg is naar onze kleindochter.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 om 11:38
Je kunt gaatjes maken door de handdoek en theedoek zonder draad door de naaimachine te halen. Als je tenminste de steeklengte kunt instellen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 om 16:07
Dank allemaal voor het meedenken en de tips.
Maaike
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2015 om 20:29
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Je kunt gaatjes maken door de handdoek en theedoek zonder draad door de naaimachine te halen. Als je tenminste de steeklengte kunt instellen.

Dat is een goede tip, die ga ik onthouden. Bedankt
Annemarie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2015 om 09:22
Die kwam uit mijn geheugen, niet uit mijn denkraam. Hij is al eerder gegeven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2015 om 11:12
Gaatjes met de naaimachine maken, goeie! wie het ook heeft bedacht,  zal naalddikte 100 erin doen.
Maaike
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.344 seconden.
Lang Yarns