etamine |
Reageer |
Autheur | |
vagantes
Newbie Lid sinds: 02 November 2015 Locatie: Tonden Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 November 2015 om 10:52 |
kan iemand mij vertellen wat etamine precies is?
Op de site van hobbydoos zie ik wel een plaatje van etamine, maar geen beschrijving. volgens mij heb je wollen etamine (etamine de laine), maar ook zijden of katoenen etamine. Ik wil iets weten over wollen etamine. Is dat hetzelfde als kamgaren?? Is er nog een andere benaming voor wollen etamine? Dank, Nelleke |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi als je googled dan komt er een hele waslijst te voorschijn,
volgens mij is etamine een soort van dun doek, om dingen door te zeven, of om op te borduuren borduurlinnen zou ook een benaming kunnen zijn |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gegoogeld en van alles gevonden, maar niet wat ik zocht. Dus overtypen uit mijn textielwoordenboek.
etamine: open katoenen stof in plat- of ajourbinding, toegepast in lasgordijnen; in fijnere uitvoering ook wel voor borduurwerk. Als je googelt op etamine vind je een boel. Het bestaat in vele materialen, katoen, wol en ook zijde.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij is etamine een verzamelnaam voor stoffen waarvan de draden
niet aansluiten . het kan dus van verschillende materialen gemaakt zijn Ook kaasdoek om te zeven of waarin de kazen vroeger wel verpakt werden om te drogen noemden ze etamine Je zag dan op de korst zo'n weefsel patroontje Het gaat in ieder geval bij wassen heel erg in elkaar zitten . Ik heb het bij mijn staaltjes -ooit verzameld voor mijn examen- opgezocht . |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
goh, weer wat bijgeleerd, want ik wist begot niet in welke richting ik zou moeten zoeken. Ik dacht dat het iets scheikundig was als ik de naam las. Het is dus een lap 'stof' als ik het goed begrepen heb.
|
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
ook wij hebben ooit geleerd dat kaasdoek etamine genoemd werd.
maar dat is al een paar jaar geleden |
|
oant Sjen
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
In de wereld van textiel en mode veranderen de namen constant. Er is weinig verschil tussen een cape, een poncho of een omslagdoek.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Geerlig
Hobbyguru Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij ons heet het schooldoek. Ik heb voor het haken meters gebruikt om op te borduren. Als ik hier in de omtrek om schooldoek vroeg wisten ze direct wat ik bedoelde.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |