Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

dikte van fiberfill

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Billie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Billie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: dikte van fiberfill
    Posted: 07 December 2015 om 19:12
Beste handwerkmensen,
Voor een toneelstuk op school willen we een eenvoudig en snel sneeuwmannenpak maken van fiberfill.
Ik zie steeds grammen per vierkante meter staan. Dat geeft het volume, de dikte aan.
Maar hoe dik is dat dan?
Weet iemand de dikte van een bepaald aantal gram? (Of van meer?) Dan kunnen we verder zelf wel een invulling geven aan de andere diktes.
Dank alvast voor de moeite.
Groet van Billie.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2015 om 19:25
Ik heb gegoogled op fiberfill en vond al snel dit:

Fiberfill, ook wel dacronwatten genoemd, verkrijgbaar in diverse diktes en kwaliteiten. Zeer geschikt als afdekmateriaal voor kussens, matrassen, boxkleden en meer. Per strekkende meter te bestellen op een breedte van 160cm. 100 grams - De standaard afwerking voor kussens van ca. 1 cm dikte 200 grams - Iets dikkere afwerking van ca. 2 cm 300 grams - 3 cm dikke afwerking om bijv. een rugkussen een 'speels' effect te geven. 400 grams - Veel gebruikt voor boxkleden e.d. De 400 grams is ca. 4 cm dik.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Billie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Billie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2015 om 19:39
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Ik begrijp dat ik van een centimeter dikte per 100 gram kan uitgaan.
Daar kan ik wel wat mee.
Groet van Billie.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2015 om 19:40
Tot die conclusie was ik ook gekomen. succes!
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 10:20
Hoi Billie, misschien ff voorstellen?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns