Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gebreide spencer verlengen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gebreide spencer verlengen
    Posted: 12 December 2015 om 17:39
Vanmiddag kwam ik erachter dat de spencer die ik voor mijn kleinzoon heb gebreid, net een paar cm te kort is. Shocked

Dus ding weer mee naar huis en goegelen op het verlengen van breiwerk. 

Nu kom ik 2 verschillende manieren tegen.
maar ik kan haast niet geloven dat je dan het verschil niet ziet. Het ene gedeelte van boven naar beneden, het andere van beneden naar boven gebreid.

wat me beter lijkt omdat dan de steken in elk geval dezelfde kant op zijn gebreid, van onder naar boven.

Wat is de beste methode volgens jullie? 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2015 om 18:06
ik zou de tweede methode kiezen op voorwaarde dat er juist een streepke loopt in een andere kleur. Anders is het een gok of je de juiste rij op de hulpnaald hebt staan en dat zie je pas als je geknipt hebt.

Een manier die ik ook wel eens toepas is een stuk breien in een contrasterende of gewoon witte kleur, beginnen met 1 of 2 ribbels en dat aan de binnenkant vastmaken zodat het precies lijkt of er nog een trui/tshirt onderzit.

Maar het hangt natuurlijk ook af van de grootte van de boord die je al hebt.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2015 om 18:10
Ik weet natuurlijk niet hoe de onderkant van de spencer gebreid is. Heb je boordsteek, dan zou ik een draadje boven de boord doorknippen en dan de hele boord eraf halen, de steken opnemen en een nieuwe boord naar beneden breien. Zelfs als je wil dat er eerst nog een stukje tricotsteek bij moet, je wil bv geen langer boord, gaat dat ook, en je ziet het niet hoor. Wil je dat allemaal niet, dan kun je ook na het doorknippen en loshalen de steken van de boord opnemen, een stukje bij breien en daarna de 2 gedeeltes aan elkaar mazen. Beide methodes heb ik al toegepast. Als je het netjes doet zie je het echt niet.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2015 om 18:47
Ook al lopen de steken de andere kant op je ziet het echt niet.

Vorig jaar heb ik het gedaan bij een trui die mijn dochter te kort had gebreid .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2015 om 19:47
Ik heb het ook zo gedaan, versie 1.
Je ziet het echt niet!
En ik had de boord 1 regel boven de boordsteek voorzichtig losgemaakt en hem er weer aangemaast.
Zag je ook niet.

Succes.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2015 om 10:51
Dank allemaal voor de adviezen. Ik ga voor de Drops methode, vanmiddag ga ik er aan beginnen. Ik laat nog wel weten of het is gelukt.
Ik zie dat die op de foto ook erg kort is, maar mijn dochter wil hem echt langer hebben. Dus dat doen we dan maar.Smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2015 om 11:59
ineens de lengte- en breedtematen opschrijven hulten, voor de volgende truikes en als het kan ook nog de mouwlengtes. Ik heb hier ook zo'n briefke en dat moet natuurlijk regelmatig aangepast worden maar dan weet je al welke lengte je dochter prefereert.

succes.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2015 om 13:34
Goeie tip Bep, dank je!
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 14:22
Nou, ik heb het geprobeerd met als resultaat dat ik vandaag aan een nieuwe spencer ga beginnen. Het bleek voor mij niet mogelijk om de steken netjes achter elkaar op een en dezelfde toer op te nemen. Zelfs met TL licht erboven en een loep kreeg ik het niet voor elkaar. 
Uiteindelijk was de spencer half verknipt en mijn humeur diep onder het vriespunt aanbeland  Angry  Censored   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 14:58
Oh ik kan me dat voorstellen, even diep ademen enzo en een kopje T en iets erbij en dan weer verder, niet dan ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 14:59
sjaans dat ik efkes gewacht heb, want ik wou hier ook al direkt een boord van een trui gaan knippen om die wat te verlengen. Hij moet maar blijven rondlopen met een trui die juistekes niet lang genoeg is naar zijn goesting dan.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 18:03
Misschien dat het best kan lukken hoor Bep, maar ik had een mega probleem om de steken van elkaar te kunnen onderscheiden met de erg donker blauwe acryl die ik gebruikt heb. Midnight blue, inderdaad donker als de nacht zonder maanlicht.  Wanneer ik het filmpje zie lijkt het zo simpel.........
Ik ben opnieuw begonnen lw, er was geen eer meer aan te behalen.
Kopje T met wat lekkers heb ik evengoed genomen LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 18:45
je kunt ook zonder knippen aan het werk .

Gewoon de laatste naald van de boord de steken op de pen ( dunnere pen gaat makkelijker ). Vervolgens gewoon gaan breien ( goede dikte )terwijl de boord gewoon blijft zitten . Flink lang boord breien en dubbel vouwen en tegen de onderkant van de boord naaien /mazen . Je kunt dan zelfs een boord van een andere kleur breien als je geen garen genoeg hebt of strepen
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2015 om 21:58
Dank je Mutti voor de tip.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.063 seconden.
Lang Yarns