Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help! hoe voorkom ik die lelijke lijn?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: help! hoe voorkom ik die lelijke lijn?
    Posted: 07 Januari 2016 om 19:55

Grrrr,,,lelijk die lijn van wisseling naar de andere kleur.hoe kan ik dit voorkomen? Wie kan mij advies geven?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 20:09
bedoel je die loopt van waar die blauwe rand onderaan stopt tot van boven? Want in het midden is het de meerdering denk ik.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 20:11
hoe kan het dat er 2 lijnen zijn
oant Sjen
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 20:22

het gaat om de lijn van boven naar beneden,daar waar ik aanhechting telkens maak naar de andere kleur. Dat je het een beetje ziet vind ik niet erg,maar dit is lelijk.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 20:22
Alleen die ene lijn is lelijk toch ? Misschien als die lijn in het midden zou zitten, jeetje ik weet het niet ik ben geen haakster.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 20:24
Misschien moet je eens vertellen wat je precies doet en waarom, heb je achterop bij de andere wisseling ook zo'n lelijke lijn ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 20:27
ja het was die die ik bedoelde.

Ofwel kan je van kleur wisselen vooraan waar je toch al moet meerderen ofwel maar misschien doe je het al zo :

dus als de laatste steek gemaakt is, een halve vaste met de nieuwe kleur doorhalen in de eerste steek om de toer te sluiten. Dan maak ik een vaste in diezelfde steek en dan in het dwarslusje van die vaste nog een vaste en dan gewoon verder doen.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 20:35
Heb je telkens aan en af gehecht?

http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 21:07
nee,ik laat de draad hangen.De witte toeren zijn 1 vaste-1losse-1vaste.de blauwe 1hst-losse-1hst.bij het sluiten van de toer doe ik de laatste doorhaling met de nieuwe kleur,zoals altijd bij een kleurwisseling.Dit is denk ik toch jij ok bedoelde Bep?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 21:17
ik sluit de toer altijd met een halve vaste met dus die nieuwe kleur dan.

En dan in diezelfde steek waar ik die halve vaste heb gemaakt maak ik dan de 1ste steek van de nieuwe toer. Maar als je dan al met een losse moet beginnen is het wel lastiger natuurlijk.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 21:20
dank voor jullie meedenken,ben m al aan het uittrekken,eens even denken wat we nu gaan maken,haha
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 21:43
ik begrijp er niets van
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 23:26
ik heb het gedaan op de manier die ik beschreef,

straks of morgen nog eens proberen met wit en zwart. Daar moet toch een oplossing voor zijn. Ofwel eneke vroeger al wisselen ofwel eneke verder, maar dat zie ik dan wel.

Ik heb het wel wat scheef gelegd omdat het kleiner is en dan begin ik aan de achterkant en loopt het schuin naar de voorkant. Maar ik heb dus bij die wissels, altijd 2 blauwe naast elkaar. Begin is bij het roze draadje boven tot de blauwe beneden.

En de draden waren ook niet even dik.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 23:28
Huhhhh???? Ik begrijp er ook niks van 
Ik haak nooit af!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2016 om 09:10
Ik kreeg in een colsjaal van Fenna ook zo'n lelijke lijn, met telkens een toer eindigen met een halve vaste en dan in dezelfde steek een stokje. Ik had spijt dat ik hem niet in spiralen gehaakt had. Gelukkig is de sjaal zo breed, dat hij twee keer om de nek gaat en dan zorg ik dat hij draait op die lelijke plaats. Maar ik zou geen oplossing weten. Die is er vast wel, er is ook een oplossing voor rondbreien met verschillende gekleurde strepen, ergens in Tips en trucs.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2016 om 10:02
Zoal Bep omschrijft is de oplossing. De laatste rij sluiten met een halve vaste in de kleur voor de volgende rij, dan gaat het goed. En daar dan weer je eerste steek voor de volgende rij maken.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2016 om 16:08
Wat kan ik hier toch nog veel leren, ik hoor mij zelf zeggen, O
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2016 om 17:49
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

Zoal Bep omschrijft is de oplossing. De laatste rij sluiten met een halve vaste in de kleur voor de volgende rij, dan gaat het goed. En daar dan weer je eerste steek voor de volgende rij maken.

maar zo heb ik het ook gedaan. ik maak altijd de laatste doorhaling met de nieuwe kleur.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2016 om 17:50
Originally posted by bep bep wrote:

ik heb het gedaan op de manier die ik beschreef,

straks of morgen nog eens proberen met wit en zwart. Daar moet toch een oplossing voor zijn. Ofwel eneke vroeger al wisselen ofwel eneke verder, maar dat zie ik dan wel.

Ik heb het wel wat scheef gelegd omdat het kleiner is en dan begin ik aan de achterkant en loopt het schuin naar de voorkant. Maar ik heb dus bij die wissels, altijd 2 blauwe naast elkaar. Begin is bij het roze draadje boven tot de blauwe beneden.

En de draden waren ook niet even dik.
ik kijk nog even met jou mee Bep.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2016 om 20:54
Ik ga direkt proberen met wit en zwart.

Sluit je de toer met een halve vaste met de andere kleur of maak je gewoon de laatste doorhaling van dat halfstokje met wit en ga ja dan verder met vaste, losse, vaste.

Ik veronderstel dan na die eerste toer met vaste losse vaste losse, .... de volgende toer het hst in het gat van die losse van vorige toer wordt gemaakt en niet in de overgeslagen opzetlosse.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns