help! hoe voorkom ik die lelijke lijn? |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 Januari 2016 om 19:55 |
Grrrr,,,lelijk die lijn van wisseling naar de andere kleur.hoe kan ik dit voorkomen? Wie kan mij advies geven? |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
bedoel je die loopt van waar die blauwe rand onderaan stopt tot van boven? Want in het midden is het de meerdering denk ik.
|
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoe kan het dat er 2 lijnen zijn
|
|
oant Sjen
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
het gaat om de lijn van boven naar beneden,daar waar ik aanhechting telkens maak naar de andere kleur. Dat je het een beetje ziet vind ik niet erg,maar dit is lelijk.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alleen die ene lijn is lelijk toch ? Misschien als die lijn in het midden zou zitten, jeetje ik weet het niet ik ben geen haakster.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien moet je eens vertellen wat je precies doet en waarom, heb je achterop bij de andere wisseling ook zo'n lelijke lijn ?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ja het was die die ik bedoelde.
Ofwel kan je van kleur wisselen vooraan waar je toch al moet meerderen ofwel maar misschien doe je het al zo : dus als de laatste steek gemaakt is, een halve vaste met de nieuwe kleur doorhalen in de eerste steek om de toer te sluiten. Dan maak ik een vaste in diezelfde steek en dan in het dwarslusje van die vaste nog een vaste en dan gewoon verder doen. |
|
|
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb je telkens aan en af gehecht?
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
nee,ik laat de draad hangen.De witte toeren zijn 1 vaste-1losse-1vaste.de blauwe 1hst-losse-1hst.bij het sluiten van de toer doe ik de laatste doorhaling met de nieuwe kleur,zoals altijd bij een kleurwisseling.Dit is denk ik toch jij ok bedoelde Bep?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik sluit de toer altijd met een halve vaste met dus die nieuwe kleur dan.
En dan in diezelfde steek waar ik die halve vaste heb gemaakt maak ik dan de 1ste steek van de nieuwe toer. Maar als je dan al met een losse moet beginnen is het wel lastiger natuurlijk. |
|
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
dank voor jullie meedenken,ben m al aan het uittrekken,eens even denken wat we nu gaan maken,haha
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik begrijp er niets van
|
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb het gedaan op de manier die ik beschreef,
straks of morgen nog eens proberen met wit en zwart. Daar moet toch een oplossing voor zijn. Ofwel eneke vroeger al wisselen ofwel eneke verder, maar dat zie ik dan wel. Ik heb het wel wat scheef gelegd omdat het kleiner is en dan begin ik aan de achterkant en loopt het schuin naar de voorkant. Maar ik heb dus bij die wissels, altijd 2 blauwe naast elkaar. Begin is bij het roze draadje boven tot de blauwe beneden. En de draden waren ook niet even dik. |
|
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Huhhhh???? Ik begrijp er ook niks van
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik kreeg in een colsjaal van Fenna ook zo'n lelijke lijn, met telkens een toer eindigen met een halve vaste en dan in dezelfde steek een stokje. Ik had spijt dat ik hem niet in spiralen gehaakt had. Gelukkig is de sjaal zo breed, dat hij twee keer om de nek gaat en dan zorg ik dat hij draait op die lelijke plaats. Maar ik zou geen oplossing weten. Die is er vast wel, er is ook een oplossing voor rondbreien met verschillende gekleurde strepen, ergens in Tips en trucs.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zoal Bep omschrijft is de oplossing. De laatste rij sluiten met een halve vaste in de kleur voor de volgende rij, dan gaat het goed. En daar dan weer je eerste steek voor de volgende rij maken.
|
|
MaaikeA
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Zeeland Status: Offline Points: 1989 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat kan ik hier toch nog veel leren, ik hoor mij zelf zeggen, O
|
|
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/ |
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
maar zo heb ik het ook gedaan. ik maak altijd de laatste doorhaling met de nieuwe kleur.
|
|
engeline
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ga direkt proberen met wit en zwart.
Sluit je de toer met een halve vaste met de andere kleur of maak je gewoon de laatste doorhaling van dat halfstokje met wit en ga ja dan verder met vaste, losse, vaste. Ik veronderstel dan na die eerste toer met vaste losse vaste losse, .... de volgende toer het hst in het gat van die losse van vorige toer wordt gemaakt en niet in de overgeslagen opzetlosse. |
|
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |