Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Probleem met patroon 38 vest.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janneke1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janneke1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Probleem met patroon 38 vest.
    Posted: 09 Februari 2016 om 14:32
Dit patroon is van maandagbreipatroon van 16-01-2016.
Het is een vest die in tweeën wordt gebreid nl een linkerhelft en en rechterhelft.
Je begint met 60 steken op het achterpand en eindigt ook met 60 steken op het voorpand en hier tussen in moeten er 100 steken gemeerderd en geminderd worden. Klinkt misschien simpel maar dat is het niet.
Het meerderen heb ik op de manier gedaan waarvan ik denk dat het moet en nu ben ik bij het middenstuk gekomen waar ik moet beginnen te minderen en dat word pas echt lastig.
Het zit namelijk zo dat je 32 naalden moet breien om 10 cm hoogte te krijgen dit is een vaststaand gegeven. Nu moet ik in het middenstuk wat gelijk staat aan je mouw 18 x 1 st elke 4de, 5 x 1 st elke 6de en 15 x 1 st elke 4de rij minderen in een gedeelte dat niet langer mag zijn dan 28 cm. Als ik dit allemaal bij elkaar optel kom ik op in totaal 38 st. minderen in 164 rijen alleen minderen aan de linkerkant. Tenminste zo lees ik het. Dat haal ik niet in 28 cm hier heb ik minstens 50 cm voor nodig om dit voor elkaar te krijgen. Is er iemand die mij hiermee kan helpen want ik begrijp hier werkelijk helemaal niets van.
Op het plaatje ziet het vest er heel leuk uit maar als je het niet kan breien omdat in mijn ogen het patroon niet klopt is dat ook zonde wan het garen dat ik heb gekocht. Ik wil wel even zeggen dat dit het eerste patroon is wat ik gekregen heb waar ik niet uitkom. HELP!!!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2016 om 14:56
https://www.hobbydoos.nl/maandag/breipatroon-damesvest.asp

Zou de link werken? Er zijn er wel meer die problemen hebben met dit patroon.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2016 om 15:17
misschien dat het eerste gedeelte 18 x 1 steek voor de kleinste maat is en dan die 5 x 1 en 15 x 1 voor de grootste maat.

Er staat een / tussen 18 x 1 st elke 4de   en    5 x 1 st elke 6de en 15 x 1 st elke 4de      
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2016 om 19:32
Ik denk dat Bep goed zit, je moet op dat "/" letten dat is de afscheiding tussen beide maten.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2016 om 09:51
Soms vraag ik me wel eens af waarom ze niet  voor elke maat een aparte beschrijving maken. (zeker bij dergelijke korte patroonbeschrijvingen met maar 2 verschillende maten) 
Dat zou het  toch veel beter leesbaar maken.
Ik snap dat het voor gedrukte magazines niet mogelijk is omdat het blad veel te zwaar/duur zou worden door al dat papier. Maar zeker bij een digitale versie zou het toch makkelijk kunnen zonder dat het meer geld kost.

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2016 om 10:53
Volgens mij ga je nog meer problemen tegenkomen .

Er staat ital afkanten en dan wordt er verwezen naar pag 2 Ik zie geen pagina 2 of ik moet er naast zitten . In iedergeval wordt italiaans afkanten uitgelegd op de website van Nafra .

Maar misschien wist je allang hoe die afkanting ging .
Back to Top
Janneke1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janneke1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2016 om 12:08
Bedankt allemaal voor jullie advies. Ik heb inderdaad niet gezien dat er / stond ik ga meteen opnieuw aan de slag. Het wordt wel uithalen want ik heb nu ook teveel gemeerderd natuurlijk. Wat het afkanten betreft bedankt voor de tip  voor de website Nafra want ik miste inderdaad ook al pagina 2.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.813 seconden.
Lang Yarns