|
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Tinkerbel ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 12 Juli 2008 Status: Offline Points: 758 |
![]() Posted: 13 Augustus 2008 om 16:36 |
Zoals beloofd het patroon van de rode kater van Jan Jans en de kinderen..... Uploaded with ImageShack.us
Benodigdheden: minder dan 25 gr oranje/rood zwart vilt wit vilt haaknaald passend bij het garen zwart borduurgaren vulling textiellijm Gebruikte afkortingen: hv = halve vaste(n) v = vaste(n) st = ste(e)k(en) 2vsh = 2 vasten samen haken tr = toer vlg = volgende st hhte = herhaal wat tussen * * staat tot aan het einde van de tr Met haaknaald 3 wordt de rode kater ongeveer 13 cm groot. De rode kater wordt in het rond gehaakt, gebruik een marker voor het aangeven van het begin van een nieuwe tr. Tip: Knip de draad niet tekort af na het afhechten. Dit vergemakkelijkt het aan elkaar zetten van de delen. Vul het werkstuk op terwijl je haakt. Hoofd en lijf Haak 5 lossen, 1v in elke st, in de 5e st 3v, haak in de andere kant van de stekenrij verder, 1v in elke st, in de laatste st 2v (12) In schema ziet dit er als volgt uit: x x x x x x 0 0 0 0 0 x x x x x x 2e tr: *3v, (2v in vlg) 3x*, hhte (18) 3e tr: *3v, (2v in vlg, 1v) 3x*, hhte (24) 4e tr: *3v, 2v in vlg*, hhte (30) 5e tr: 9v, (2v in vlg) 3x, 12v, (2v in vlg) 3x, 3v (36) 6e - 11e tr: 1v in elke st (36) 12e tr: 9v, (2vsh) 3x, 12v, (2vsh) 3x, 3v (30) 13e tr: *3v, 2vsh*, hhte (24) 14e tr: 2v, (2v in vlg, 1v) 3x, 6v, (2v in vlg) 6x, 1v (33) 15e tr: 2v, (2v, 2v in vlg) 3x, 6v, (2v in vlg, 1v) 6x, 1v (42) 16e – 33e tr: 1v in elke st (42) 34e tr: *5v, 2vsh*, hhte (36) 35e tr: *1v, 2vsh*, hhte (24) 36e tr: *2vsh*, hhte (12) 37e tr: *2vsh*, hhte (6) Sluit met een hv Knip de draad niet te kort af, haal de draad door de 6 overgebleven st en trek hem strak aan om de opening te sluiten Staart Maak een draadring, haak 6v in de ring (6) 2e – 22e tr: 1v in elke st (6) Sluit met een hv Oor (2x) Haak 4 lossen, 1 keerlosse, 2v (geen v in de laatste 2 st) Knip de draad niet te kort af, haal de draad door de lus. Rijg nu de draad door een paar lusjes aan de kant van het oor naar beneden toe en trek hem iets aan zodat je een beetje een halve maanvorm krijgt. Afwerking Naai de staart midden achter aan het lijf en vouw hem naar voren, naai hem daar vast. Naai de oren op het hoofd aan de uiteinden van de opzetlossen. Maak de ogen en neus van vilt en plak ze op het hoofd. Borduur de mond en de wenkbrauwen. Klaar is je rode kater!! (c) 2008 ontworpen door Tinkerbel |
|
Groetjes
![]() |
|
![]() |
|
Tinkerbel ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 12 Juli 2008 Status: Offline Points: 758 |
![]() |
Sorry dames dat ik het laatste zinnetje erbij zet. Dat doe ik absoluut niet om mezelf een schouderklopje te willen geven want zo ben ik helemaal niet, maar in het verleden zijn er anderen geweest die mijn "met-bloed-zweet-en-tranen"
![]() ![]() ![]() |
|
Groetjes
![]() |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
tinkerbel, ik vind dat je glijk hebt. jij hebt je tijd er in gezet en verdiend dan ook dat je naam er onderstaat. ik heb hem met jou naam eronder gekopieerd naar mijn comp. bij het kopje, nog te maken. gr esther |
|
![]() |
|
Teunie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
![]() |
Je het groot gelijk om het zo te doen ik zou er ook niet tegen kunnen als ze met mijn ontwerpen of vertalingen zouden gaan pronken.
|
|
Groetjes Teunie
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Super,dank je wel,en je hebt groot gelijk om je naam eronder te zetten!
![]() |
|
![]() |
|
tammie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 6409 |
![]() |
heel leuk en bedankt voor het patroon. ik zou het ook niet leuk vinden als ze met mijn spullen weglopen en zou ook dat zinnetje doen. |
|
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/ http://tammie1990.multiply.com https://www.facebook.com/tamara.denos http://tammy190.hyves.nl/ http://pinterest.com/tammie1990/ |
|
![]() |
|
Houtdraakje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 716 |
![]() |
hartstikke leuk, dankjewel, en ik vind ook dat je heeeeellleemmaal gelijk hebt.
![]() |
|
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
|
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
Wat leuk, je kunt hem ook zo maken dat ie om een kruik past!, Superleuke kruikenkater wordt het dan
![]() |
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
miep ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 17 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3972 |
![]() |
Tja, het is inderdaad al gezegd, maar je hebt gelijk om je naam eronder te zetten. Hij blijft erg leuk, bedankt voor het patroon.
|
|
![]() |
|
Dikky ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 November 2007 Status: Offline Points: 2403 |
![]() |
Heel leuk patroontje en wat je naam eronder betreft groot gelijk. Je mag daarnaast ook best wel trots zijn op zo'n patroontje hoor.
|
|
Groetjes,
Dorine |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
wat ben ik hier blij mee,goed dat je naam er onder gezet hebt.bedankt groetjes puck |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Sorry dames dat ik het laatste zinnetje erbij zet. Dat doe ik absoluut niet om mezelf een schouderklopje te willen geven want zo ben ik helemaal niet, maar in het verleden zijn er anderen geweest die mijn "met-bloed-zweet-en-tranen"
![]() ![]() ![]() __________________ Groetjes ![]() |
|
![]() |
|
The Anny ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 22 Mei 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 179 |
![]() |
Leuke kater wat je ontworpen hebt! Fijn dat je het wilt delen op het net en je mag er gerust met trots je naam onder zetten Groetjes Ann |
|
![]() |
|
![]() |
|
rita_1709 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4454 |
![]() |
Hoi Tinkerbel, Mooie creatie weer van jou !!! Bedankt voor het patroontje... en de excuses hoeven zeker niet... het werk is van jou... dan ook de eer !!!
|
|
Groetjes,
Rita. Bloemen zijn om mooi te zijn.. Mensen zijn om goed te zijn !! |
|
![]() |
|
ab63 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3217 |
![]() |
daar sluit ik mij bij aan |
|
GROETJES ANGELA
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
Groetjes
![]() |
|
![]() |
|
panda ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 December 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1053 |
![]() |
Geen enkel excuse nodig hoor, je hebt het recht dit te doen
![]() |
|
Groetjes Paula
|
|
![]() |
|
hesterkerstgek1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3916 |
![]() |
hallo tinkerbel gelijk heb je ik heb ook al menig patroon voorbij zien komen op andere clubs, waarvan ik zeker wist dat ik die vertaald had,door de schrijfwijze,en dan stond er een andere naam onder, ben er dus me gestopt om veel te vertalen,soms doe ik af en toe een patroon en die wil ik dan wel delen. dus alle eer komt jou toe hoor!!!! groetjes hesterkg1 |
|
GROETJES HESTER
|
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
Lief rood katertje, wat ben je mooi. En onder eigen ontwerpen mag best een eigen naam staan |
|
![]() |
|
Koningsdochter ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2008 Status: Offline Points: 5322 |
![]() |
tinkerbel ik vind dat je groot gelijk hebt. Ik heb hem overgenomen met jouw naam eronder. Mooi gemaakt. Ga ik zeker ook eens maken.
|
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |