Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenmooie Picasa albums downloaden?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: mooie Picasa albums downloaden?
    Posted: 17 Juli 2009 om 16:25
Als je iets moois op Picasa ziet, kun je dan ook een heel album in 1x downloaden ipv plaatje voor plaatje? Ik heb zelf geen Picasa geïnstalleerd, kan het daarmee? Of kan dat dan alleen met je eigen albums?
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 16:43

Ik denk dat het wel kan,heb het zelf nog nooit gedaan.Vaak staat het wel bij het album.

Je moet er wel rekening mee houden dat je die niet op het forum mag plaatsen.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 17:07
Het mag ook niet op Picasa staan ;eigenlijk hoor je er melding van te maken bij Picasa. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 17:41
Ja, ik wweet wat eigenlijk moet en mag. Maar hier gebeurt toch ook het nodige? En zolang het niet gebeurt om geld mee te verdienen...
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 18:59
er staat gewoon een knop bij "downloaden naar picasa"
Dan krijg je m op je pc te staan in zijn geheel.

maar foei Naemi, dat kan echt niet hoor!!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 19:02
Nee, het punt is, dat mensen patronen verkopen om WEL geld te verdienen. Of althans een deel van de kosten terug te verdienen ; het is namelijk best tijdrovend werk waar heel veel uren en materialen in gaan zitten.
En daar een stokje voor steken heeft natuurlijk wel een mooie naam die mensen liever niet willen horen. En nee, ik vind niet dat je alles wat niet mag moet doen alleen maar omdat het kan. Daar maak ik me niet populair mee, dat weet ik, maar diefstal is diefstal in ELKE vorm. Of het gebeurt om geld mee te verdienen maakt niet uit ; iedere illegale 'koper' stoot de ontwerper / maker / verkoper brood uit de mond, of het nu films zijn, dvd's, liedjes of ontwerpen. En er is ook ZO ontzettend veel gratis te krijgen, dat die echt te beroerd is om er geld voor neer te leggen, ook ruimschoots aan zijn trekken kan komen. In dat opzicht is er geen verschil in het stelen of in de winkel kopieren / fotograferen van een boek of tijdschrift.

Iedere keer als er een discussie loopt over dingen die gewoon botweg illegaal zijn, wordt er van alle kanten gepiept dat het niet gezellig is, en dat snap ik ook wel (al kom ik hier uitsluitend voor het hobby/handwerken),  en er zitten ook vrijwel NOOIT slechte bedoelingen achter, dus niemand wordt er door mij of wie dan ook negatief op aangekeken, maar ik geloof niet dat ik mijn principes altijd door hoef te slikken omdat het 'niet gezellig' zou zijn. Punt is namelijk dat de Hobbydoos, waar we toch allemaal blijkbaar zo graag zijn en dat we niet willen zien verdwijnen, er ook nog eens gedonder mee kan krijgen. En dat lijkt me eeuwig zonde. En al helemaal niet gezellig.

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 19:06
Er gebeurt hier op het forum idd het 1 en ander wat volgens mij niet mag, en waar ik me als nieuwkomer ook wel over verbaasd heb. Maar zolang het niet op grote schaal gebeurt, en niet met als doel winst te maken snap ik best dat het oogluikend toegestaan wordt. Kijk, ik heb nu zelf ook geld op m'n Paypal account staan, en als ik nu een leuk patroon van een paar dollar tegenkom koop ik hem liever dan dat ik 'm hier vraag. Maar sommige dingen vind ik in verhouding zo duur, of het is niet online te verkrijgen, of ik kan het nergens legaal vinden (zoals bvb met japanse patronen) en ja, dan doe ik er ook wel aan mee hoor.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 19:13
ik denk dat ruilen weinig met gezelligheid te maken heeft. Ik kom hier zelf niet voor de gezelligheid maar om mensen te helpen. Ik heb zelf een kapitaal geinvesteerd in patronen en vind dat zonde om egoistisch zelf te bewaken, dus ik deel. Dat doe ik niet uit gezelligheid maar omdat veel mensen het niet breed hebben. Een patroon kost veel geld en niet iedereen kan dat zomaar neerleggen. Dan is het best oogluikend toe te zien dat je iemand een patroon leent, want dat is het in feite. Die patronen worden niet doorverkocht en de maaksels evenmin( Alan Dart bij voorbeeld vindt het prima als je zijn patronen voor een goed doel verkoopt, mits je geen winstoogmerk hebt). Je gebruikt gewoon het gescande exemplaar van iemand anders zijn kosten. Voor mij maakt het niks uit want alles wat ik wil hebben, haal ik direct dus ik mis niks als dit verboden wordt. Maar ik vertik het toch eeuwig om mensen "nee" te verkopen die het netjes vragen.dit is geen stelen!

Boeken leen je uit, dvd's, je fiets voor mijn part. Zoveel dingen leen je aan iemand anders, daarmee schend je geen rechten. Downloaden van patronen is een ander verhaal en doorverkopen cq publiceren helemaal.
Maar iemand iets ter gebruik ter inzage geven, nee dat gaat mijn koppie niet in. Recepten wissel je ook uit en de bieb ligt vol met boeken die iedereen leent en leest.
Patronen mogen blijkbaar maar door 1 persoon worden ingezien.

Ik zal morgen een kluis bestellen zodat niemand meer inzage krijgt hier thuis want stel je voor....

Enne even voor de goede orde, ik heb de beste man Alan Dart al een paar keer een gescand patroon toegemaild die hij zelf niet meer had (hij heeft zijn beginjaren niet digitaal en de tijdschriften ook niet). Hij vraagt er tegenwoordig gewoon naar of ik iets heb zodat hij het op zijn website kan zetten. Dus nou....
natuurlijk is dit maar 1 ontwerper maar wel een waar de meeste vraag naar is hier.
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 20:27

Hoi Knitalot (en de rest),

Ik vind dat erg lief van je. Als ik even voor mijzelf mag spreken zou ik die patronen best origineel willen kopen, maar gaat het niet omdat ik geen paypal account heb. Van mijn moeder mag ik dit ook niet aanvragen.. (ik woon nog thuis en ben net 20).

Je hebt groot gelijk, boeken worden uitgeleend, dvd's ook, en fietsen ook.. Bij computerspellen werkt dat ook zo, die hoor je ook maar 1 maal te installeren, maar wat nou als je nichtje hem wilt? Zeg je dan: koop er zelf maar één? Of wat als je hem op twee computers in huis wilt installeren?

Het is nou eenmaal zo dat bij alles er minder winst wordt gemaakt dan in feite zou kunnen.

Er zijn hier ruim 2500 leden, stel je voor dat 100 daarvan echt actief zijn en bij ieder nieuw patroon allemaal zelf betalen. Stel dat dat patroon 6 euro kost, dan heeft de maker al snel 600 euro te pakken.. Zoveel zal hij toch niet kwijt geweest zijn voor het schrijven? Ik neem daarbij ook aan dat een maker zelf ook veel plezier heeft beleefd bij het maken en testen van zijn patroon en dat niet uitsluitend doet met het oog op winst, dan ging hij of zij vast liever wat anders doen.

Natuurlijk ben ik van plan in de toekomst meer patroontjes aan te schaffen, maar voorlopig ga ik lekker oefenen met mijn toegestuurde patronen. Ook zijn er veel leuke gratis patronen en het lukt me al aardig om het een en ander aan te passen naar mijn wensen.

Ook worden er op internet genoeg achtergrondjes, foto's en teksten gestolen en gebruikt op andere websites.. En mp3tjes worden ook gedownload.. En ja, als ik een filmpje wil kijken en de videotheek is dicht, dan denk ik ook, ach, ik download hem wel, want ik hoef hem toch maar één keer te zien... Misschien slecht, maar geld kan je ook maar 1 keer besteden.

Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 20:28

Ohja  maar nu gaat de discusie trouwens weer de hele andere kant op..

Naemi ik heb geen idee! Misschien kun je het gewoon proberen? :-)

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 20:35
Ik heb inmiddels per pb een aantal goede tips gekregen en ik weet nu hoe ik moet downloaden.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 21:10
ik maak zelf patronen maar vertik het om er geld voor te vragen. Mensen blij maken, hoeft nooit iets tegenover te staan is mijn visie
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 23:55

Originally posted by knitalot knitalot wrote:

ik maak zelf patronen maar vertik het om er geld voor te vragen. Mensen blij maken, hoeft nooit iets tegenover te staan is mijn visie

Daarom ben jij ook zo geliefd.....belangeloos iets voor een ander doen....dat is niet iedereen gegeven. En verdient bovendien een heleboel respect.

Nadine

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2009 om 18:51
Dat mag, natuurlijk. Kleine en eenvoudige patronen geef ik en heb ik ook altijd gratis weggegeven, en dat zal ik ook blijven doen. Patronen waar uren en uren werk in zit ; ik heb jaren en jarenlang mijn handen voor niks laten wapperen, en de wereld is gelukkig vele malen groter dan nederland, dus als ik zo nu en dan een paar euro terug kan verdienen, graag. Ik geloof ook niet dat ik me daarvoor hoef te schamen, en dat doe ik ook niet. Ik vind het werkelijk buitengewoon aanmatigend om nu maar aangesmeerd te krijgen dat ik niks voor niks doe, want wie mij kent weet wel beter.

Ik ben noooit te beroerd iets voor een ander te doen en mensen blij te maken. Maar na zoveel jaar aasgieren voeren, vond ik het tijd om zelf eens een heel klein graantje mee te pikken. Dat niet iedereen dat op prijs stelt zij zo.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 21:05
Volgens mij mag nog steeds ieder voor zichzelf weten of je dingen die je zelf hebt gemaakt gratis weggeeft of er iets voor vraagt. En het ene wil je misschien wel gratis wegdoen terwijl het andere bloed zweet en tranen heeft gekost zodat je daar eigenlijk wel iets voor in ruil wilt. En het geeft ook gewoon een goed gevoel als iemand je betaalt voor iets wat je gedaan of gemaakt hebt. Da's een stuk erkenning dat je niet krijgt als je het voor niks doet, ook al waardeert de ander het minstens zo veel. En van dat geld dan weer nieuwe spullen kopen geeft echt een kick hoor. En gelukkig is de ene mens de andere niet, maar dat maakt de 1 toch niet beter dan de ander??

Maar om even terug te komen op Picasa : kun je ook een zoekopdracht doen in de verschillende albums die mensen online hebben?
Back to Top
new.houses View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 22:10

Originally posted by Naemi Naemi wrote:

Als je iets moois op Picasa ziet, kun je dan ook een heel album in 1x downloaden ipv plaatje voor plaatje? Ik heb zelf geen Picasa geïnstalleerd, kan het daarmee? Of kan dat dan alleen met je eigen albums?

Voor zover ik het programma begrijp , je moet Picasa op je eigen PC geïnstalleerd hebben en gebruiken om je afbeeldingen te organiseren, dan kan je in plaats van per foto downloaden hele albums downloaden.

Je kunt zoeken op tags, een soort zoekwoorden, maar dan moet die tag wel gebruikt zijn door degene die het album heeft geplaatst en vooral de niet engelse tags maakt het zoeken voor ons moeilijk.

groetjes Daisy
Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 09:35
Originally posted by dine dine wrote:

Daarom ben jij ook zo geliefd.....belangeloos iets voor een ander doen....dat is niet iedereen gegeven. En verdient bovendien een heleboel respect.

Nadine

Knitalot .... wat ben ik blij dat er mensen zijn zoals jij .
TONY
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 10:37
Originally posted by Antonia Antonia wrote:

Originally posted by dine dine wrote:

Nadine

Knitalot .... wat ben ik blij dat er mensen zijn zoals jij .

niets meer aan toe te voegen
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 11:34

Wat mag wel wat mag niet.... Sja de wet is daar behoorlijk duidelijk in...

Ben ik dan een heilige? Nee, ik rij soms door rood, te hard, parkeer niet altijd tussen de lijntjes etc.
Een patroon wat je mooi vind uit een handwerktijdschrift, moet je dan alleen voor dat patroon een duur iets kopen terwijl ik het voor je kan scannen en blij kan maken? Ja ik scan dat.
Toch is het inderdaad zo dat mensen, zeker Nederlandse patronen makers/bedenkers, veel gedupeerd worden door het almas doorzenden van hun bedachte (en veel tijd in gestoken) patronen. Zuur! Bij mij ligt wel de grens... Maak ik het voormezelf of als kado weg te geven of wil ik er geld aan verdienen. Als iemand geld wil verdienen aan een gratis verkregen patroon dan vind ik dat meer dan verkeerd. Op beurzen zie je soms dat er kramen staan waar patronen verkocht worden in een zeer slecht gekopieerde kwaliteit, dan probeert zo'n iemand zich te verrijken aan een ander (zeker als  ze bij hoog en laag beweren dat zij het zelf ontworpen hebben), fout en minder dan sympathiek.

Knitalot; een rechtstreeks contact met de grote Alan Dart, wow

Dus Naemi; kom jij iets tegen wat jij mooi vindt en je kan het downloaden, doen! Geniet en maak er iets moois van.

Ow ja dames... Ik zal snel eens meer van mijn werken laten zien! Niet dat ik hier alleen grasduin maar ik doe er zeker iets mee!

Zonnige groeten,
Simone

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns