Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenThreads verwijderd

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Threads verwijderd
    Posted: 17 Augustus 2009 om 15:28

Hallo,

Ik heb vrijdag helaas honderden threads moeten verwijderen.

Ik heb vorige week een brief gekregen met daarin de medeling dat er patronen met auteursrecht worden aangeboden op dit forum.

Ik kan niet het risico lopen dat ik aansprakelijk wordt gesteld voor het aanbieden van deze content en heb dan ook besloten om deze threads te verwijderen.

Mocht je een bericht vinden waarbij je twijfels hebt of dit is toegestaan op de hobbydoos, mail mij gerust, dan bekijk ik deze en neem ik eventueel contact op met de schrijfster. Zo voorkom je discussie en kunnen we ons bezighouden met handwerken, veel leuker toch.

Renske

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2009 om 16:09

Hallo Renske,

je hebt het er maar druk mee. Begrijp nu ook de "klachten" van de diverse hobbydoosjes.

Vind het veel te fijn om van dit forum gebruik te mogen maken en hoop dat iedereen zich (nog beter) aan de regels gaat houden.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2009 om 16:27
Tja, ik moet zeggen dat het me niets verbaast, maar elke discussie hierover wordt of werd onder het mom van 'niet gezellig' gesmoord. En er staat hier ZO veel info, dat het me onbegonnen werk voor je lijkt ALLES hier terug te vinden en te verwijderen. Wat dat betreft maken vele handen licht werk ; ik zal eens kijken of ik nog rare dingen tegenkom. In principe meld/report ik het normaliter als ik iets zie dat echt niet kan, maar ik geef toe dat ik lang niet alle draden volg.....
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2009 om 16:49
Ook ik hoop nog lang van dit forum gebuik te mogen maken. Dus laten we met zijn alle er voor zorgen dat Renske geen problemen krijgt en ons dus aan de regels houden.
odette
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2009 om 16:56
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Tja, ik moet zeggen dat het me niets verbaast, maar elke discussie hierover wordt of werd onder het mom van 'niet gezellig' gesmoord. En er staat hier ZO veel info, dat het me onbegonnen werk voor je lijkt ALLES hier terug te vinden en te verwijderen. Wat dat betreft maken vele handen licht werk ; ik zal eens kijken of ik nog rare dingen tegenkom. In principe meld/report ik het normaliter als ik iets zie dat echt niet kan, maar ik geef toe dat ik lang niet alle draden volg.....

Vind het heel normaal, en goed, dat er gediscussieerd wordt op een forum, dat hoort zeker zo. Maar als het allemaal een beetje verwijten strooien wordt, en wijzen met een vingertje, tja, dan vind ik dat niet echt gezellig.
Op een gegeven moment is je punt wel duidelijk denk ik dan...

Renske, vervelend dat het zo gaat!
Succes ermee dan, en als we als mensen op dit forum iets kunnen doen, moet je dit misschien even melden?

Groetjes!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2009 om 17:14
Originally posted by jantinavv jantinavv wrote:

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Vind het heel normaal, en goed, dat er gediscussieerd wordt op een forum, dat hoort zeker zo. Maar als het allemaal een beetje verwijten strooien wordt, en wijzen met een vingertje, tja, dan vind ik dat niet echt gezellig.
Op een gegeven moment is je punt wel duidelijk denk ik dan...

Renske, vervelend dat het zo gaat!
Succes ermee dan, en als we als mensen op dit forum iets kunnen doen, moet je dit misschien even melden?

Groetjes!

Ik sluit me daarbij aan!

Groetjes Simone
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2009 om 21:17
Ben ook niet anders gewend dan dat er discussie gevoerd wordt op een forum. Dacht dat iedereen ook zijn zegje wel had kunnen doen bij die discussies, voor een discussie die in de kiem gesmoord werd, stonden er toch aardige lappen tekst. Dat je het niet met elkaar eens wordt is jammer, maar soms heb je gewoon een ander standpunt. Het is de kunst elkaars standpunt te begrijpen (elkaar de andere kant voor te houden) en je niet blind te staren op je eigen standpunt. Een discussie is geen wedstrijd.

Renske het spijt mij ook dat het zo gaat! en zoals de bovenstaande dames al zeiden: als we iets kunnen doen.

Marije
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2009 om 23:34

Discussies moeten kunnen gevoerd worden, kan zelfs heel leuk zijn. Alleen kunnen bepaalde mensen dit niet en moeten altijd gelijk krijgen.....zij zijn zo zelfvoldaan, dat als ze geen gelijk krijgen, ze beginnen te dreigen.......en uiteindelijk gaan klikken....

Ja, het feestje is voorbij.....geen patronen meer...en voor de nieuwelingen : denk eerst es goed na en lees oude topics voor jullie een oordeel vellen of maatregelen nemen ....eigenlijk heel ironisch : vragen naar patronen van de bekendste ontwerpers en nu ze mee helpen vernietigen ......

Renske, we vinden dit heel jammer voor jou....

Nadine (namens vele hobbydozen)

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 00:06
[QUOTE=dine]

Discussies moeten kunnen gevoerd worden, kan zelfs heel leuk zijn. Alleen kunnen bepaalde mensen dit niet en moeten altijd gelijk krijgen.....zij zijn zo zelfvoldaan, dat als ze geen gelijk krijgen, ze beginnen te dreigen.......en uiteindelijk gaan klikken....

Sja dat is treurig maar dat gebeurd in het echte leven ook overal

Ja, het feestje is voorbij.....geen patronen meer...en voor de nieuwelingen : denk eerst es goed na en lees oude topics voor jullie een oordeel vellen of maatregelen nemen ....eigenlijk heel ironisch : vragen naar patronen van de bekendste ontwerpers en nu ze mee helpen vernietigen ...... <--- hier voel ik me persoonlijk op aangevallen, lijkt me niet de bedoeling om mensen aan te vallen??? Lijkt mij dat het om een leuke club moet gaan waar mensen hun passies kunnen delen zodoende ook de patronen? Op deze manier gaan nieuwelingen zich ook niet welkom voelen. Soms gaat het zo vijandig dat bij mij persoonlijk wel eens een knoop in de maag valt omdat ik uit enthousiasme iets vraag en dan een antwoord krijg die er niet om liegt. Openbaar of privé. Maar wat ik zeg.. dat is MIJN persoonlijke mening. Zal deze na dit bericht voor me houden...

Groet

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 00:14

Prideke, ik val je zeker niet persoonlijk aan.....maar jullie lijken niet te beseffen dat het patronen delen nu niet meer kan.....en wij en ik zijn daar niet de oorzaak van...het zijn net wij die ze deelden en nu kan dit niet meer, en ook wij vinden dit spijtig....en het ergste van al is dat wij als ruziestokers beschouwd worden.....daar willen we enkel de aandacht op vestigen...

Nadine

Back to Top
merino View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 01:54
Renske,
Jammer dat je daar mee geconfronteerd werd.
Ik vind het een geweldig forum en hoop dat we discussies "leuk" kunnen houden.
Bedankt voor al het werk.
Groeten,
Annelies
Ik brei in Canada
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 06:45

En toch blijf ik het heel onduidelijk vinden, want mag het dan wel als ik zeg, ik heb shaun the sheep van Alan Dart.
Dat draadje staat er namelijk nog wel en velen van jullie hebben daar ook op gereageerd.
Ook het draadje van the Flower People staat er nog waarin het patroon gevraagd wordt en rond gestuurd wordt.

Ligt het aan mij dat ik het niet snap?

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 07:29
Geen patronen meer ?? Dat is natuurlijk onzin ; het sterft werkelijk van de patronen op Internet, zelfs als je alleen gratis patronen wilt maken kun je mensenlevens vooruit, en als iemand een kooppatroon heeft gemaakt en getoond in mijn creaties ofzo, kun je natuurlijk altijd per PB vragen of je een kopie kunt krijgen. Je mag het alleen niet aanbieden op een openbaar forum. Kunnen mensen het wel niet mee eens zijn, maar het is nu eenmaal zo.  Die Picasa-albums van hele boeken die af en toe opduiken bijvoorbeeld, dat mag nu eenmaal niet. Ik heb de regels ook niet gemaakt (helaas) maar vind het wel jammer als Renske/de Hobbydoos er het slachtoffer vanwordt. Overigens ben ik absoluut NIET de persoon die de brief heeft gestuurd ofzo (weet ook niet wie het is), ik heb nooit meer gedaan dan laten weten hoe de regels zijn (leuk of niet leuk), en ik geloof een keer of twee, drie getipt op links naar Picasa-albums, omdat dat echt 'link' is.
Het is inderdaad moeilijk precies de grens te trekken omdat er ook weer zoveel WEL mag,
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 07:30
Ik heb gisteren contact gehad met alan dart,je mag de originele patronen doorgeven aan vriendinnen.hij is er blij mee,dat ze gebruikt worden voor liefdadigheid,en hoopt dat er veel geld voor het gekozen goede doel binnenkomt.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 07:43
Kijk, DAT is superleuk EN belangrijk nieuws ;één van de beste ontwerpers nota bene. Supergaaf !!
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 09:32

Renske,
Jammer dat je daar mee geconfronteerd werd.
Ik vind het een geweldig forum en hoop dat we discussies "leuk" kunnen houden.
Bedankt voor al het werk.

Ik sluit me bij Merino aan!

groetjes,

Judy

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 11:35
Maar als je nu hulp nodig hebt bij een kooppatroon, mag je dat dan op verzoek ook niet meer doormailen naar iemand die aanbiedt je ermee te helpen?
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 12:54
Ik snap dit topic niet goed
Wat mag wel geplaatst worden en wat niet. Ik wilde net een patroon van een boeket gehaakte bloemen plaatsen uit een oud Phildar boek. Mag dit ?
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 13:03
Strikt genomen mag er een heleboel niet. Je mag om hulp vragen en je kan ook een klein stukje van een patroon neerzetten (wat je onduidelijk is). Wat er via mail gebeurd is voor buitenstaanders niet zichtbaar. Een patroon is wat dat betreft niets anders dan een recept van bijv. Gordon Ramsay wat je doorstuurt. Het mag officieel dan misschien niet, maar ja wie stuurt er niet eens een recept door. Ook als je bij gezocht iets vraagt, is het moeilijk aan te tonen dat je dat ook daadwerkelijk ontvangt.
Alan Dart geeft ook gewoon toestemming om je vriendinnen via mail te sturen, zou ik ook doen als ik hem was, want hij komt goed over en als hij nee zegt zal het ook gebeuren. Zolang het niet ergens openbaar staat waar iedereen komt.
Dat is dan ook zo'n groot ontwerper, die heeft het niet nodig om continu maar op zijn strepen te staan.

Links naar patronen waar copyright op zit mag dus dan weer niet. Misschien heb je dat met de piratbay gevolgd? Die laten mensen hele films neerzetten en delen en dat is zo groot dat er schade van ondervonden wordt.

Groetjes Marije
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2009 om 13:21

Daar heb je helemaal gelijk in.
Op een ander forum (borduurforum), daar wordt ook gewoon patronen uitgewisseld, wel eens niet openbaar. Je vraagt iets en je krijgt een link of stuur ze door naar de email.

Er gaat gewoon heel veel patronen onderhands krijg je het.

Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns