Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenslechte uitleg vanuit deze site

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Karin1972 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: slechte uitleg vanuit deze site
    Posted: 24 Oktober 2009 om 14:10
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 14:23

Hallo Karin.

Zou je misschien kunnen beschrijven welk gedeelte van het patroon je bedoelt want dat is zo voor ons (hobby enthousiastelingen) niet te lezen. Dan zouden wij het komplete patroon ook moeten downloaden. En voor klachten over bestellingen moet je niet op het forum zijn maar bij degene bij wie je de bestelling hebt gedaan, Email : renske@hobbydoos.nl. Wij (de ' Hobbydoosjes' van het forum) willen graag je helpen maar dan moeten we wel weten waar het over gaat. Groetjes Mistig

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Karin1972 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 14:36
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 14:37

en trouwens is het een patroon van drops garnstudio.daar kan je ook altijd met je vragen terecht.en je zou het natuurlijk ook een beetje vriendelijker kunnen vragen.dat is nooit weg.Ik zie dat je de eerste keer hier bent.

en je vangt vliegen beter met stroop dan met azijn.

hartelijke groetjes puck

het is trouwens een heel mooi patroon.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 14:53
De gratis te downloaden patronen die op deze site staan, staan er gewoon als soort extra sevice, maar het zijn gewoon patronen van Drops, een bepaald merk garen dat breiboeken uitgeeft en patronen publiceert, voornamelijk ook op hun eigen site. Bij mijn weten zijn het geen patronen van De Hobbydoos zelf.

Overigens verschilt het nogal van breister tot breister (of haakster) wanneer een patroon onduidelijk wordt gevonden, en hangt veel af van welke methode je je eigen hebt gemaakt. En de meeste patronen vragen, helaas, een heleboel ervaring en inzicht, waardoor een patroon er voor een nieuweling onmogelijk uit kan zien, terwijl een ervaren handwerkster er totaal geen problemen mee heeft en met de helft van de aanwijzingen toekan.

Als ik voor mezelf een patroon ontwerp heb ik meestal een paar regeltjes op papier staan, maar als ik dat voor een ander moet uitwerken ben je zo zes pagina's verder. Sommige ontwerpers gaan in principe door tot ze een beschrijving hebben voor blinden en slechtzienden zonder breiervaring, anderen geven nauwelijks commentaar bij de enkele foto. Het is heel lastig om te werken van patronen die voor jouw brei- of haaknivo eigenlijk te weinig weggeven. Zelf moet ik weer niet denken aan een patroon dat de boodsteek of de meerderingen van een mouw toer voor toer gaat uitleggen.

Wanneer je hier op het forum even precies meedeelt welk stukje je niet uitkomt, zit hier altijd wel iemand die je verder kan helpen. Het patroon zelf kunnen we zo vanaf hier niet inzien, en dingen als het aantal herhalingen kunnen ook weer afhangen van de maat.

Goh, professionele breister ; hebben we die nog in Nederland ?

------------------------------------------------------------ ----------------------
Voorbeeldje van het niveauverschil voor een basis meerdering in rondhaken :

Expert :
Zet 6 steken op rond een magische ring, meerder in de volgende 5 toeren naar 36 steken.

Gevorderde :
Zet 6 vast op om een draadlus of haak 2 lossen en haak 6 vasten in de tweede vaste vanaf de naald.
Toer 2 : Meerder in elke st naar 12 v
Toer 3 : Meerder in elke 2e st naar 18 v
Toer 4 : Meerder in elke 3e st naar 24 v
Toer 5 : Meerder in elke 4e st naar 30 v
Toer 6 : Meerder in elke 5e st naar 36 v

Beginner :
Sla de draad twee maal om je vinger, en sluit deze tot een ring met een halve vaste. (Deze steek telt niet mee). Haak nog 6 vasten om de draadring en trek deze an zodat hij sluit.
Tweede toer : Haak 2 v in elke v - 12 v
Derde toer : *Haak 1 v in de 1e v , 2 vasten in de volgende vaste . Herhaal vanaf * 6 keer - 18 steken.
Vierde toer : *Haak 1 v in de 1e 2 v , 2 v in de volgende v. Herhaal vanaf * 6 keer - 24 steken
Enzovoort.

Zoals je ziet wordt het verhaal steeds korter naarmate de beschrijving summierder wordt en er meer kennis / ervaring van de maakster wordt veronderstelt. Waar je voorkeur ligt, hangt dus helemaal af van je niveau. En een 'beginnerspatroon' is zeker niet voor iedereen fijner of beter. En hoe het patroon er uitziet, hangt 100 % af van de ontwerper / ster.

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 15:29

Halo Pelote

goed gezegd, met vriendelijk kom je veel verder

groetjes rita

Back to Top
Karin1972 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 15:44
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 15:44

ik wil hier niet de zedenmeester uithangen,maar je kan het ook een beetje vriendelijker vragen.de drops patronen zijn vaak moeilijk omdat je het vaak op een rondbreinld moet breien met heel veel steken.dus kan je beter eerst een proeflapje maken om te kijken of je het snapt.

ik had het met de gehaakte phinweel van drops,heel leuk om tedoen maar was ook niet goed uitgelegd.en dan moet je proberen je fantasie te gebruiken.

groetjes puck

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 15:51

oh deze had ik nog niet gelezen.

en kan er alleen maar om glimlachen.

je bent hier voor de derde keer.

en de franse hier zijn beleefd en ontzettend aardig!!!!!!!!!

maar zou wel graag willen weten wie ik hier hebt afgekraakt.

groetjes puck

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 15:59

Dag Karin,

Ik heb het patroon net bekeken en vind het best duidelijk. Wel is het een ingewikkeld patroon. Ik weet niet hoeveel breiervaring je hebt maar als je een beginnende breister bent zou ik een ander patroon kiezen.

Je doet eerst de 7 steken van de voorbies en dan moet je 11 steken patroon M1A breien ( en M1A is ook precies 11 steken) Dan M1B over 240 (0f 260 of ... afhankelijk van de maat die je breidt) maar M1B is maar 20 steken die moet je dus herhalen tot je het juiste aantal steken hebt. Daarna dan 10 steken M1C en dat stukje is ook precies 10 steken dus die brei je maar 1 keer en weer de 7 steken van de voorbies. Dit staat er ook als je goed leest en de tekening erbij neemt. Bij M2 gaat het precies zo.

Ik heb getwijfeld of ik je antwoord zou geven omdat je berichtje onvriendelijk over komt maar misschien heb je het niet zo bedoeld.
Op dit forum helpen we elkaar met vragen enzo maar wij schrijven niet de patronen dus met jou opmerking kunnen we dan ook niets. Die zou je moeten sturen naar de ontwerpers .... garnstudio dus.
verder laten we iedereen in zijn waarde en het zou fijn zijn als 'nieuwe' forumleden dat ook doen.

http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 16:26

en ook nog bedankt voor je vriendelijke pmtje.

groetjes puck

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 16:56
Gossie,
Normaal vind ik het altijd leuk en gezellig als er nieuwe leden komen maar dit is niet zo aardig. Wat Mineke zegt... Ik ga er maar vanuit dat het niet zo bedoeld is.... Maar ja ik ondervind ook dat je met stroop meer vliegen vang (ik ben soms een uberbitch en dat helpt meestal niet best hahaha)

Puck misschien kan ik eens bij jou op cursus... verder dan totoir en parlez voux Anglais (schrijf ik dat wel goed???) kom ik niet .

On topic! Ook ik snap soms totaal niets van de patronen van Garnstudio. Dat hebben ze hier ook ondervonden (dank nog Nadine!!). Geleerd heb ik nu dat ik eerst hun patronen goed doorlees voordat ik er aan ga beginnen.

Fijne avond!
Groetjes Simone
Back to Top
wollieland View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 17:16

je gaat naar een 'prof-breister' om je het patroon uit te laten leggen.
haar vizie vind je ook niet betrouwbaar, anders was je daar wel mee verder gekomen.
laat die 'prof-breister' het anders voor je breien

groetjes Bettie
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 17:46
Héél erg moeten lachen bij dit topic :

1) Puck die tot Francaise benoemd wordt.....

2) Professionele breisters die moeite hebben om deze patronen te lezen ? Ok, ze zijn soms niet zo duidelijk maar als je beweert een prof te zijn moet dit zeker lukken

3) Ik wou onmiddellijk het patroon opvragen om je te helpen (doe dit regelmatig, zie reactie Simone), maar toen ik jouw 3de 'ongelooflijke fantastische beleefde' reactie las tgo Puck en Rita, dacht ik : FOERT !!!

4) En wat bedoel je met : normaal reageren ? Een ellenlange uitleg waar je uiteindelijk niks mee verder komt ?  Begrijpe wie begrijpe kan...

Word ik nu tot onbeleefde Belg gebombardeerd ? Join the club Puck...

Simone : jij een uber-bitch ???? Neen hoor, een hele lieve dame die wat uitleg vroeg ...

Back to Top
Corrine View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 18:00

Hallo dames,

Ik ben ook hier nieuw maar denk toch maar dat ik op zoek ga naar een ander forum.

Ik vind Karin helemaal niet onvriendelijk, dat maken jullie er zelf van. Ik krijg van jullie juist het idee dat je niets te doen hebt in je leven en daarom maar naar loopt te doen, want wat zegt zij dan wat zo vreselijk onvriendelijk is?

Jullie zeggen dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn, maar denken jullie niet dat je eerst maar eens naar jezelf moet kijken en dan vooral op de manier waarop jullie reageren met z'n allen tegen een??

Ik krijg er in iedergeval een heel slecht gevoel van en zal dan ook niet jullie hulp in roepen want je krijgt van alle reacties gewoon 11 die niks met hulp of breien te maken hebben maar alleen maar lopen te zeuren over vriendelijkheid die zelf niet gegeven wordt.

Zo komt het tenminste op mij over.

mvg

Corrine

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 18:26

ze komt hier binnen met dat ze een heel slecht leesbaar patroon heeft besteld hier.......patroon kreeg ze er gratis bij.

dan is ze meteen maar naar een PROF-breister gegaan.........zeg gewoon dat die mevrouw veel breidt.

ze dreigt ermee, om geen bestelling meer te doen op deze site......laat ze eerst met iets makkelijkers beginnen, of het patroon eerst goed doorlezen.

als er gevraagd wordt, wat ze niet snapt, kan ze dat niet duidelijk uitleggen.

wie snapt wie nu niet???????

groetjes Bettie
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 18:40
Originally posted by Corrine Corrine wrote:

Hallo dames,

Ik ben ook hier nieuw maar denk toch maar dat ik op zoek ga naar een ander forum.

Ik vind Karin helemaal niet onvriendelijk, dat maken jullie er zelf van. Ik krijg van jullie juist het idee dat je niets te doen hebt in je leven en daarom maar naar loopt te doen, want wat zegt zij dan wat zo vreselijk onvriendelijk is?

Jullie zeggen dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn, maar denken jullie niet dat je eerst maar eens naar jezelf moet kijken en dan vooral op de manier waarop jullie reageren met z'n allen tegen een??

Ik krijg er in iedergeval een heel slecht gevoel van en zal dan ook niet jullie hulp in roepen want je krijgt van alle reacties gewoon 11 die niks met hulp of breien te maken hebben maar alleen maar lopen te zeuren over vriendelijkheid die zelf niet gegeven wordt.

Zo komt het tenminste op mij over.

mvg

Corrine

Ik denk dat je misschien eerst maar eens wat topics moet lezen,dan zie je hoe hulpvaardig en vriendelijk iedereen hier is.We hebben juist allemaal erg veel te doen,en werken heel veel samen voor goede doelen.En vragen om hulp worden altijd beantwoord,al moeten we soms zelf de patronen downloaden om te kijken,naar het patoon.

Deze vraag kwam gewoon onvriendelijk over,wij kunnen er niets aan doen,dat drops niet altijd even duidelijk is voor iedereen.

Vaak een kwestie van wennen,en goed lezen,lukt het dan nog niet,vragen op het forum.

Back to Top
Corrine View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 18:42

nou geloof dat ik mijn punt wel heb gemaakt. Ik kom alleen voor haar op omdat ik haar helemaal niet onvriendelijk vind. Ze zegt haar mening over een onleesbaar patroon en vraagt hulp. en nu wordt ik ook al op dezelfde manier benaderd.

misschien heeft ze het wel besteld omdat ze het een mooi vestje vind ( heb ook even gekeken en idd een mooi vestje hoor karin) en ik vind dat je erg respect loos bent naar haar collega de prof breidster en wat weet jij nou van die vrouw, misschien is ze echt wel een prof breidster en jij maakt daar van dat ze veel breidt. sorry ik vind echt dat je naar je eigen moet kijken hoor je komt echt heel boos over.

Ik zal nu ook niet meer reageren en ook niet mijn eigen vraag neerzetten en opzoek gaan naar een ander forum waar de mensen wel aardig kunnen doen en niet met zn allen iemand aanvallen over vriendelijkheid, terwijl ze dat zelf niet krijgt van forum gebruikers.

Dag hoor

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 18:47
Originally posted by Corrine Corrine wrote:

Ik zal nu ook niet meer reageren en ook niet mijn eigen vraag neerzetten en opzoek gaan naar een ander forum waar de mensen wel aardig kunnen doen en niet met zn allen iemand aanvallen over vriendelijkheid, terwijl ze dat zelf niet krijgt van forum gebruikers.

Dag hoor

als jij uitlogt, kan karin weer inloggen

groetjes Bettie
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 18:51

De vraag van Karin vind ik niet onvriendelijk. Tussen de regels door is te lezen dat ze enorm baalt, omdat ze niet uit het patroon komt. En tegen Corinne zou ik willen zeggen: "veel plezier op een ander forum, het ga je goed".

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.562 seconden.
Lang Yarns