WAARSCHUWING |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Mistig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2571 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 April 2011 om 13:16 |
Er gaat op dit moment een Trojan virus rond dat verstopt zit in zo'n soort bericht: Hope you get this on time,sorry I didn't inform you about my trip in Spain for a program, I'm presently in Madrid and am having some difficulties here because i misplaced my wallet on my way to the hotel where my money and other valuable things were kept.I want you to assist me with a loan of (2,800 Euro = $4000) to sort-out my hotel bills and to get myself back home. I have spoken to the embassy here but they are not responding to the matter effectively,I will appreciate whatever you can afford to assist me with,I'll Refund the money back to you as soon as i return, let me know if you can be of any help. I don't have a phone where i can be reached. Please let me know immediately. Kijk dus heel goed uit als er zoiets in je mailbox binnenkomt NIET OPENEN , gooi hem meteen weg en maak je prullenbak ook leeg. |
|
Bloei daar waar je geplant wordt.
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
die heb ik van de week al 4 of 5 keer gehad. bij mij gaan al dit soort dingen gelijk in de prullenbak. als je ergens geld mee kunt winnen dan is het 99 van de 100 keer fals.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Lenie25 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Dank je voor de tip
|
|
![]() http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
whahahaa Alsof ik zo even dat geld in mijn binnenzak heb zitten!
Wordt tijd dat dit soort mails strafbaar worden gemaakt. Bedankt voor het doorgeven!!!! |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Bedankt voor te verwittigen
|
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
bedankt
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Yeah right, alsof ik zomaar even een paar 1000 euro zou uitlenen |
|
![]() |
|
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
alles wat aan deze troep binnenkomt, komt bij mij in de ongewenste post, ik open deze berichten nooit, ze worden direct verwijderd. |
|
![]() |
|
![]() |
|
LiesVDB ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 04 April 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 257 |
Bij deze wil ik jullie toch ook nog waarschuwen voor "spy-ware"! Ik zat vorige maandag rond te neuzen hier op de hobbydoos, en bij het klikken op een foto van feestvlaggetjes (sorry, maar kan me niet meer herinneren onder welk topic het stond) kwam er melding dat ik virussen op de pc had... Bleek niet zo te zijn, maar door op de foto te klikken is er spyware op m'n pc gekomen: een programma genaamd "ms removal tool". Dat programma laat je zien dat het een scan van de pc maakt, vervolgens zegt het dat je x-aantal virussen hebt, en om ze weg te krijgen moet je eerst (tegen betaling) een speciaal programma downloaden. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan, maar ik kon NIETS meer op m'n pc doen, en heb hem voor reparatie moeten binnendoen... Dus: niet op de foto met de feestvlaggetjes drukken! groetjes |
|
![]() |
|
Spikeysmum ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 05 Maart 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 318 |
Ik was een keertje een patroontje aan 't zoeken op internet. Zag een (naar mijn idee) heel leuk patroontje, klikte het aan en meteen begon er een balkje te lopen dat ik iets aan 't dowloaden was. Ik kreeg het niet weggeklikt met het kruisje en toen het dowloaden klaar was had ik ineens een "virusscanner"op mijn p.c. waar ik helemaal niet om gevraagd had. Mijn man heeft hem toen met veel moeite van mijn p.c. afgekregen. Het was een Engelse site, maar ik weet niet meer hoe hij heette en wil hem zeker ook niet meer opzoeken. Dus zelfs als je alleen maar aan 't surfen bent op het net kan zoiets gebeuren. |
|
![]() |
|
Spikeysmum ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 05 Maart 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 318 |
P.s. zo'n mailtje als bovenin maak ik zo wie zo niet open. Die knikker ik meteen weg.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |