Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

WAARSCHUWING

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: WAARSCHUWING
    Posted: 15 April 2011 om 13:16

Er gaat op dit moment een Trojan virus rond dat verstopt zit in zo'n soort bericht:

Hope you get this on time,sorry I didn't inform you about my trip in Spain for a program, I'm presently in Madrid and am having some difficulties here because i misplaced my wallet on my way to the hotel where my money and other valuable things were kept.I want you to assist me with a loan of (2,800 Euro = $4000) to sort-out my hotel bills and to get myself back home. I have spoken to the embassy here but they are not responding to the matter effectively,I will appreciate whatever you can afford to assist me with,I'll Refund the money back to you as soon as i return, let me know if you can be of any help. I don't have a phone where i can be reached. Please let me know immediately.

Kijk dus heel goed uit als er zoiets in je mailbox binnenkomt NIET OPENEN , gooi hem meteen weg en maak je prullenbak ook leeg.

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 13:31

die heb ik van de week al 4 of 5 keer gehad.

bij mij gaan al dit soort dingen gelijk in de prullenbak.

als je ergens geld mee kunt winnen dan is het 99 van de 100 keer fals.

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 13:35
Dank je voor de tip

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 15:05
whahahaa Alsof ik zo even dat geld in mijn binnenzak heb zitten!
Wordt tijd dat dit soort mails strafbaar worden gemaakt.

Bedankt voor het doorgeven!!!!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 15:06
Bedankt voor te verwittigen
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 15:24
bedankt
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 15:40

Yeah right, alsof ik zomaar even een paar 1000 euro zou uitlenen . Gooi ik inderdaad ook altijd meteen weg. Evengoed bedankt voor de waarschuwing dat je het dus ook echt niet moet openen.

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 16:43

alles wat aan deze troep binnenkomt, komt bij mij in de
ongewenste post, ik open deze berichten nooit, ze worden
direct verwijderd.
Back to Top
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2011 om 21:11

Bij deze wil ik jullie toch ook nog waarschuwen voor "spy-ware"!

Ik zat vorige maandag rond te neuzen hier op de hobbydoos, en bij het klikken op een foto van feestvlaggetjes (sorry, maar kan me niet meer herinneren onder welk topic het stond) kwam er melding dat ik virussen op de pc had...

Bleek niet zo te zijn, maar door op de foto te klikken is er spyware op m'n pc gekomen: een programma genaamd "ms removal tool".  Dat programma laat je zien dat het een scan van de pc maakt, vervolgens zegt het dat je x-aantal virussen hebt, en om ze weg te krijgen moet je eerst (tegen betaling) een speciaal programma downloaden. 

Dit heb ik natuurlijk niet gedaan, maar ik kon NIETS meer op m'n pc doen, en heb hem voor reparatie moeten binnendoen...

Dus: niet op de foto met de feestvlaggetjes drukken!

groetjes

Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 02:48

Ik was een keertje een patroontje aan 't zoeken op internet. Zag een (naar mijn idee) heel leuk patroontje, klikte het aan en meteen begon er een balkje te lopen dat ik iets aan 't dowloaden was. Ik kreeg het niet weggeklikt met het kruisje en toen het dowloaden klaar was had ik ineens een "virusscanner"op mijn p.c. waar ik helemaal niet om gevraagd had. Mijn man heeft hem toen met veel moeite van mijn p.c. afgekregen. Het was een Engelse site, maar ik weet niet meer hoe hij heette en wil hem zeker ook niet meer opzoeken. Dus zelfs als je alleen maar aan 't surfen bent op het net kan zoiets gebeuren.

Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 02:49
P.s. zo'n mailtje als bovenin maak ik zo wie zo niet open. Die knikker ik meteen weg.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns