Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Weer een Venus van Willendorf

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Weer een Venus van Willendorf
    Posted: 03 Mei 2011 om 13:39
Omdat ze gewoon leuk blijft. En omdat ik het patroon toevallig net weer had gevonden met opruimen van een oude doos handwerkspullen, en ik voor een lange reis zondag even snel een haakwerkje in de tas moest proppen.

Eenmaal thuis moest ik alleen de beentjes nog, en die heb ik vanmorgen even in elkaar gezet.

Dit is inmiddels mijn derde venus, maar ik heb het patroon er nog steeds bij nodig, hoor. En het blijft leuk om te zien hoe het stap voor stap voor elkaar komt, waar je onderweg steeds denkt : jeetje, wat moet dat worden.








(Het (Engelse) patroon is - helaas helaas - niet van mij, maar van Melbangel en verkrijgbaar via Ravelry en Etsy. )



A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 14:47
Wat 'n lekker ding!
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 15:13
ZE BLIJFT MOOI IN WELKE KLEUR DAN OOK
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 15:26
Geweldig, gaaf gemaakt in die kleur, lijkt me zo ingewikkeld,  groetjes irene
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 15:56

Nog nooit eerder gezien maar wel heel erg leuk.

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 16:29
Heb hem ook nog nooit gezien maar vind haar wel heel erg leuk.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 16:58
Het is ook alweer een tijdje geleden dat ik de eerste twee heb gemaakt zie ik; mei 2009 alweer ! Voelt als gisteren ;-)  Die zullen wel ergens heel diep naar beneden zijn gezakt.

Dat waren deze hele grote dame (bijna 50 centimeter) :



en deze veel kleinere (ongeveer 20 centimeter) :



De paarse zit er ongeveer tussenin. (30-35 cm van top tot teentjes).


Het patroon is een gehaakte interpretatie van dit oude Moeder-godin-beeldje, dat in het echt maar een paar centimeter hoog is . Het is een vruchtbaarheidsgodin, dus een erg leuk kadootje voor iemand die zwanger is of dat graag wil worden. Vrouwen met een maatje meer stellen haar in de regel ook wel op prijs.



En het patroon is veel makkelijker dan het lijkt, want je haakt het hoofd en het lijf in één keer, en alleen de borsten, armen en benen apart.

De kunst zit hem er in de toeren die heen en weer moeten aan de achterkant spiegelbeeldig / met de andere hand te haken, zodat je geen duidelijke strepen krijgt. Dan wordt-ie veel mooier dan in het originele patroon, dat er wat rommelig uitziet.

Ooit wil ik er nog eentje maken op sleutelhangerformaat, maar ik denk dat ik dan echt met de stekenhoeveelheid moet spelen, want met naald 0,6 wordt-ie anders volgens mij nog te groot.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 17:07
ze is/ze zijn geweeeeeeeeeeeldig, wát een mooi symbool is ze toch hè....pr8ig gemaakt L33ntje!!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 18:10
heel knap hoor  
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2268
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer inge.v Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 19:31
Back to Top
*Grietje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 717
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Grietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 19:43
Geweldig
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 19:45
Wat zijn ze mooi!!!!!!
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 19:53
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 20:16
Heel gaaf Leentje , ben benieuwd naar je sleutelhangerformaatje.Haken met 0.6... nee mij niet gezien
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2011 om 21:19
Wat een mooie dames!!! Heel apart.
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2011 om 09:03

hallo leentje,

deze paarse vind ik ook al zo leuk

leuk hoor al die verschillende groottes,

blijft het toch elke keer als je het maakt

weer anders,leuk hoor

GROETJES HESTER
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2011 om 11:52

hier een ander soort Venus..... http://mocrochet.blogspot.com/2010/03/boobie-koozie.html   gratis patroon (engels)

volgens de maakster ook wel in het rose gemaakt en tijden PR-acties gebruikt om geld op te halen...goed plan voor mij voor de Rose Oktobermaand !!!!

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2011 om 13:05
Wat leuk!!!!!!!! en een keer wat anders dan gehaakte doeken,poppetjes en knuffels! Ga gauw eens kijken bij de link van smeleentje!!
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2011 om 13:10
Wat een aparte dame,wel heel knap gedaan. MOOI.
Back to Top
haakmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 02 December 2010
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakmiep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2011 om 13:16

Ik moet er nog een beetje aan wennen, de symboliek achter het figuur vind ik erg mooi. Mooi gehaakt!! Mag ik vragen welk garen je hebt gebruikt?? Ben namelijk dol op paars.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.797 seconden.
Lang Yarns