mouwloos vest 115-29 |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Monie ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 25 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 Oktober 2011 om 20:18 |
Hallo Ik krijg de kriebels om weer te gaan breien en wil eenvoudig beginnen. Ik heb op dit forum gelezen dat je niet persé met een rondbreinaald hoeft te breien > gelukkig. Wat ik van dit patroon niet begrijp, is dat er aangeraden wordt om met een rondbreinaald van 15 mm moet breien. Voor de aanbevolen wol heb je voor een enkele draad breipen nr 7 nodig. Welk nummer breipen heb ik dan nodig voor een dubbele draad? Klopt het dan dat ermaar 7 bollen van 50 gram wordt geadviseerd? Dat is toch veel te weinig voor dit vest, lijkt mij. Hoop op antwoord Groetjes Monie |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
gewoon met pen 15 en een dubbele draad gaan breien . Er is geen verschil tussen de maatvoering van een rondbreipen of een gewone rechte pen het ligt aan je maat hoeveel bollen je nodig hebt . Als het voor jouw maat 7 bollen is in het patroon dan zal dat wel kloppen . succes |
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
Mijn ervaring is dat de patronen van Drops aarig kloppen. en naald 7 voor een ekele draad dan is naald 15 voor een dubbele draad niet zo gek toch?
Gewoon de aanwijzingen volgen en dan komt het vanzelf goed! |
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
Monie ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 25 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3 |
Dank je Mutti voor je reaktie. Ga morgen naar de markt kijken of ze pennr 15 verkopen |
|
![]() |
|
Hallo Mineke wat fijn dat deze site bestaat. Ook jij bedankt voor je reaktie |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
als je een ander soort wol gaat kopen dan de in het patroon genoemde zou ik een bol meer nemen . De looplengte kan nl verschillen Anders even op de site van Drops kijken hoeveel looplengte de aanbevolen wol heeft . Desnoods vraag je of je de ongebruikte bol terug mag brengen Erbij halen geeft vaak problemen met het verfbad (kleurverschil) zou jammer zijn succes met je kriebels.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |