Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

mouwloos vest 115-29

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Monie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Monie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: mouwloos vest 115-29
    Posted: 25 Oktober 2011 om 20:18

Hallo

Ik krijg de kriebels om weer te gaan breien en wil eenvoudig beginnen.

Ik heb op dit forum gelezen dat je niet persé met een rondbreinaald hoeft te breien > gelukkig.

Wat ik van dit patroon niet begrijp, is dat er aangeraden wordt om met een rondbreinaald van 15 mm moet breien.

Voor de aanbevolen wol heb je voor een enkele draad breipen nr 7 nodig.

Welk nummer breipen heb ik dan nodig voor een dubbele draad?

Klopt het dan dat ermaar 7 bollen van 50 gram wordt geadviseerd?

Dat is toch veel te weinig voor dit vest, lijkt mij.

Hoop op antwoord

Groetjes Monie

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2011 om 20:45

gewoon met pen 15 en een dubbele draad gaan breien . Er is geen verschil tussen de maatvoering van een rondbreipen of een gewone rechte pen

het ligt aan je maat hoeveel bollen je nodig hebt . Als het voor jouw maat 7 bollen is in het patroon dan zal dat wel kloppen .

succes

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2011 om 22:06
Mijn ervaring is dat de patronen van Drops aarig kloppen. en naald 7 voor een ekele draad dan is naald 15 voor een dubbele draad niet zo gek toch?
Gewoon de aanwijzingen volgen en dan komt het vanzelf goed!
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Monie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Monie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 18:56
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

gewoon met pen 15 en een dubbele draad gaan breien . Er is geen verschil tussen de maatvoering van een rondbreipen of een gewone rechte pen

het ligt aan je maat hoeveel bollen je nodig hebt . Als het voor jouw maat 7 bollen is in het patroon dan zal dat wel kloppen .

succes

Dank je Mutti voor je reaktie.

Ga morgen naar de markt kijken of ze pennr 15 verkopen

Back to Top
Monie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Monie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 18:57

Originally posted by mineke.j mineke.j wrote:

Mijn ervaring is dat de patronen van Drops aarig kloppen. en naald 7 voor een ekele draad dan is naald 15 voor een dubbele draad niet zo gek toch?
Gewoon de aanwijzingen volgen en dan komt het vanzelf goed!

Hallo Mineke

wat fijn dat deze site bestaat.

Ook jij bedankt voor je reaktie

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 20:22

als je een ander soort wol gaat kopen dan de in het patroon genoemde zou ik een bol meer nemen . De looplengte kan nl verschillen

Anders even op de site van Drops kijken hoeveel looplengte de aanbevolen wol heeft .

Desnoods vraag je of je de ongebruikte bol  terug mag brengen Erbij halen geeft vaak problemen met het verfbad (kleurverschil) zou jammer zijn

succes met je kriebels.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns