Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

broodbakmachine

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: broodbakmachine
    Posted: 18 December 2011 om 16:23
Ik volg een koolhydraatarm dieet en het brood is vrij duur, € 2,02 per half brood. En ik moet het twee dagen tevoren bestellen, wat ik nog wel eens vergeet.

Nu heb ik gehoord dat het Stoepje zakken koolhydraatarm broodmeel verkoopt.

Bestaan er makkelijk schoon te maken broodbakmachines of machines waarvan er onderdelen in de vaatwasser kunnen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 16:57

Lieve Magtelt,

Ik heb een broodbakmachine van de Lidl. Voor het eerste gebruik spoel je het bakblik af met warm water en smeert het in met zonnebloemolie. Daarna mag je het alleen maar schoonmaken met warm water, absoluut geen sop of in de afwasmachine. Want dan gaat je "vettige" laagje eraf.

De mijne is altijd zo schoon, ff warm water erin, afwaskwast erdoor en weer in de machine. Ik ben er heel erg blij mee en gebruik hem in frankrijk 2 x per dag

Je kunt die mix inderdaad kopen bij Het stoepje, maar misschien ook wel bij een bakker of een voedingswinkel.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Pauli View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 24 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 67
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauli Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 18:25
Ik heb ook een broodbakmachine, weet eigenlijk het merk niet eens , maar jaren geleden gekocht bij de Kijkshop. Wat Jips ook zegt: afspoelen met warm water is voldoende, dus geen gedoe met moeilijk schoonmaken. Ik bak ieder weekend 'gewoon' brood, heerlijk vers!
Groetjes,

Pauli
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 19:16

ik heb ook een machine. gebruik hem niet zo heel vaak maar ben er wel tevreden over. het is een AFK.

meel koop ik meestal van Soezie bij de Welkoop maar ook wel meel bij de Lidl.

Back to Top
Henneke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 189
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 19:33

Hoi Magtelt

 

Ik heb dezelfde ervaring als Jips .............de machine is heel snel weer schoon .

de mix verkopen ze dan waarschijnlijk ook wel bij de Makro of de Sligro . Vaak ok nog goedkoper .

Succes !

grt Hen

 

Groetjes Henneke
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 20:16
Magteld ik kneed met de hand brood en dat bevalt echt prima probeer het eens.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 20:23

Ik heb ook een broodbakmachine en schoonmaken is makkelijker dan de gewone afwas doen. Water erin doen als je brood eruit is, even de afwasborstel erdoor en afdrogen.

Een kind kan de afwas doen.

Van Soezie hebben ze ook een koolhydraatarme mix, te koop bij de boerenbond of welkoop.

 

Succes met bakken.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 11:20
Bedankt alemaal, met deze informatie kan ik wat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 12:22
Aha, misschien is onze verwoede afwaspoging wel de reden dat ons brood tegenwoordig altijd aan de machine plakt...

Nu nog het raadsel van het niet voldoende rijzen oplossen.

Magtelt, brood bakken is leuk!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 12:38

mijn ouders bakken altijd hun brood zelf en halen hun meel bij de molen.

Daar is het goedkoper dan in de winkel.

die hebben wel zoveel verschillende soorten.

ook zouloos misschien dus ook wel koolhydraten arm.

 

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 18:08
Het kh arme brood van de AH is wel heel lekker als je het vergelijkt. Ik eet al 5 jaar kh arm omdat mijn darmen daar beter op gedijen. Ik bak ook wel eens in de broodbakmachine trouwens, maar dat brood komt er zo uit en de machine is nagenoeg schoon. Inderdaad heel simpel met een zachte borstel en een beetje water en klaar is kees.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 20:03
Ik heb vroeger wel eens geprobeerd om brood te bakken gewoon in de oven, maar echt lekker was dat niet, daarom wil ik een broodbakmachine kopen. Ik heb vijf jaar geleden geprobeerd af te vallen met een dietiste en dat lukte niet, ik kwam eerder aan van het geadviseerde en nu las ik een boek over koolhydraatarm dieet en ik ben al 4,5 kg kwijt. Dus dat brood werkt. En gebroken lijnzaad in plaats van muesli en cruesli. Ik moet ook een aantal vruchten links laten liggen, ik mag wel kiwi, mandarijn en frambozen en bessen. Helemaal zonder fruit zou ik van balen.En liever peulvruchten dan aardappels.

Ik vind het wel gek dat niet alle dietisten kijken of hun clienten misschien een iets andere stofwisseling hebben, ze wuiven altijd met dat foldertje van veel groenten en koolhydraten en weinig vet, terwijl ik helemaal niet extra op vet hoef te letten en toch afval.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 20:16
Magteld, dorgaan met je dieet hoor, hier in mijn gezin hebben we het
dieet ook gevolgd, vanaf eind augustus tot nu zijn en vele kilo,s
verdwenen. Manlief is er 25 kwijt , dochter 26, oudste zoon 22, en ik
zegt de gek 11.



Denk trouwens dat ik ook maar eens een broodbak machine moet
kopen, Vers brood in het weekend lijkt me heerlijk.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2011 om 20:28
Ja het is meer een manier van leven dan een dieet, hè, en ik heb geen honger. Ik loop wel te smeren met bodylotions en het hoeft niet te snel van mij, anders zit ik straks met overtollig vel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 13:36
Whaha, das ook niet wat. Vel te veel...

Flink bewegen wil ook altijd wel helpen. Is er niet een leuk zwemuurtje ofzo?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 13:39
Ik ben niet zo'n zwemmer, mag het ook tennis ofzo op de WII zijn?

Ik heb inmiddels een broodbakmachine gekregen van een lieve hobbydoos. Fijn, net voor de Kerst.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hellagru View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hellagru Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 13:43
Hoi Magtelt,

Hoe werkt dat kh arme dieet?
Mijn zoon eet veel brood en daar mag ook wel een paar
kilo's af. Hij is 14 en wordt er ook wat mee gepest.
Met het koken let ik goed op welke boter enzo ik gebruik.
en bied idd veel groente aan!?
Groetjes Hella
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 13:57
Ik heb het boek "Andere gezonde voeding" uit de bieb gehaald, de schrijfster is Harriët Verkoelen, zij heeft ook een website. Ik lette ook op weinig vet en vlees en veel groentes en fruit en veel brood en pasta en dat hielp dus niets. Het brood wordt niet oud, is tot nu toe niet gaan schimmelen en je proeft er niets van dat het anders is.

Ik kijk nu even op de verpakking hoeveel koolhydraten er per ons of verpakking in zit. Het is een kwestie van koolhydraten omzetten in vet in plaats van voedingssuikers, wat bij andere mensen niet gebeurt. Dan val je niet af van een "gewoon" dieet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hellagru View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hellagru Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 14:36
Dan ga ik van de week ook eens even in de bieb kijken.
Als het met dat brood al wat verbeterd zou mooi zijn.
Voor de rest zijn ze hier graatmager. Dus dan hoeven er
niet zoveel aanpassingen worden gedaan. Dat heb ik voor hem
ook een poos gedaan maar dat vind hij heel erg moeilijk.
Bovendien vinden zijn broers het dan nodig om daar
opmerkingen over te maken. Dat gaf heel veel strijd(die ik
moeilijk kon winnen (zijn adhd-ers). tegen de tijd dat we
gaan eten is medicatie uitwerkt Bedankt voor je
antwoord.
Groetjes Hella
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2011 om 15:25
Originally posted by hellagru hellagru wrote:

Dan ga ik van de week ook eens even in de bieb
kijken.
Als het met dat brood al wat verbeterd zou mooi zijn.
Voor de rest zijn ze hier graatmager. Dus dan hoeven er
niet zoveel aanpassingen worden gedaan. Dat heb ik voor hem
ook een poos gedaan maar dat vind hij heel erg moeilijk.
Bovendien vinden zijn broers het dan nodig om daar
opmerkingen over te maken. Dat gaf heel veel strijd(die ik
moeilijk kon winnen (zijn adhd-ers). tegen de tijd dat we
gaan eten is medicatie uitwerkt Bedankt voor je
antwoord.


Wij volgen het Dr Frank dieet, erg goed te doen en erg lekker, je hoeft
er niets speciaals voor in huis te halen.
Voor recepten kun je kijken op www.eenkiloperweek.nl
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns