Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waar koop je materiaal?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Esssie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esssie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Waar koop je materiaal?
    Posted: 04 Januari 2012 om 14:44

Hallo allemaal,

Ik wil beginnen met haken en vroeg me af waar jullie je materialen(wol, haaknaalden, opvulling etc) halen?

Groetjes

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 15:07
Het meeste garen haal ik bij de Zeeman of de Wibra. Daar hebben ze een behoorlijke keuze aan acryl, voor een heel leuke prijs. Bij de Wibra hebben ze ook katoen. Ook bij de Action kun je leuk geprijsd acryl halen.

Bij de 'hobbywinkels' is het materiaal vaak duurder. Als ik echt veel nodig heb, ga ik naar Hardenberg. Daar zit de breigarengigant (.nl)...

Mijn vulmateriaal haal ik bij Ikea. Ik neem de goedkoopste kussens en daar gebruik ik de vulling van. Hele grote projecten worden voor een deel gevuld met stofresten. Ook daar heb ik genoeg van.

Mijn haaknaalden heb ik bij Hobbydoos besteld. Ik heb de Clover Soft touch. Als je nog gaat beginnen met het aanleggen van een collectie materiaal zou ik er zeker over denken om deze aan te schaffen. Ze haken heerlijk, volgens velen, en je krijgt er niet zulke zere handen van.

Oogjes, neusjes, belletjes, etc. bestel ik via Etsy in het buitenland. Maar ook dat kun je bij hobbydoos bestellen.

Boekjes kun je in de bibliotheek lenen!
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 15:14
de grote Hema's hebben ook hele fijne katoen en haaknaalden enz.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 16:16
oogjes koop ik hier
Super snelle levering en goed verpakt. En belangrijk... niet duur!
Volgens mij is zij nu ook lid van hobbydoos hihi

Garen koop ik bij wibra en zeeman. Katoen koop ik in een breiwinkeltje in Ede en in Duitsland, daar is het vaak stukken goedkoper dan hier. Nu heb ik een koopverbod van mezelf. Ik heb zoveel dat ik zelf een winkel kan beginnen
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 16:39
Sluit me voornamelijk aan bij ieke
Ik koop alleen niets bij etsy.
Ik kijk ook op marktpositie. Heb daar nu al 2 keer voor een klein bedrag
wol en katoen kunnen kopen.
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 16:59
vraag rond in je familie en vrienden kring of daar nog mensen zijn die wolof katoen hebben liggen en er niets meedoen kom je vaak ook aan een heleboel materiaal Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer everline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 17:49
Hoi,

sinds kort nieuw internet adresje gevonden. Erg compleet
vind ik zelf: www.sassyfrats.nl

groeten,
bianca
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 19:41
De oogjes op sassyfrats zijn duurder dan waar ik ze haal. Maar wel inderdaad een uitgebreide site!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 20:07
Sommige Eurolandfilialen hebben een hobbyafdeling, sommige witte boekhandels ook. Misschien is er een markt met een fournituren- of wolkraam in je buurt. Action heeft ook wol en grote Hemafilialen. Heb je al op internet gezocht op google, je plaatsnaam en "handwerkzaak" intoetsen.

En als je kleren wegdoet, die echt niet meer kunnen, kun je knopen, ritsen, kantjes en wat niet al slopen en zo een eigen fourniturenafdeling beginnen. Oude kussens leveren ook vulling. Net als oude panty's. Biets ook bij kennissen om kleren die ze wegdoen vanwege ouderdom of vlekken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2012 om 09:56

ik ga naar de plaatselijke wolwinkel hier in gennep, naar zeeman/wibra voor acryl en bestel hier bij de hobbydoos de mooie garens van drops

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.875 seconden.
Lang Yarns