mss een domme vraag |
Reageer |
Autheur | |
shanna1903
Groupie Lid sinds: 16 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 71 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 Januari 2012 om 15:57 |
ik vind al de knuffels en werkjes echt super leuk..ik heb
maar 1 probleem ik zou ni weten hoe eraan te beginnen.morgen ga ik allesinds leren haken (mijn mama heeft nog een hoop naalden enzo) maar alle tips zijn welkom ... alvast bedankt |
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
De enige domme vraag is een vraag die je niet stelt . Als je een complete leek bent (je hebt nog nooit eerder een haaknaald gezien/aangeraakt), kun je beter eerst wat proeflapjes haken om de steken onder de knie te krijgen, voordat je met een knuffeltje begint. Als je aan een knuffel toe bent kan ik je het 'dikbuikje' aanraden, klik hier. Het is verreweg het meest eenvoudige patroon dat ik ken.
|
|
simonevv
Hobbyguru Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
|
en mocht mama niet meer in de buurt zijn, dan kan je alles zien op you tube
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik kan je een beginnersboekje mailen, in 6 mails, ik zag dat je je e-mailadres in je profiel hebt staan. Met duidelijke tekeningen van hoe je je hand houdt en hoe de steken er uitzien. Diverse technieken. Hebben?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
shanna, hier kan je zien hoe of je moet haken
http://http://www.hobbydoos.nl/haken/haaktechnieken.asp#ring En hier kan je nog meer zien, er staan ook leuke patronen http://jessica-tromp.nl/hakenlerenhaaklessen.htm Klik op de blauwe regels Veel succes ermee! |
|
esthertje
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
|
net als wat hierboven staat zijn er hier geen domme vragen. want wat jij vraagt kan een ander ook weer helpen. ik denk dat je het beste eerst kunt oefenen op een recht lapje met vasten. dus heen en terug haken. en daarin oom meerderen en minderen zodat je dat alvast onder de knie hebt voodat je in het rond gaat haken. als dat goed gaat zou je een balletje kunnen haken om te kijken of het egaal genoeg is. want de ervaring leert dat je in het begin de ene steed los haakt en de andere strak en daar moet je even de feeling in krijgen. maar niet opgeven hoor. het is zo leuk. en als je ergens een keer niet uitkomt dan gewoon hier vragen dan proberen we je met ons allen te helpen.
|
|
|
|
shanna1903
Groupie Lid sinds: 16 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 71 |
Post Options
Thanks(0)
|
magtelt: dat zou echt super zijn alvast bedankt
creaans: bedankt voor de links |
|
Saskia_
Hobbyguru Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jullie helpen mij er inderdaad ook weer mee!
Wat is een mooie maat haaknaald om mee te beginnen oefenen? Ik heb een 3 liggen, maar wat groter lijkt mij handiger eigenlijk om de slag te pakken te krijgen. Ook bedankt namens mij! groetjes, Saskia |
|
esthertje
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
|
het ligt er een beetje aan welke wol je gaat gebruiken. als je die van de zeeman of wibra gaat gebruiken zou je 3 of 4 kunnen gebruiken. om straks in het rond knuffels te gaan maken is 3 dan vaak mooier omdat dan de vulling er niet uit komt. maar om te beginnen kan 4 ook goed hoor.
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
3,5 vind ik een goede maat voor beginnende breisters en haaksters. Niet te dun of dik. Als je het moeilijk vind om in de eerste lossentoer in te steken, kun je die met een half maatje dikker doen.
Ik heb het boekje opgestuurd, het is uit de jaren 60/70, maar ideaal voor beginners en linkshandigen. Er staan leuke projecten in. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
thyvil
Hobbywonder Lid sinds: 05 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 409 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Magtelt, Zou ik het boekje ook mogen. Heb vroeg wel gehaakt maar heb nu moeite met de steken. Als ik voorbeelden heb is het wat makkelijker om weer te beginnen. Heb het boekje over gelukspoppetjes gisteren binnen gekregen en zou hier graag mee ann de slag gaan. Al;vast heel erg bedankt. Groetjes birgitta |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |