Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

leuk meisjesvestje

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: leuk meisjesvestje
    Posted: 27 Januari 2012 om 17:00

tja daar ben ik al met een vraag ( ben duidelijk tomatenblond he)

ik heb catania gekocht om het vestje Flower cardigan van Vendula Maderska te gaan maken (genoemd in koffiecorner

Zij heeft het patroon uitgeschreven voor maat 92

ik wil maat 110 gaan maken

op de foto is het bovengedeelte als volgt

groen fuchsia rose WIT grijs blauw, maar op de 3e pagina staat bij changing of colours Wit er niet bij

en het haakschema moet ik ook omzetten naar maat 110 Hoe doe ik dat?

ik moet beginnen met 118 ipv 109 losse

wie wil even meekijken zodat ik het snap

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 18:39

Ik heb het patroontje ook opgeslagen want ik wil hem voor silvia maken.

Maar er staat een tabel met de maat bij en dan moet je idd 118 steken opzetten voor maat 110.

Voor 92 steken begin je met 109 steken en rij 1 geeft aan 109 lossen. dan kun jij dus gewoon 118 lossen aanhouden voor rij 1.

in toer 2 staat er dat je moet beginnen met 1 stokje(dat zijn de eerste 3 losse) en haak je dus een stokje in de 4de steek. dan haak je in elke losse 1 stokje tot het einde en heb je 115 stokjes

als je bij het schema aan komt zie je onder aan hoe je het moet doen.

en ik heb een patroon waar een geschreven blaadje bij zit en dat het het patroon voor het witte gedeelte.

ik hoop dat je er zo uit kunt komen.

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 18:55

oohh wat goed zeg bedankt

als ik dan verder ga in het schema dan dan moet ik dus in de volgende rij

het volgende doen

19-2-24-2-35-2-24-2-19

Het was makkelijker als ik mt 92 had kunnen gebruiken maar ik ben blij met de uitleg

Chris

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2012 om 20:18

Ik ben het even aan het uittekenen geweest maar als ik het patroon bekijk van maat 92 dan kom ik helemaal niet uit en komt alles schuin boven elkaar te staan.

ik denk dat ik het zo zou doen dat ik de meerdering van de vlg regen in de middelste van de 3 stokjes zou maken.

dan krijg je aan beide kanten een mooie meerdering en niet aalleen achter of voor.

dus dan zou het worden: 20-2-21-2-34-2-21-2-20. dan heb je 124 steken aan het einde van deze rij.

ik mpet straks maat 98 maken en ik denk dat ik maar even een groot vel papier pak en even ga uittekenen want anders kom je er vlg mij niet echt uit.

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 08:47

je hebt gelijk 110 is 2 kledingmaten groter natuurlijk

heb nog een vraag als ik de lossen heb gehaakt en aan de 1e toer begin waar steek jij dan in ??

steek jij in de v of eronderin?

hoop dat je het snapt

ben namelijk al 2x opnieuw begonnen omdat ik aan het einde twee stokjes tekort kwam Ik sta onder de lossenv zodat ik het vtje op de haaknaald heb en 1 streepje aan de onderkant hou

snapje??

Chris

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 10:50

stom

in het patroon staat de eerste rij vermeld

nl mt 110

115 st

19dc 3dc 19dc 3 dc 32 dc 3 dc 19 dc 3 dc 19 dc

ik ga vervolgens dezelfde verschillen doorrekenen als het schema

Chris

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 12:45
Originally posted by drempt drempt wrote:

stom

in het patroon staat de eerste rij vermeld

nl mt 110

115 st

19dc 3dc 19dc 3 dc 32 dc 3 dc 19 dc 3 dc 19 dc

ik ga vervolgens dezelfde verschillen doorrekenen als het schema

Dat schema bedoelde ik ook.

maar dan is het nog wel een gepuzzel hoor.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2012 om 13:30
Als je Duits of Engels kunt lezen zou je bij die beschrijvingen kunnen kijken. Soms is het niet iets anders uitgelegd waardoor je het beter begrijpt. Vaak door de combinatie van de 2 of 3 talen. Succes, Lida
Back to Top
nathalie1985 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nathalie1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 15:13
Dit is een gratis patroon toch? Kan hem alleen op internet nergens weer vinden.
Heeft iemand voor mij misschien het patroon?
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 18:17
Chris,
Je moet je niet veel van de het schema aantrekken, de cijfers aan het einde van de regel kloppen niet!
Je moet gewoon de eerste keer volgens het schema meerderen en dan om en om 2 of 3 stokjes in de middelste van de vorige toer meerderen.
Dus gewoon door haken.
Niet alles na tellen hoor! Als je het zo doet komt het goed.
Veel succes er mee!
groeten Creaans

Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer everline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2012 om 19:51
Ik zie alleen het patroon in het Tjechisch hebben jullie een Engelse versie?? Zoja waar kan ik die vinden?

groeten,
bianca
Back to Top
Woutera View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Woutera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2012 om 20:30
Everline en Nathalie85

Juliie hebben mail.

Groet Woutera
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2012 om 23:08
Ik las gisteren op haar Ravelry site dat ze het patroon aan het herschrijvenis, omdat er nu veel fouten in zitten, het nieuwe patroon zet ze er binnenkort op.
Groet,

Yobsje
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2012 om 08:01
Dat klopt er zitten veel fouten in.
Ik heb alles opnieuw moeten uitrekenen.
Ik ben bijna aan de afwerkingsfase.
Ik wil hem vandaag even passen of het onderstuk lang genoeg is want ik ben er achter gekomen dat de hoeveelheid die zij aangeeft wel erg groot wordt voor mijn jongste.

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2012 om 09:12
Kijk!!!!! Dit vind ik nu leuk aan ons forum......iedereen helpt en denkt mee om het toc h voor elkaar te krijgen!! Chapeau Big smile

Enne het vestje is inderdaad een plaatje.
Back to Top
Woutera View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Woutera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2012 om 09:25
Als je eenmaal door heeft hoe te haken dan is het wel te doen. Ik heb voor mijn 2 kleindochters het vestje al gemaakt. Wel moet ik zeggen voordat ik het goed doorhad ik het tig keren heb uitgehaald. Ook de lengte die beschreven word klopt niet het is veel te lang maar dat is gemakkelijk aan te passen. Als je naar het patroon kijkt zie je dat de mouwtjes ook verschillend zijn. De ene is wijder dan de andere, dat is ook zelf aan te passen, toch?

Groet Woutera
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2012 om 10:21
Ik heb het ook al af maar heb het 2 rijen langer gemaakt ,als je eenmaal beonnen bent wijst het zijn eigen uit alleen nog de foto's plaatsen wachten op de dochter
Back to Top
nathalie1985 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nathalie1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 15:38
Oke dank je wel voor de info.
Je moet dus eigenlijk wel een gevorderde haker zijn begrijp ik
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 15:50
nee hoor dat valt reuze mee.
als je vaste en stokjes kunt haken dan kun je dit vestje haken.
ik zou wel even wchten tot het patroon helemaal is aangepast want er staan een aantal foutjes in.
en daar zijn ze nu mee bezig.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 17:09
De foto's staan bij creatie's
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.906 seconden.
Lang Yarns