Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenoude wijven steek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: oude wijven steek
    Posted: 13 December 2007 om 21:42

Ik probeer een sjaal te breien in de oude wijven steek. (ja die broek was van mijn vriendin) maar ik probeer de gekruisde kabel.

zie: http://www.jessica-tromp.nl/knitting/shawl%20pattern%20sjaal %20patroon.htm

Maar ik krijg helemaal geen lusjes!? Wat doe ik nou fout? Moet ik nou recht blijven breien maar de foto laat averechts zien. Hoe werkt dit? Want ik hou al die omslagen op de rechter naald....

Kan iemand mij helpen?

Fijne avond.  Claudia

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2007 om 21:58
Bij de ouwewijvensteek sla je de draad twee of drie keer om, maar je laat die omslagen vallen zodat je een hele losse steek op de naald krijgt. Het is hetzelfde effect als wanneer je met naalden 10 breit met dunne wol, die voor pen 2 bedoeld is. Je kunt ook recht met een dikke en averecht met een dunne naald breien. Het heet ook wel luiewijvensteek, want je schiet lekker op en krijgt een los luchtig breisel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2007 om 22:47
Als je 2 of 3 omslagen doet  , op de terugweg maar 1 lus pakken voor die steek, dan krijg je grote losse steken in je werk. LUIEwijvensteek heet ie niet voor niets hè
     All you need is love.

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2007 om 22:49
Originally posted by Claudia13 Claudia13 wrote:

Ik probeer een sjaal te breien in de oude wijven steek. (ja die broek was van mijn vriendin) maar ik probeer de gekruisde kabel.

zie: http://www.jessica-tromp.nl/knitting/shawl%20pattern%20sjaal %20patroon.htm

Maar ik krijg helemaal geen lusjes!? Wat doe ik nou fout? Moet ik nou recht blijven breien maar de foto laat averechts zien. Hoe werkt dit? Want ik hou al die omslagen op de rechter naald....

Kan iemand mij helpen?

Fijne avond.  Claudia

Ziet er mooi uit dat voorbeeld maar ik snap niet hoe zij die lussen maakt. Je ziet wel goed dat ze de 2e drie steken eerst breit en dan de 1e drie. zodat het kruist. Ik ga het uitproberen.
     All you need is love.

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2007 om 23:01
Ik zie het al, al breiende dan kom je er wel achter. Je breit iedere steek met 6 lussen om de pen en haalt die door. Dan doe je al die lussen van je rechterbreinaald af en neemt de lange lus op je naald. Zo iedere steek breien. Dan heb je dus allemaal lange lussen. Dan ga je de om en om zoals met een kabel over 3 steken breien. Je kunt het werk even op tafel leggen en de steken even van je pen doen en na de 3 gebreide steken ze weer opnemen maar je kunt ookeven met een extra pen de steken even zo erop zetten. Denk dan wel aan de draad waar die zit of je neemt een breinaald zonder knop. Of een rondbbreinaald. Doordat die lange lussen niet snel wegraken (zoals normaal met een steek wel gebeurd) kun je de steken mooi kruislings op je extra naald zetten en dna breien. Moet lukken lijkt me. Succes, ziet er in ieder geval leuk uit. Ik was voorbeeld het al eens tegengekomen.
     All you need is love.

Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 14 December 2007 om 07:57
Zo heb ik die zwarte sjaal van mij ook gebreid. 6 pennen recht en dan 2 pennen luiewijvensteek, ik heb 2 keer omgeslagen en alles op naalden 8 gedaan. En ik heb die steken dan niet kruislinks gedaan. Trouwens dat patroon ook niet gevolgd hoor. Kwam er zelf op dat ik dat wel leuk vond 
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 14 December 2007 om 08:13

Originally posted by Meia Meia wrote:

Ik zie het al, al breiende dan kom je er wel achter. Je breit iedere steek met 6 lussen om de pen en haalt die door. Dan doe je al die lussen van je rechterbreinaald af en neemt de lange lus op je naald. Zo iedere steek breien. Dan heb je dus allemaal lange lussen. Dan ga je de om en om zoals met een kabel over 3 steken breien. Je kunt het werk even op tafel leggen en de steken even van je pen doen en na de 3 gebreide steken ze weer opnemen maar je kunt ookeven met een extra pen de steken even zo erop zetten. Denk dan wel aan de draad waar die zit of je neemt een breinaald zonder knop. Of een rondbbreinaald. Doordat die lange lussen niet snel wegraken (zoals normaal met een steek wel gebeurd) kun je de steken mooi kruislings op je extra naald zetten en dna breien. Moet lukken lijkt me. Succes, ziet er in ieder geval leuk uit. Ik was voorbeeld het al eens tegengekomen.

Dus al ik hem gebreid heb dan moet ik de 6 lussen weer van mijn rechterpen afhalen????? maar die gebreide steek dan die er voor (of er achter is maar net hoe je het ziet) dan?

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.561 seconden.
Lang Yarns