Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dé oplossing voor mij ;.))

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dé oplossing voor mij ;.))
    Posted: 09 Juli 2012 om 16:28
Zoals de meesten ondertussen wel al gelezen hebben zit ik sedert vorige maandag met mijn pols in het gips voor 5 weken. Daardoor heb ik mijn haaknaalden aan de kant moeten leggen Angry
Ondertussen enkele romans en thrillers gelezen, maar dat werd ik ook beu (want had niks anders om mijn vrije tijd te doden).
Mijn dochter heeft dus vandaag rond een haaknaald een ferme klomp fimo gedaan , een afdrukje van mijn vingers erin geknepen, zodat ik toch op een deftige manier een haaknaald zou kunnen vastnemen. En het lukt!!! (allez, een beetje Embarrassed) haha.
Ik heb niet voldoende macht en kracht om amigurumi's te haken (vast genoeg zodat je de vulling niet kan zien zitten) maar wel genoeg om mijn lapjes van mijn plaid verder te haken of een stola of zo...
Dus kan ik op mijn manier toch nog verder haken, ook al blijft de keuze eerder beperkt want het moet wel eenvoudig blijven wegens het weinige mobiele wat ik kan doen met mijn pols. Maar ben met weinig ook al tevreden hoor Big smileBig smile
Mocht iemand toevallig een eenvoudig patroon liggen hebben voor een stola of iets dergelijks, altijd welkomLOL
Mijn dag kan alvast niet meer stuk!!!!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 16:35
Dat is nog eens een goed idee. Slim van je dochter.
Hoef je je niet te vervelen :-)

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 16:51
De simpelste stola is eerst een ketting van lossen en daarop telkens *een stokje en een losse, één steek overslaan*, de breedte moet je een beetje bekijken. Een veelvoud van 2 + 1 extra, en elke toer begint met 4 lossen (=1 stokje + 1 losse). Je kunt daar later bloemetjes op naaien, die je gehaakkt hebt of leuke lintjes of wriemeltjeswol doorheen rijgen. De lengte? ongeveer 2 meter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14063
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 16:54
Een hele dag lezen wordt saai als je niets anders kunt doen tussendoor. Ik ben op die manier bijna helemaal van het lezen af gekomen. Maar is het ondanks het hulpmiddel niet te vermoeiend voor je pols? Ik heb gemist waarom het is, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat hij eigenlijk moet rusten. Niet dat je na 5 weken rust er nog een paar weken aangeplakt krijgt vanwege een te gering resultaat. Sterkte, Lida
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:04
Ik ben wel een leesfanaat hoor maar eens iets anders (zoals haken) tussendoor is een welkome afleiding.
Mijn handwortelbeentjes zitten niet meer op hun plaats wegen uitgerokken ligamenten door een val (hm 3 jaar terug), vandaar de gips.
Ik doe ook niks speciaals met die pols hoor,door die grote klomp fimo kan ik eenvoudig de haakpen vasthouden, zonder druk uit te oefenen. Ik doe meer de losse beweging met mijn linkse hand nu en het gaat bijzonder traag, maar das niet erg. En ik ben ook niet van plan om nu uren aan 1stuk te haken hoor. Maar af en toe eens een halfuurtje zou wel fijn zijn.
Daarom dat het ook eenvoudig moet zijn, hetgeen ik momenteel wil haken ( en niet te strak zoals amigurumi)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:08
Ik heb eventjes gegoogled en kwam op het volgende :
Moet haalbaar zijn, denk ik
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 15 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 528
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:17
Sterkte en niet te veel haken hoor, geef je pols rust.

groetjes Joke
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juni 2012
Locatie: home
Status: Offline
Points: 1060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:28
Wat vervelend Lollibol, van je hand. Maar wel fijn dat je zo toch nog wel een beetje kan haken.
Ik ben niet zo van de poncho's/ stola's maar ik heb wel een berg patronen voor mutsen en die kan je ook best losjes haken. Roep maar als je wil.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:30
wat slim van je dochter zeg.
kun je toch iets doen om de tijd te doden.
veel plezier met haken.
 
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:32
Lollibol, tis wel de bedoeling dat het met rust geneest he, straks zit je er nog langer mee, kijk alstublieft uit meis. Gips is straffe rust, probeer je eraan te houden. Ga lekker je patronen organiseren en lees mee op hobbydoos, verveel je je nooit. (oei oei oei, kga geloof ik op m'n moeder lijken, heeelp)
lydia wijsbroek
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:33
Sterkte toegewenst! Star En ik zou ook willen zeggen: Maak het niet te gek hoor, je pols zit niet voor niets in het gips en op nog langer zit je natuurlijk niet te wachten ... !
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:36
bedankt voor jullie antwoorden!!
En ja, wees maar gerust, die pols zal méér dan voldoende rust krijgen!!Big smile Maar ik heb echt wel een verzetje nodig tussendoor. Van dat godsganse dag stilzitten wordt ik kregelig. Ik wil mij gewoon een héél klein beetje nuttig maken.Embarrassed Mijn kids helpen mij met mijn huishoudelijken taken en mijn man helpt ook waar hij kan. Als hij mij met iets bezig ziet ivm het huishouden krijg ik op mijn kop!! Maar als ik braafjes in de zetel zit, dan is hij gerust, dus wordt het lezen (alles behalve nuttig) en/of een beetje haken( kan ik nog iets nuttig maken).
 
@Boris : Als je wilt, mag je mij enkele doorsturen maar heb je misschien ook een patroon voor een hoedje??  Ik stuur je een pm.
 Alvast bedankt hoor allemaal!!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:37
héél knap van je dochter
hier vind je misschien iets onder sjawls, stoles , wraps (kijk op easy)
hoedjes staan er ook bij Wink
 
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juni 2012
Locatie: home
Status: Offline
Points: 1060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:38
Hoedjes heb ik ook hoor. Ik stuur je straks een mail.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:41
Dankjewel allemaal,
maar wees gerust, ik zal niet overdrijven!! Flink rusten, vaak het forum en jullie ambeteren LOL
En ja Lydia, ik zal patronen sorteren enzo maar ik heb er niet genoeg om 5 weken te vullen LOLLOL
 
Zal mn best doen Embarrassed
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:47
als we nu eens een heleboel patronen de kant van lollibol opsturen, kan zij sorteren, krijgen we gesorteerde bestandjes terug
lydia wijsbroek
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:47
Wat een goede raad allemaal hè, maar echt, zorg voor die rust! Hou je haaks!
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:49
ach ben ook wel zo, bombardeer een ander met goeie raad en zou mezelf erook niet aan houden, kan het me voorstellen.
lydia wijsbroek
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 17:52
Allemaal bedankt voor de wijze raad én de leuke links LOLLOL (al staat dit haaks op elkaar - moet ik rusten en krijg ik toch lekker leuke links én patronen) SUPER!!!!!!!!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 18:06
Maar alle gekheid op een stokje, ik denk dat ik veeleer moet opletten voor mijn linkse pols dan mijn rechtse. Ik doe nu met links véééél meer dan normaal!!!
(Straks komt rechts uit het gips en moet ik er met links in omdat die overbelast is. Dat zou nog eens de grap zijn)LOL
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.687 seconden.
Lang Yarns