Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bibliotheek

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23647
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Bibliotheek
    Posted: 06 November 2012 om 12:16
Aan alle newby's:

Wij mogen geen kooppatronen verspreiden uit nieuwe haak- en breiboekjes.

Maar kijk eens in de bibliotheek. De onze heeft elke week wel weer een nieuwe boekje op dat gebied bij de Sprinters en Spotlights liggen.

Je kunt vragen aan de medewerkers waar de hobbyboeken staan, en vergeet de kinderafdeling niet. Daar staan ook leuke boeken en kinderen tot een bepaalde leeftijd krijgen een gratis abonnement. En die mogen dan soms weer 1 volwassen boek lenen. Bingo, moeders.

Knip en Burda zijn ook te leen. Je mag de patroonbladen voorzichtig losmaken en overtrekken. Natuurlijk niet met balpoint in tekenen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2012 om 14:01
Ik leen al jaren knutselboekjes en de knutseltijdschriften van de bieb. Je kunt ze bij ons zelf aanvragen als ze niet aanwezig zijn en dan krijg je hem gratis uit een andere bibliotheek te leen.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2012 om 14:18
Iedereen haalt wel eens een boek uit de Bib en maakt een kopie van een patroontje dat men graag eens wil maken. Dat is zo al jaren het geval geen haan die erna kraaide
 
Niemand viel erover dat als men jaren terug een breimagazine kocht men het aan de buurvrouw of de vriendin gaf zodat ook die dit of dat patroontje kon maken, niemand riep luid 'dat mag niet', je mag je magazine niet doorgeven omwille van copyright.

Nu opeens mag men een patroon niet meer doorgeven aan een vriendin of buurvrouw ook al betaalde je er veel keigeld voor. Dacht altijd dat IT vooruitgang was, niet achteruitgang.
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2012 om 14:32
hoi,
niemand zag dat jij je boekje aan de buuf gaf, op internet haal je de hele wereld binnen, dus zit coppy right enz mee te kijken
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2012 om 14:43
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

hoi,
niemand zag dat jij je boekje aan de buuf gaf, op internet haal je de hele wereld binnen, dus zit coppy right enz mee te kijken


Hier zit niet "Mr Copyright" mee te kijken op het forum maar zitten er een paar "Mevrouw Kletskousen" die het niet kunnen verdragen dat anderen patroontjes uiitwisselen.

http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23647
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2012 om 16:24
Bij ons betaal je € 1,50 als het boekje uit een ander filiaal moet komen en voor reserveren binnen je filiaal ook. Altijd nog goedkoper dan een boek kopen en het niks vinden.

Ik weet niet of je in de kraag gevat wordt als je in de leeszaal foto's maakt uit een boekje.

Overigens was het mijn bedoeling om nietbiebkenners op deze mogelijkheid te wijzen; ik ben er zelf al sinds mijn 6e mee bekend, sommige mensen durven niet eens binnen te lopen, hoewel het een openbaar gebouw is.

Het was niet de bedoeling een discussie over copyright te beginnen, doe dat liever in een apart topic.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 08:08
Ben recent naar de bieb bij ons geweest, juist vanwege de enthousiaste doosjes. Ik vond het een teleurstelling wat ze aan handwerk assortiment hadden. Veel was sowieso spoorloos verdwenen (zoals vele hobby handig)en de dame bij de balie wist ook niet waar ze gebleven waren. De ami boekjes hield op bij 2 en er waren een paar verhuurd. Triest gezien waar ik woon 1 van de grootste gemeentes van NL woon.Het moedigt mij nog niet aan om 38 euro per jaar te betalen om lid te zijn (ander assortiment boeit me nu niet dus daar kom ik ook niet voor).

Back to Top
bijou View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bijou Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 10:20
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Ben recent naar de bieb bij ons geweest, juist vanwege de enthousiaste doosjes. Ik vond het een teleurstelling wat ze aan handwerk assortiment hadden. Veel was sowieso spoorloos verdwenen (zoals vele hobby handig)en de dame bij de balie wist ook niet waar ze gebleven waren. De ami boekjes hield op bij 2 en er waren een paar verhuurd. Triest gezien waar ik woon 1 van de grootste gemeentes van NL woon.Het moedigt mij nog niet aan om 38 euro per jaar te betalen om lid te zijn (ander assortiment boeit me nu niet dus daar kom ik ook niet voor).

 
38 € per jaar dat is inderdaad erg veel geld, ik betaal waar ik woon in Antwerpen 9.50 € per jaar maar van de laatste nieuwe haakboekjes heb je niet erg veel hoor, ook dvd en cd lenen zitten in die prijs inbegrepen
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2012
Locatie: Antwerpen
Status: Offline
Points: 1475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 10:24
Ik ga nooit naar de bib eigenlijk...Ik heb nog lang niet alle patroontjes die ik op internet vind gehaakt :p


http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 10:46
Mijn abonnement kost iets van 40 euro per jaar, en dat heb ik er ook best voor over, al was het alleen maar omdat ik anders veel meer boeken zou kopen. Maar ik kan me goed voorstellen dat als je enkel voor de handwerkboeken en -tijdschriften komt het dan de moeite niet is. Ik lees veel, reserveer vaak (kan gratis met mijn abonnement) en leen nog wel eens een dvd (ook gratis).

Handwerkboeken leen ik regelmatig, maar vooral om in te bladeren en inspiratie uit op te doen. Moet zeggen dat ik er niet vaak iets uit maak. Ik kom meestal tot de conclusie dat het niet de moeite waard is om het aan te schaffen, dat is natuurlijk altijd handig om te weten :) Tijdschriften leen ik sowieso zelden, weet eigenlijk niet wat ze hier aan handwerktijdschriften hebben.

De collectie is hier wel goed, hoewel redelijk wat op beginners gericht is. Duidelijk te zien dat ze vaak nieuwe boekjes aanschaffen, fijn!

Dankzij dit topic meteen weer een paar boekjes gereserveerd!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 11:00
Ik heb bij de bib een hobbyhandig meegebracht van verleden jaar nr164 en daar staan al de  gehaakte kerstfiguurtjes in ook een engel ,die hier ergens betalend staat dus allen naar de bib, wij moeten daar niets voor betalen ,alleen maar als de boeken te laat binnen zijn met de opgegeven datum
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
nancy_sissi View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 05 November 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nancy_sissi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 11:27
bedankt voor de goede tip ik ga ook zeker eens gaan rondkijken in de kringloopwinkel bij de hobbyboeken
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23647
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 12:01
Wij betalen € 77 voor een jaar onbeperkt lenen en € 46 voor 50 boeken per jaar. Maar een boek kost tegenwoordig al gauw € 25. Dat scheelt bijna 3 miskopen, die je op marktplaats misschien net voor € 1,50 kwijt kunt. Onze bibliotheek is filialen aan het opheffen of samenvoegen met schoolbibliotheken en andere instellingen. Die moet ook bezuinigen.

In kringloopwinkels en op rommelmarkten vindt je heel veel handwerkboeken; a.s. weekend is er weer een in de Beatrixhal in Apeldoorn. De kringloop van Twello heeft er meestal heel veel, tot ik langs ben geweest.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 14:06
Zo denk ik ook de bieb en boeken kopen Magtelt. Wat vreemd dat dit per gemeente scheelt, de contributie en het wel of niet betalen voor opvragen van boeken.
Zelfs DVD kun je 6 weken lang gratis lenen.
 
 

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23647
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 15:38
Bij ons betaal je een bedragje per CD en DVD. Je kunt ook een beeld- en geluidpas kopen voor € 26 en daar leen je dan weer geen boeken op.

De gemeente Apeldoorn schijnt financieel heel zwak te staan door een frauderend raadslid, ik heb dat niet zo gevolgd. Maar wij kunnen het missen en ik ben heel tevreden over de Centrale en filiaal De Maten, ik vind bijna alles wat ik zoek. En ik mag gratis naar het museum van Coda, daar maak ik per tentoonstelling wel drie keer gebruik van.

En ik heb De donkere kamer van Damocles liggen, gratis en voor niks. Met een verhaal over boek en auteur en een leeslijst over oorlogsboeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 15:45
Enige voordeel vond ik wel dat ik ook buiten de gemeente kan lenen. Arnhem, wijchen, wageningen. Dat maakt wel dat ik het in het achterhoofd hou.
Misschien kan ik nu wel de 50 tinten grijs lezen ;)
"probleem" is misschien wel dat ik in de boekenwereld heb gewerkt en veel voor weinig heb kunnen kopen, ben redelijk verwend met boeken ;-)
dvd-cd's kosten hier 1.50 per leenbeurt.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 16:06
Ja, ik vind het ook wel erg verschillen per gemeente! Wij kunnen inderdaad ook buiten de gemeente bij bepaalde bibliotheken gratis lenen. Bij bibliotheken nog verder weg moet je daar volgens mij wel een klein bedragje voor betalen, maar hebben in principe dus toegang tot heel veel materiaal.

Ook ik heb via mijn werk connecties in het boekenvak en kan regelmatig boeken voor niks of voor weinig krijgen (niet vaak boeken die ik echt graag wil hebben, hoor, jullie hoeven niet jaloers te zijn!). Vind daarom de bieb juist een voordeel, de kasten hier puilen al uit LOL 
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 16:23
Ik betaal 31 euro voor een jaar boeken lezen. Maar heb mijn abt op gezegd vanwege de slechte inkoopbeleid. Ik lees graag historische romans en die hebben ze niet eens. Maar ik ga wel naar binnen om kopietjes te maken uit de hobby handig en dan heb ik voor 50 eurocent 5 kopietjes.
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 17:05
Ik ben gek op de bieb.
Bij ons kun je binnen de provincie gratis reserveren en ze hebben bij alle haak boeken.
Ook voor de kids is het super.
Die van mij lezen wat af. Scheelt bakken met geld!
Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 19:11
Hier betaal je € 52,00 per jaar, maar hiervoor kan ik 15 ! boeken per keer lenen, 4 weken in huis houden, cd's en dvd's lenen en als ik een boek aanvraag dat niet tot de collectie van de eigen bieb hoort, kan ik ze gratis laten bestellen uit andere bibliotheken uit de provincie lenen. Zo heb ik al een heleboel kookboeken uit de hele provincie in huis gehad. Tevens kan ik een partnerpasje gratis krijgen en ik mag (voor zover de boeken niet door iemand anders zijn aangevraagd) onbeperkt verlengen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns