Vingerpoppetjes haken |
Reageer |
Autheur | |
b00rtjuh
Duizendpoot Lid sinds: 16 Juni 2012 Status: Offline Points: 165 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 Januari 2013 om 17:51 |
Ik ben heel erg benieuwd naar het boekje Vingerpoppetjes haken van Annemarie Arts.
Heeft iemand van jullie deze misschien is huis en zou diegene misschien foto's kunnen maken van de afbeeldingen van de patroontjes die er in staan? Ik kan bij mij in de buurt namelijk nergens een inkijkexemplaar vinden..
|
|
zazia
Hobbyguru Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik krijg dat boekje als het goed is voor mijn verjaardag (over anderhalve week ongeveer). Ik heb ook geen idee wat er in staat, maar ik zal het laten weten.
|
|
|
|
KarinVE
Newbie Lid sinds: 04 Januari 2013 Locatie: Middelburg Status: Offline Points: 30 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op deze site kan je wel wat plaatjes zien, krijg je misschien een beetje een idee
https://webshop.gbrouwer.nl/websolutions/default.aspx?wsmt=wsitemdetail&itemcode=059.79908&unitcode=STK&cpl=1 |
|
b00rtjuh
Duizendpoot Lid sinds: 16 Juni 2012 Status: Offline Points: 165 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor de tip!
|
|
ElleBelle
Hobbyguru Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb het boekje, een tof boekje.
Ik heb de prinses er al uit gemaakt. Het is duidelijk geschreven en leuke foto's. Het is wel een beetje een frulwerkje, maar ja, dat weet je omdat vingerpopjes nu eenmaal niet groot zijn ;-)
|
|
http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
lori
Hobbyguru Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
Post Options
Thanks(0)
|
ElleBelle, wat voor garen gebruik je? En welke dikte van haaknaald?
En hoe groot worden die popjes dan ongeveer? |
|
ElleBelle
Hobbyguru Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
Post Options
Thanks(0)
|
oei euhm...
Ik heb ooit eens katoen in de Wibra gekocht. Dat heb ik gehaakt met een 2.5 haaknaald en het popje is ongeveer zo'n 10cm hoog. In het boekje haken ze meestal met een 2tje, dus dan zullen de popjes iets kleiner zijn :-) |
|
|
hilda zuidema
Duizendpoot Lid sinds: 09 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 392 |
Post Options
Thanks(0)
|
ben ook nieuwsgierig
|
|
groetjes Hilda
|
|
ElleBelle
Post Options
Thanks(0)
|
|
lori
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je, ondanks die neus is het toch een lief popje geworden.
Ik vroeg het omdat, wat ik ook haak, het altijd groter wordt dan ik verwacht. B.v. sleutelhangers die als ze klaar zijn 12 cm zijn |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kun je ze ook als gewone popjes maken, dus niet als vingerpopjes?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
*kathy*
Hobbyguru Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2050 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het lijkt me een super leuk boekje, maar wat te pietepeuterig voor mij. Wel jammer
|
|
chantalmv2
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat leuk!!
|
|
lori
Post Options
Thanks(0)
|
Magtelt, je kan altijd het patroontje aanpassen.
Omdat ik het boekje niet heb en niet ken ga ik uit van 2 opties: A: de figuurtjes hebben een "binnenvoering". In dat geval staat precies beschreven waar die begint. Wat jij dan moet doen is een plat rondje haken van de diameter van die binnenvoering en vastnaaien, dan blijft het popje ook staan als het gevuld is. B: de figuurtjes beginnen aan de onderkant met een ring van een aantal lossen, misschien 12 of 14, in elk geval zoveel dat het om de vinger past. Je zou dan gewoon kunnen beginnen met vasten in een ring en elke toer meerderen totdat je het aantal steken hebt waarmee de bodem van het poppetje begint. Ik wil het boekje ook hebben, eerst even proberen of de bieb het aan wil schaffen |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja dat is waar, ik zie dat Roodkapje echte beentjes heeft.
Kathy, als de patronen per toer zijn uitgeschreven kunnen ze misschien wel met dikkere naalden en dikkere wol groter uitvallen. Dan worden het handpopjes voor kleine handjes. Of je kunt ze neerzetten. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Saskia_
Hobbyguru Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
Post Options
Thanks(0)
|
Groetjes Saskia ♡♡♡
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |