Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gezocht: restjes (dunne) wol

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tessa View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tessa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gezocht: restjes (dunne) wol
    Posted: 04 December 2013 om 16:27
Hoi!

Ik ben een grote deken aan het maken met allemaal restjes wol. Ik heb alleen lang niet genoeg wol!

Heb je nog restjes van ongeveer 12 meter/3 gram of groter, dan zou ik ze graag overnemen/kopen!

Het gaat om garen voor ongeveer een naald maat 2.5, dus bijvoorbeeld garen om sokken mee te maken.

Ontzettend bedankt!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2013 om 17:26
Ik vind dit een beetje vreemde vraag. Je geeft je op voor een hobbyforum, dus een plek waar deskundigen vragen beantwoorden over handwerkonderwerpen. Ook worden hier wel patronen gedeeld binnen de grenzen van de wet. En we kletsen over onze hobby's en andere zaken.

Maar je geeft helemaal niets van jezelf bloot in je profiel, niet eens een woonplaats, zodat ze weten of we in de buurt worden en de wol gehaald kan worden. Wat is de bedoeling, dat we het gratis afstaan en opsturen? Aan iemand van wie we niets weten, geen leeftijd of liefhebberijen of woonplaats?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2013 om 20:01
je kan ook een oproep plaatsen bij de AH of andere supermarkt misschien heb je daar meer geluk
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2013 om 20:05
Originally posted by Nespa Nespa wrote:

je kan ook een oproep plaatsen bij de AH of andere supermarkt misschien heb je daar meer geluk

en dat is dan bij jou in de buurt. Das makkelijk als je het kan afhalen.
Hobbydoosjes zitten overal in Nederland én België. versturen via post is niet handig en niet zo goedkoop :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2013 om 20:42
en dat niet alleen bij de zeeman koop je die wol voor 79 cent, lijkt me goedkoper dan versturen
Back to Top
Tessa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tessa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2013 om 09:30
Zoals ik al in mijn eerste post had gezegd wil ik er best voor betalen. Inderdaad, de bedoeling is dat mensen iets verkopen aan iemand waar ze niets van weten. Zoals dat in iedere willekeurige winkel dagelijks tientallen keren gebeurt. Ik vind dat niet zo'n gek idee. Maar ik woon in Delft, mocht je het willen weten.

Het idee is heel veel verschillende kleine stukjes (deze wil ik maken: http://www.shellykang.com/Blog/uploaded_images/20080228001.jpg), dus 1/20 van een bolletje per kleur ongeveer. Ik vind het een beetje zonde om voor de ongeveer 1000 stukjes die ik nodig heb 1000 bolletjes wol te kopen en daarvan voor 950 bolletjes aan wol over te houden. Volledige bolletjes kopen is dus geen optie.

Veel mensen hebben dit soort restjes liggen en gebruiken ze niet. Ik denk dat er dus best mensen bestaan die bereid zijn dat te verkopen. Of ik ze op dit forum vind weet ik natuurlijk pas nadat ik het gevraagd heb.

rosaa: bedankt voor de tip! Helaas hadden ze niks in de maat die ik zoek (en ze hebben sowieso niet zo veel keus).

Een kaartje bij de supermarkt is een goed idee!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2013 om 09:56
De hobbydooswinkel is een winkel, het forum is een groep mensen die elkaar een beetje beter kent. Vroeger was ik altijd bereid om van alles gratis af te staan en mensen te helpen, maar ik ben een beetje ouder en wijzer geworden in de 7 jaar dat ik lid van het forum ben en ik kies mijn goede doelen wat zorgvuldiger uit.   

wat rozengeur.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2013 om 10:15
kringloopwinkels, 2e handswinkels,.... misschien??
of navragen bij 'opkopers' ( bij sterfgevallen)die komen dit regelmatig tegen maar weigeren dit mee te nemen of het wordt gedumpt, als afval. Eens ze weten dat er kandidaten voor zijn, kan je voor een minimale prijs een groot lot op de kop tikken.
Gebeurd hier nu meer en meer in onze streek om hobbyclubjes voor extra's te voorzien
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2013 om 11:30
plus dat een hoop hier de restje juist wel gebruiken, ik stop mijn resten vaak in de knuffels die ik maak, andere maken er kleine details mee en sommige doen het zelfs in speciale houders zodat vogels het kunnen gebruiken voor hun nesten. en niet te vergeten de mensen zelf dingen uit restjes haken
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2013 om 12:07
Ben het wel eens over de bijzondere manier van binnenkomen op een forum maar ik vind je project wel ontzettend leuk. Helaas zit al mijn wol, na een recente verhuizing, nog allemaal in dozen. Wel jammer want ik heb pas nog restjes hele leuke sokkenwol weggegooid omdat ik er toch niets meer mee van plan was en er geen ruimte meer voor heb.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2013 om 21:41
Deze ben ik ook aan het maken. Heb eerst heel veel sokken gebreid en van de restjes daarvan brei ik de deken. Soms zijn het wat grotere resten, warvan ik dus meerdere blokjes brei, maar omdat het meestal zelfstrepende sokkenwol is valt ieder blokje toch weer anders uit. En als mijn resten bijna op zijn brei ik eerst maar weer een aantal paren sokken.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2013 om 09:53
oehhhhhhhh restjes wol weggooien, was van plan met al mn sokken resten een paar sokken te breien, eerst alle restjes in tweeen en dan 2 sokken tegelijk breien, zodat ze nog enigzins t zelfde blijven.

vind de deken ook leuk, maar das een mega project!
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2013 om 10:40
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

oehhhhhhhh restjes wol weggooien, was van plan met al mn sokken resten een paar sokken te breien, eerst alle restjes in tweeen en dan 2 sokken tegelijk breien, zodat ze nog enigzins t zelfde blijven.

vind de deken ook leuk, maar das een mega project!

Embarrassed Schaam me diep!!!
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2013 om 10:40
De kringloopwinkel in Delft heeft voor in de winkel een grote bak met wol staan. Kost bijna niets en vaak hebben ze wel leuke wol. Misschien een idee om daar eens te gaan kijken.
Back to Top
Tessa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tessa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2013 om 13:53
Ooh dat is ook een hele goeie tip Geotje, ga ik zeker doen! Is dat de grote kringloopwinkel aan de Rotterdamseweg?

@ pimmetje: Mooi he? :)
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2013 om 15:17
Ja, die is het. Bolletjes zien er allemaal netjes uit en zijn verpakt in een boterhamzakje (kleur is vaak nog wel goed te zien). Ben benieuwd of er wat voor je bij zit.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2013 om 16:33
Voor het inschatten van de draaddikte leg je hem om de punt van de haaknaald. Past ie precies dan geeft de haaknaald de goede dikte aan.

wat rozengeur.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 12:22
En Tessa ben je nog bij de kringloopwinkel geweest?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 13:03
loopt daar waarschijnlijk nog rond!
Back to Top
Tessa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tessa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2013 om 13:23
Ik ben inderdaad geweest, maar ze hadden helaas helemaal geen wol (meer) Cry. Wel een heleboel kerstballen!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns