breimachine foutje bij begin? |
Reageer |
Autheur | |
ZomerVijver
Newbie Lid sinds: 30 Augustus 2014 Locatie: Enschede Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 Augustus 2014 om 13:52 |
Wanneer ik op de Brother KH260 een lap brei, moet ik logischerwijs aan het eind afkanten.
Echter het begin rafelt ook los. Moet dat ook afgekant worden of doe ik iets fout in het begin??? |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi,
geen idee! dit is een forum voor handwerk lieden, die mekaar helpen,elkaars werk bewonderen enz enz. nieuwe ''hobydozen'' altijd welkom!!! kijk eens bij even voorstellen, dan kan je zien hoe het een en ander zon beetje werkt. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb vroeger een breimachine gehad en als je de steken opzet (ik deed het naaldje voor naaldje) moet je zien dat het goed rond de naalden is gedraaid (zoals je eeeeetjes schrijft in het 1ste leerjaar)en achter de pinnetjes, dus in feite eerst de naald toedoen , dan errond draaien en dan de naalden terug openzetten en ook zien dat ze terug in de werkingsstand staan dan pas met de slede(wel zien dat de slede aan de goede kant staat of alles ligt er al af voordat je kan beginnen.
maar als het zo een dubbelbeds is dat niet uit elkaar kan dan weet ik het ook niet want dan heb je gewichten en zo nodig denk ik. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.youtube.com/watch?v=2hPfh3fsnSg
dit al gezien? |
|
ZomerVijver
Newbie Lid sinds: 30 Augustus 2014 Locatie: Enschede Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is een enkelbeds. De draad dien je niet met de hand in de naalden te leggen, dit gebeurd via de slede.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
en daar zal het schoentje wringen dan, anders moet je eens een lapje van 30 steken proberen en de opzet met de hand errond draaien en dan zien of het nog doorlitst.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Onze breimachine-expert is op vakantie. Als ze terugkomt, zal ik haar op je vraag attenderen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ook een breimachine ,en haak altijd een rij lossen die zet ik 1 voor 1 op de naalden.je heb dan een mooie opzetrand
|
|
oant Sjen
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
doe je dat ook bij een dubbelbeds dat niet uit elkaar gaat bloem?
dus 1 losse bovenbed, 1 losse onderbed voor de boord? |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb een enkelbeds
|
|
oant Sjen
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een dubbelbeds gehad en volgens mij begon ik ook 'gewoon' te breien. Daarna kam erin, met gewichtjes eraan.
Ik zou morgen nog wel eens op zolder kunnen zoeken of ik het boek bewaard heb. Ik had een passap duomatic 2 kleuren. |
|
ZomerVijver
Post Options
Thanks(0)
|
Zet nu op met de hand en dat gaat inderdaad heel mooi.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
vwalla en we zijn vertrokken, op naar het eerste werkje : misschien een sjaal voor de koeien zou wel tof zijn , zo in de wei en dan nadien een muts.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben half terug van vakantie en dit is het 2e bericht dat ik bekijk, kan ik meteen wat schrijven.
Als je op een enkelbed met e-wraps, dus steeds lussen draait, dan rafelt het aan het begin net zo makkelijk weer uit.
Ik zal even een utoebje van Diana Sullivan voor je zoeken ah deze
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |