Vest drops 136-1 |
Reageer |
Autheur | |
Geerlig
Hobbyguru Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 September 2014 om 10:17 |
Goede morgen dames.
Ik wil heel graag het vest drops 136-1 gaan haken, maar ik zie nogal eens op het forum voorbij komen dat de patronen niet kloppen. Na alle dieren gehaakt te hebben is dit wel een grote uitdaging voor mij. Heeft er iemand ervaring met dit patroon? Groetjes Ria |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het kloppen van een patroon heeft alles te maken of je stekenverhouding klopt . Iedere hand van breien en/of haken is verschillend Dus komt het proeflapje weer op de proppen . Als dit klopt ben je al een heel eind .( Maak het groter dan het aantal aangegeven steken en meet daarin het juiste aantal steken af )
Vaak moet je ook een stukje gehaakt/gebreid hebben voor je echt kunt zien of het goed wordt Ik heb de opmerkingen over dit patroon gelezen en er heeft ooit een fout in gestaan maar dat is hersteld en ook het benodigde aantal bollen is aangepast . Alle kans dus dat je vestje gaat lukken |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij is het eerder dat het onduidelijk is, dan dat het niet klopt.
Je kunt op de site ook altijd vragen stellen en hier natuurlijk, er zijn hier genoeg mensen, die van een uitdaging houden.
Vooral als de haakster/breister een doorzettertje is. dus . . .
|
|
Geerlig
Hobbyguru Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel Mutti en Iw1463.
Ik ga het eerdaags proberen. Groetjes Ria |
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb dit vest niet gehaakt, wel het paarse meisjesvest dat er heel erg op lijkt (smadrops 24 -1) en dat was eigenlijk heel eenvoudig. Probeer het gewoon, en stel je vraag als je vast komt - er zit hier een hele meute experts die niets liever doen dan patronen uitpuzzelen. Baby Alpaca Silk is een heerlijke kwaliteit om mee te haken.
|
|
Ien
Hobbywonder Lid sinds: 10 December 2013 Status: Offline Points: 820 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben geen beginner met breien,maar ook absoluut geen gevorderde breister
Heb al meerdere drops patronen gemaakt. Het is niet echt een kwestie van niet kloppen,maar soms toch wel onduidelijk geschreven. Gewoon gaan starten en de uitdaging aangaan. Heb ik ook gedaan. Er zijn hier genoeg enthousiaste meiden die je met een vraag graag verder helpen. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Drops patronen zijn een kwestie van goed lezen. Het staat er niet altijd even duidelijk, maar het staat altijd wel ergens. Er heeft ooit iemand een cirkelvest van Drops gehaakt en toen gemeld dat het nogal groot was uitgevallen en ze een maat kleiner had moeten nemen als gebruikelijk. Ik denk dat het daarom heel belangrijk is dat je goed zit met de stekenverhouding.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Geerlig
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je Lidwina. Normaal maak ik nooit proeflapjes. Ook vroeger met breien niet. Maar nu doe ik het maar wel. Groetjes Ria
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |