ribbelst of tricotst? |
Reageer |
Autheur | |
Ien
Hobbywonder Lid sinds: 10 December 2013 Status: Offline Points: 820 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 September 2014 om 14:30 |
Het meiden,
Ik ben bezig met drops 95-32 zie hier Ben met achterpand bijna klaar. Ik moet daar aan het eind 3 nld ribbelsteek breien. Mij is alleen onduidelijk of ik daar mee door moet gaan of terug naar tricotst. Kan het ook niet goed zien op foto. Wat denken jullie? Hoor het graag |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij houdt het daar op en komt er later een pas overheen, dat stukje staat na mouw - klinkt dat logisch ?
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zo heb ik het ook gelezen. Hier kun je het beter zien. (Gevonden op Ravelry)
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Ien
Post Options
Thanks(0)
|
Daar kun je het idd goed zien.
Ziet er ook leuk uit in dat kleurtje. Alleen bij achterpand staat ga door tot werk 39 cm is. Terwijl bij voorpanden staat kant direct af na afkanten voor armsgaten. Vandaar mijn vraag. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een stuk achterpand voor je gevonden. Daar is men door gegaan in ribbels zoals je ziet. Dit is de enige foto van een achterkant die ik heb kunnen vinden.
|
|
Groetjes, Lida.
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mwah, ik zag het verschil tussen 36 en 39 cm en dacht dat zal dan wel in die 3 naalden ribbelsteek zitten (+ eventueel het afkanten).
Ik denk dat je meer naalden ribbelsteek kunt breien, maar dan moet je dat ook bij de voorpanden doen zodat die overgang naar die pas voor en achter gelijk blijft
|
|
Ien
Post Options
Thanks(0)
|
Wat super dat je dat zo snel heb kunnen vinden lidwina. Jeetje zeg. Hier zie je het goed. Vandaar van twijfel. Da's ook raar zeg, dat achterkant doorloopt.
Datzelfde had ik idd ook lw. Maar zat nog niet aan 39 cm. Vandaar dat ik de vraag stelde. nu eens even kijken hoe ik het ga doen. Bedankt voor het meekijken meiden |
|
Ien
Post Options
Thanks(0)
|
Zit even te kijken naar wat jij schrijft lw.
Maar je kan het niet anders doen. Bij voorpanden moet je direct afkanten als je mouw zijde hebt afgekant. Bij het achterpand moet je doorgaan. Het gaat in dit geval op 3 naalden extra boven de ribbelsteek. Ikzelf denk dat overgaan in tricotst leuker is. Hou je het effect van de ribbels ook aan achterkant. Dus.. 3 ribbelsteek. 2 tricotst, je eindigt dan aan goede kant. Alle steken afkanten. Ga het gewoon proberen en dan zie ik wel. Hihi |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb even de engelse tekst bekeken
Back piece: Blah blah blah. When piece measures 34-35-36-37-38 cm, adjust so that next row is from wrong side, knit 3 rows garter sts. Now knit 2 rows whilst casting off 4-4-4-5-5- sts at the beginning of these 2 rows for armhole = 43-48-53-57-64 sts. Cast off remaining sts from the right side when piece measures approx 37-38-39-40-41 cm.
Tss lijkt me duidelijker Ien en dat je gelijk hebt, 3 naalden ribbelsteek en dan nog twee naalden, als dat ribbels hadden moeten zijn,
dan zou je verwachten dat ze dat melden, not ?
|
|
Ien
Post Options
Thanks(0)
|
Dat zou je idd verwachten.
Heb hem net afgekant. Gekozen voor laaste 2 toeren tricotst en dan afkanten. Lijkt mij beter. Anders is toch het hele effect weg aan de achterkant qua die (band) ribbelsteek. Tja, een rugkant is nou eenmaal hoger dan een voorkant. Mijn haar valt er toch over. Dus ziet het niet whahaha Super bedankt voor mee kijken. Op naar voorpand :) |
|
Ien
Post Options
Thanks(0)
|
Nog zoiets, maar kan ook aan mij liggen.
Nou maak je al gebruik van kantsteken, staat er bij het voorpand, brei de laatste steek in ribbelsteek. Word hier nou de kantsteek mee bedoeld, of de steek die ervoor zit?? Zucht hihihi |
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat de bedoeling is dat je de laatste steek langs de voorkant steeds recht breit. Dat is in dit geval dus tegelijkertijd de kantsteek. Er staat nl nergens verder geschreven hoe je de kantsteek moet breien. Dat is vrije keus. Alleen bij de middenvoorkant geven ze aan dat het dus ribbel moet zijn.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Ien
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je. Dat dacht ik al, maar toch.
Doe een kantsteek eigenlijk altijd in ribbelsteek. Makkelijker met in elkaar zetten. Vind ik |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |