Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Witte Kim garen van Zeeman gezocht

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tosca84 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tosca84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Witte Kim garen van Zeeman gezocht
    Posted: 19 September 2014 om 18:26
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar 2 bolletjes witte Kim garen van de Zeeman. Deze zijn niet meer in de winkel verkrijgbaar (althans niet bij mij in de buurt) Ik ben bezig een omslagdoek te breinen, maar ik blijk niet genoeg garen te hebben. 

Kan iemand mij hieraan helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Tosca
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2014 om 19:38
Nee dat heb ik niet, maar wie weet is er wel iemand anders. Ik plak even de nieuwe leden welkom hierachter.

Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom.

Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie,
je zou elke dag een bladzij kunnen lezen en je verbazen. Voor degenen die allang handwerken is dit een
goede manier om eigen tips en trucs aan anderen over te dragen.

Wie patronen wil onvangen en uitwisselen kan haar/zijn e-mailadres bij messenger zetten in het profiel.
Bovenaan de bladzij links staat Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij
Wijzig je profiel. Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet, klik dan op de naam van een oudere
hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je dan je profiel
bevestigen. Hoewel een aantal hun adres verwijderd hebben, nadat er vervelende Amerikaanse newby's opdoken.
Je kunt iemands email-adres opvragen via een PM.

Let op: kooppatronen en andere patronen, waar copyright op zit, mogen niet worden doorgegeven, zoals ook
in de regels van het forum vermeld wordt. Bovendien is dit een forum oftwewel panel, dus een groep deskundigen
die over een onderwerp spreken en aan wie vragen gesteld kunnen worden. We zijn geen snelbuffet voor gratis
patronen. Kijk ook even in de reacties van anderen in het topic of daar al een antwoord staat.

Je kunt je creaties vertonen in Creaties, ergens in Tips en trucs wordt dat uitgelegd. In Gezocht kun je
aangeven dat je een patroon, boek, wol, of tijdschrift zoekt. Links geeft links met patronen, die niet illegaal
zijn. Koffiecorner is om over van alles en nog wat te kletsen.

Als je nog niet zo bekend bent met internet en forums, probeer dan van alles aan te klikken. Niet schrikken,
je kunt met het pijltje linksboven zó weer terug naar de vorige bladzij. Je kunt je eigen reacties wijzigen
door rechtsboven Post options aan te klikken en dan wijzig bericht.Overigens zou het erg leuk zijn, als je in
je profiel je leeftijd en je hobbies zou vermelden. Je locatie (land) is ook wel handig, als we kooptips willen geven.

Allemaal veel haak- en breiplezier gewenst! Plus alle andere hobbies.

Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2014 om 21:38
Dit is toch het forum van de Hobbydoos?! Is het dan niet een beetje vreemd om hier te vragen om breigaren van een andere winkel?
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2014 om 21:59
Originally posted by JokeP JokeP wrote:

Dit is toch het forum van de Hobbydoos?! Is het dan niet een beetje vreemd om hier te vragen om breigaren van een andere winkel?
Nee, dat denk ik niet - we hebben het hier ook over de wibra, de zman, euroland, big bazaar -
en zat van ons gaan naar hun eigen plaatselijke dealers, not ?
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2014 om 22:01
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Originally posted by JokeP JokeP wrote:

Nee, dat denk ik niet - we hebben het hier ook over de wibra, de zman, euroland, big bazaar -
en zat van ons gaan naar hun eigen plaatselijke dealers, not ?
Dat is me inderdaad al eerder opgevallen. Heb dat nog nooit eerder meegemaakt op forums van winkels. Meestal grijpt de winkeleigenaar dan in en wordt reclame voor andere winkels verwijderd. Maar als het hier geen probleem is, prima dan.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2014 om 22:23
ja lw ieder van ons heeft zijn eigen dealer. maar ergens is het wel cru van Italiaanse geboren in '84 om lid te worden en direkt haar vraag af te vuren voor bollekes wol van de zeeman.
zelfs na het hartelijk welkom onder haar neus te geven, heeft ze het waarschijnlijk wel gelezen maar nog steeds niet gereageerd.
ze had net zo goed de advertentie op marktplaats of tweedehands of deuxieme main of seconda mano gezet hebben, maar heeft zich waarschijnlijk vergist van site.
ze zal gedacht hebben die hebben allemaal een hele grote voorraad dus daar zullen er wel zijn die die bolletjes nog hebben.
Wel ik heb die ook niet.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2014 om 22:38
Ik ga er niet eens voor kijken.
Groetjes,
Joke

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 09:33
Ik ook niet. Zeeman garen is goedkoop en met de kassabon krijg je je geld terug over het teveel gekochte. Dus dan moet je maar ruim inslaan. Als ik denk 6 á 7 bol nodig te hebben, koop ik er 10.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 11:30
Ik kan me voorstellen dat ze het al op meer plekken geprobeerd heeft en waarom dan ook niet hier ? Wie weet is ze wel een plakker
en een leuke aanvulling op dit forum.
Zoeken naar Zman garen is moeilijk, juist omdat de meeste mensen iets hebben van het is zo goedkoop had dan meer ingeslagen.
Maar ik sta er vaak genoeg en dan zijn er geen 10 bollen meer en neem ik op hoop van zegen de rest mee - alhoewel ik eigenlijk meer
voor de royal regenboog spaar - toch steeds weer nieuwe kleuren. Embarrassed
Back to Top
Tosca84 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tosca84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 11:59
Beste mensen,

Ik had niet verwacht dat mijn berichtje zoveel emoties teweeg zou brengen. Ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik een bericht had gevonden waarin ook om garen werd gevraagd. Ik had geen idee waar ik het anders zou kunnen vragen. 

Misschien had ik me eerst even beter moeten voorstellen, ik weet ook niet precies hoe het gaat op forums, ik ben nog nooit lid geweest van eentje.

Ik ben dus Tosca, ik ben geen Italiaanse (de naam is afgeleid van mijn beide oma's, Toos en Catharina). Ik haak al sinds mijn 12de (dit heb ik van mijn oma Toos geleerd) en breien doe ik er sinds mijn 18de bij. Ik ben momenteel 7 maanden zwanger en ben begonnen een omslagdoek te breien voor mijn nog ongeboren kindje. Zie hier het patroon: https://docs.google.com/file/d/0B53Qt4tPM1ouME40MndzenRudEU/edit?pli=1. De garen Kim van de zeeman had ik toevallig nog liggen van een oud project (waar ik veel te veel voor gehaald had). Alleen had ik nog maar 2,5 bolletje liggen. Ik ben begonnen met het project met het idee dat ik altijd garen bij kon halen. Dat wilde ik gisteren gaan doen, maar toen bleek dat deze niet meer in het assortiment bij de zeeman was. Ik vond het heel jammer aangezien ik toch al een heel eind ben gekomen en het ook heel graag af zou maken. Ik ben toen op zoek gegaan naar plaatsen waar mensen bolletjes garen over zouden hebben (aangezien ik ook twee hele la's vol heb liggen met garen waar iemand anders misschien ook heel blij mee zou zijn).
Ik kwam op jullie site terecht met zoeken, hier werd ook gevraagd naar wol. Dus ik dacht dat dit een goeie plek was. Ik kende de site ook al, aangezien ik ook al een keer garen heb besteld voor een ander project. 

Ik ben erg geschrokken van de negatieve reacties. Ik snap niet dat mensen meteen tot verkeerde conclusies komen. Ik heb al op veel andere plekken gekeken of er mensen zijn die garen aanbieden, maar dat is erg moeilijk. Vragen staat toch vrij? Als je niet voor me wil kijken vind ik dat niet erg, ik snap ook dat je andere dingen te doen hebt... Maar laat mij dan in mijn waarde...

Groetjes,
Tosca
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 12:57
hoi tosca,
misschien zijn sommigen onder ons een beetje ''kopschuw'' geworden. komt er een ''nieuwe'' vraagt maar raak, wordt snel weer op weg geholpen en laat vervolgens nooit meer iets van zich horen, als je erg je best hebt gedaan om een haak of brei probleem op te lossen, voor een vreemde en je hoort nooit meer iets is dat best wel zuur! en dat gebeurt hier bijna dagelijks, dus vandaar de ''snibbige'' reacties waarschijnlijk. prik er doorheen , want t is echt een heel gezellig forum!
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 13:00
Hoi Tosca, vat t niet te persoonlijk op. Het wordt niet zo kwaad bedoeld. Er zitten hier vele lieve vrouwen die elkaar willen helpen. Het komt echter nogal eens voor dat iemand binnen komt walsen , vanalles vraagt en wanneer mensen hun best hebben gedaan zich nooit meer laat zien. Dat geeft frustraties. En voor een volgend forum waar je je aanmeldt, het is bij de meeste wel gebruikelijk om je eerst even voor te stellen. Ach al doende leert men, toch?

Vragen staat zeker vrij! En wat mij betreft heb je niets verkeerd gedaan. Ik heb het garen niet in huis, maar mocht ik ergens de komende dagen bij de zeeman langslopen en ze hebben nog iets, dan hoor je van me.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 13:30
Welkom Tosca. Het was van mij inderdaad niet zo rot bedoeld als dat het er uit kwam. Fijn dat je je even hebt voorgesteld. Jammer dat je niet genoeg van je wolletje hebt. Helaas heb ik het ook niet voor je (heb toch maar even gekeken).
Veel plezier op dit forum en succes met je verdere zoektocht!
Groetjes,
Joke

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 13:47
Als je op google kim garen zeeman intikt kom je op een site van Sacha . Daar worden berichten geplaatst over het Kim garen . Je kunt ook opmerkingen achterlaten . Wellicht het verzoekje van jou over dit garen plaatsen ???

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 13:58
Tosca ik ben eens gaan zoeken. Ik heb nog 2 hele bollen en nog 40 gram, waarvan ik denk dat het ook Soft is, er zit nl geen wikkel meer om.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 14:08
sorry als ik je gekwetst heb maar het is zekers niet zo bedoeld. (rap van u afzetten want dat is niet goed voor het kindje).
Ik ben blij dat je een reactie geeft dan weten we weer meer over hoe en waarom en waarvoor.
en zo kom je dus van alles over een forum te weten en met welke mensen je te maken krijgt.

ik zou zeggen lees hier en daar wat en zo leer je de mensen een beetje beter kennen en de antwoorden die ze geven met de juiste intonatie te lezen.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 14:39
Wat fijn dat Lida al wat voor je heeft!

Mocht dat nog niet genoeg zijn, hier http://www.ravelry.com/yarns/library/zeeman-kim/stashes op Ravelry kun je zien wie dit garen in zijn/haar voorraad heeft. Niemand biedt het te koop aan, maar als je er een vriendelijk mailtje met uitleg aan waagt, wie weet! Wie niet waagt, die niet wint! De al eerder genoemde Sacha zit er volgens mij ook tussen. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 15:16
Kijk en daar is dit forum sterk in, stel we hebben het niet en we zijn een beetje gladgestreken na het voorstellen - dan gaat iedereen
roepen wat dan eventueel nog andere goede plekken zijn om te kijken. Thumbs Up
@Tosca, waar het forum last van heeft of beter gezegd waar de meeste leden niet zo blij van worden is de nieuwelingen die alleen maar
vragen en niks geven (dus wij verwachten straks foto's van jouw creaties). Soms zijn het echte brutaaltjes en wordt er gevraagd
om patronen, die onder copyright vallen of als we wat traag zijn met reageren wordt er gezeurd. Dus we kijken de kat uit de boom. Maar heus het
kan hier enorm gezellig zijn, volg maar eens zo'n rare discussie in de koffiecorner, dan zul je zien dat bep pas nog door oom agent bekeurd is
omdat haar chauffeur de busbaan nam, ze is nog steeds van de leg LOL
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 16:34
Ik heb te vroeg geroepen. Ik zie nu dat het Kim garen moet zijn. Het mijne is Soft, had ik al geschreven. Sorry, sorry.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2014 om 18:42
Ik heb alle dunne witte garens weggegeven voor een workshop Kerstengel haken op de soos, ik heb niets meer. Kim is zeker die dunne met twee draden tegelijk.

Sorry voor de reactie, ik heb mijn neus net te vaak gestoten op het forum. Ik gaf en gaf en je zag ze nooit meer terug. Dus nu kijk ik vooral of iemand al langer lid is, vóór ik in mijn voorraden duik.

Als je wilt uitrekenen of je genoeg resten garen hebt voor een project, kijk dan naar de looplengte van de bollen uit het patroon, tel die lengtes bij elkaar op, kijk dan naar het garen dat jij hebt en tel die looplengtes bij elkaar op. Wel ruim kijken, natuurlijk. Kom je tekort, dan kun je strepen maken van een andere kleur.

Als je aan de punt begonnen bent, zou je een stukje strepen met een andere kleur kunnen maken en dan het uiteinde helemaal in die kleur.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns