lengte van franjes |
Reageer |
Autheur | |
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 September 2014 om 11:27 |
Ik wil aan een kinderdas voor een 4-jarige franjes maken. De huidige lengte van de das is zo'n 130 cm.
Ik heb echt geen gevoel voor verhoudingen . Kunnen jullie me adviseren over de lengte van de franjes? |
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(1)
|
ik vind dat je dat moet zien aan die sjaal. Is het een groffe, een fijne, welke steek? ik zou er al zeker al wat langere aanmaken. Afknippen kan nog altijd.
|
|
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Valse patentsteek Gebreid met naald 3
|
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(1)
|
als je op goegel valse patentsteek intikt, krijg je afbeeldingen van sjaals, zonder flosjkes, met lange flosjkes en met korte flosjkes.
ik denk dus echt dat je je eigen voorkeur er moet afknippen dan. |
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(1)
|
Hangt ook van het kind af, ik friemelde altijd graag met de franjes en vlocht ze - als ze erg kort zijn kan dat niet.
Het is ook een beetje wat past bij de das en of het een meisjes of jongensdas is, meisjes komen met meer lengte weg.
Afknippen kan inderdaad altijd nog
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(1)
|
Je kunt franjes haken, zoveel lossen heen, eentje minder in halve vasten terug. Dan een paar halve of hele vaste en dan weer een sliert. Zo zie je hoe lang het moet en ze zitten stevig vast voor gefriemel en gesabbel.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Hulten1
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor de adviezen dames. Ik heb er franjes van 10 cm lengte aan gemaakt en de uiteinden van de das rond getrokken met een draad. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, ik zal zo een foto maken. Het is welliswaar geen exemplaar waar ik nou zo trots op ben, het was een probeersel om te kijken hoe dit garen breit, maar dan zien jullie wel wat ik bedoel.
|
|
|
|
Hulten1
Post Options
Thanks(0)
|
http://s1166.photobucket.com/user/mlopenbaar/library/Mobile%20Uploads
|
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
this album is private.
|
|
|
|
Hulten1
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(1)
|
awel ik vind het goed zo. en de lengte is ook perfect.
|
|
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(1)
|
Is toch prima zo? Ik vind hem wel goed gelukt hoor.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(1)
|
Prima
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(1)
|
waarom zou je er niet trots op zijn?!
tis een vrolijk exemplaar |
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(1)
|
mooie das met mooie franjes.
|
|
Hulten1
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor jullie lieve reacties.
|
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |