Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

knuffelhaas

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
harmar View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer harmar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: knuffelhaas
    Posted: 08 Oktober 2014 om 13:57
Hallo, kan iemand mij helpen. Ik ben een knuffelhaas genaamd "mr Bunny"aan het breien van Drops. Ik kom in de problemen met de oren. Er staat, in het rond breien van onder naar boven, zet 8 steken op, verdeel over twee naalden,tussen haakjes staat brei met de derde naald. Ik zou niet weten hoe ik met drie naalden moet rondbreien. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2014 om 14:06
Het makkelijkst is, als je even het patroon linkt, dat is makkelijker - ik kan op de drops site nooit iets vinden.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2014 om 15:56
  Gevonden.

OOR:
Wordt in de rondte gebreid van onderen naar boven.
Zet 8 st op met lichtbeige en verdeel de st over 2 breinld zonder knop (brei met de derde nld).
NLD 1-2: brei alle st recht.
NLD 3: * 1 st r, 1 omsl, 2 st r, 1 omsl, 1 st r *, herhaal van *-* nog 1 keer = 12 st op de nld.
NLD 4: brei alle st recht (brei de omsl altijd gedraaid recht om gaatjes te voorkomen).
NLD 5: * 1 st r, 1 omsl, 4 st r, 1 omsl, 1 st r *, herhaal van *-* nog 1 keer = 16 st op de nld.
NLD 6: brei alle st recht.
NLD 7: * 1 st r, 1 omsl, 6 st r, 1 omsl, 1 st r *, herhaal van *-* nog 1 keer = 20 st op de nld.
Brei dan in tricotst in de rondte tot het werk ongeveer 5½ cm meet. Minder dan als volgt:
NLD 1: * 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, 6 st r, 2 st r samen *, herhaal van *-* nog 1 keer = 16 st.
NLD 2: brei alle st recht.
NLD 3: * 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, 4 st r, 2 st r samen *, herhaal van *-* nog 1 keer = 12 st.
NLD 4: brei alle st recht.
Ga zo verder en minder om de nld tot er 4 st over zijn op de nld (dus brei elke nld met minderingen 2 st minder tussen het minderen aan elke kant). Brei in de volgende nld de st 2 aan 2 recht samen. Knip de draad af en haal deze door de st, trek de draad aan en zet vast.
Vouw elke kant aan de onderkant van het oor naar het midden zodat er een plooi wordt gevormd in het midden van het oor. Naai samen aan de onderkant met een paar steken en zet het oor vast op de kop. Brei nog een oor op dezelfde manier.

Je hebt de steken op 2 naalden gezet en gaat met de 3e naald in de rondte breien. Eerst de 4 steken van de eerste naald, dan de 4 steken van de 2e naald, enz. Als je dat moeilijk vindt verdeel je de steken over 3 of 4 naalden en breit respectievelijk met naald 4 of 5 die je in gebruik hebt. Je moet er nu alleen denken waar begin en einde van het patroon is. Dus een draadje of steekmarkeerder aanbrengen om het overzicht te houden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2014 om 16:26
Je bent me net voor .

Ik zat net te tikken dat je best die 8 steken op meerdere pennen kunt/mag zetten .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2014 om 16:49
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Je bent me net voor .

Ik zat net te tikken dat je best die 8 steken op meerdere pennen kunt/mag zetten .
Dat gebeurd inderdaad soms. Ben je met z'n tweeën tegelijk een vraag aan het beantwoorden.  
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
harmar View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer harmar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2014 om 19:13
heel erg bedankt voor de snelle reactie, kan ik verder vanavond.Big smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns