Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kerstsokjes breien (vertaling uit Engels)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kerstsokjes breien (vertaling uit Engels)
    Posted: 11 Oktober 2014 om 12:06
Hallo!

Ik ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met breien, en daarom kan ik wel wat hulp gebruiken Smile

Ik ben namelijk begonnen met het breien van kerstsokjes. Hier staat het hele patroon:

Het ging allemaal redelijk goed totdat ik bij rij 32 aankwam. Hier staat:

"row 32: with right side facing rejoin main colour and begin knitting across first 4 stitches of heel shaping, pick up 5 stitches from inside edge of heel (see photo step 3), knit 11 stitches across main part of stocking, pick up 5 stitches from inside edge of 2nd heel half and knit final 4 stitches (29 stitches on needle) (see photo step 4)"

Ik begrijp niet precies wat hier bedoeld wordt. De hiel van de sok heb ik gebreid en ben daar net klaar mee. Nu moet ik dus weer met de hoofdkleur (in mijn geval rood) gaan breien. Maar wat moet ik precies doen? Met name het dikgedrukte gedeelte hierboven begrijp ik niet..

Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Heel erg veel bedankt alvast!

Dan ga ik ondertussen even verder lezen op dit interessante forum. Blij dat ik dit tegen kwam!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2014 om 12:22
Step_3
Volgens mij kun je op dit plaatje heel goed zien wat je doen moet. Je breit 4 steken, neemt 5 steken langs de zijkant van de hielflap op, 11 steken van de sok, 5 steken aan de andere kant van de hielflap en dan weer 4 steken die nog op de naald stonden van de hielflap. Met dit als resultaat
Step_4
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2014 om 13:19
Bedankt Lidwina voor de uitleg Smile

Het was mij niet helemaal duidelijk na de foto's. Maar na nog wat zoeken op internet begrijp ik dat pick up 5 stitches iets heel anders is dan ik dacht haha. Tja.. echte beginner nog hier Wink

Ik ga denk ik nog maar eens helemaal opnieuw beginnen met mijn sokjes. Want er zit een kleine fout in en daardoor gaat het mij nu niet lukken om de steken op te halen. Op youtube kwam ik een goede uitleg video tegen voor het ophalen van steken. Ziet er nog best ingewikkeld uit. 
Maar ik hou wel van een uitdaging. Alleen maar sjaals breien vind ik minder interessant aan het worden Big smile

Hopelijk gaat bij poging 2 het ophalen van de steken wel lukken...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2014 om 17:21
Bij een effen sok heb ik het trucje om alle lussen aan de zijkant op te nemen en in de volgende naald zoveel steken samen te breien dat er 5 overblijven. Of dit bij zo'n tweekleurige sok ook lukt, weet ik niet. Zo krijg je geen gaatjes. Maar die gaatjes kun je later ook wegmazen, bij een Kerstsok gaat het om de buitenkant en krijg je geen kriebels van draadjes aan de binnenkant.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 12:09
Dankje voor de tip Magtelt Smile

Tips zijn altijd welkom!

Ik ben gisteren opnieuw begonnen met het sokje (ziet er al wat beter uit dan de eerste keer). Ben nu bij de hiel aangekomen en ik denk dat ik die maar in dezelfde kleur ga maken deze keer. Misschien toch wat gemakkelijker voor mij Smile En dan daarna het ophalen van de steken.. zie er al tegen op haha
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 12:55
http://www.youtube.com/watch?v=PFhIr25Pb3M
Aan dit filmpje heb ik heel veel gehad. Ik begrijp nu tenminste waarom ik welke lus moet nemen. Succes.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2014 om 13:28
Als je de lange zijkant lussen eerst op je pen neemt en dan omhoog aantrekt zie je de onderliggende lusjes die je op moet nemen beter liggen .
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 10:53
Heel erg bedankt Lidwina en Mutti Smile

@Lidwina: Dat filmpje is inderdaad heel erg handig! Had al een aantal filmpjes bekeken, maar deze is erg duidelijk.

Inmiddels heb ik beide hielen klaar en nog goed gelukt ook Smile. Helaas neemt mijn werk nu weer even al mijn tijd in beslag haha, maar hopelijk snel weer verder!
Tot zo ver de vordering van mijn kerstsokjes Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2014 om 10:58
Fijn dat het filmpje geholpen heeft. Zelf heb ik een tijdje geleden gezocht en kon het niet meer vinden. Het stond gelukkig gewoon bij mijn favorieten, dus ik ben nu ook gelijk geholpen!!! 
Groetjes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.344 seconden.
Lang Yarns