Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kat haken - patroon vraag

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ragnild View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ragnild Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kat haken - patroon vraag
    Posted: 19 Oktober 2014 om 12:36
Beste leute,

Nou heb ik gisteren echt een geweldig leuk boekje gekocht over haken en er staat een patroon in waar ik aan begonnen ben. Ik ben een beginner en heb al veel van de dingen die ik niet wist weten te vinden (lang leve youtube!) maar er zit 1 stuk in het patroon waar ik echt geen wijs uit kan worden. Wellicht dat iemand hier weet wat er mee bedoeld word? Heb het gisteren wel geprobeerd, maar het werd echt super vreemd en moest ik een heel stuk weer uithalen. :') 

Het staat als volgt:

Toer 23: 2v, 3x 2 v in de volgende v, herhaal nog 1x (=20v). Toer 24sv, 2x 2 v in de volgende v, 4v, 2x 2 v in de volgende v, herhaal nog 1x (=28v). Toer 25: 6 v, 4x 2 v in de volgende v, 10 v, 4x 2 v in de volgende v, 4 v (=36v). Etc!  

Wat bedoelen ze met de stukken als '3x 2 v in de volgende v'? 

Anybody here that can help a newbie out? :) Alvast bedankt!
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 12:39
ze bedoelen dan dat je in de 3 opeenvolgende steken 2 vasten moet maken zodat je 6 steken krijgt
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 12:40
3x 2 v in de volgende v: lijkt mij dat ze bedoelen dat je in de volgende drie vasten elk 2 vasten haakt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 13:00

als je van 20 naar 28 en dan naar 36 steken moet noemen ze dat meerderen. en daar zijn ook filmpjes zat van te vinden op youtube.
Back to Top
Ragnild View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ragnild Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 13:07
Aah, top, bedankt! :D Ik zal het eens even proberen. 
Back to Top
Ragnild View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ragnild Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 13:33
@ Bep - Ja die had ik ondertussen ook al gevonden hoor. Ik snapte alleen niet helemaal wat het patroon bedoelde en kreeg zelf hele rare dingen haha. YouTube is echt ontzettend fijn qua uitleg. :)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 13:38
als je een patroon hebt moet je best niet weten wat het bedoeld want dan ga je je alleen maar vragen stellen, dan is het gewoon uitvoeren en daarna zien wat ze ermee bedoelden. en zo leer je er meer van.

Lees misschien ook eens de hartelijk welkom in het topic even voorstellen, dan weet je hoe het forum werkt.
Back to Top
Ragnild View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ragnild Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 15:50
Ik had meerdere dingen geprobeerd, Bep, maar dat lukte dus niet, vandaar dat ik nu even kwam vragen. Bedankt voor je tips! 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.969 seconden.
Lang Yarns