damesjas |
Reageer |
Autheur | |
evanschaijk
Newbie Lid sinds: 23 Oktober 2014 Locatie: Rosmalen Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 Oktober 2014 om 10:19 |
Ik wil een damesjas breien uit het blad phildar herfst/winter nr 113.
In het patroon staat 1 r. st. waarbij u de rechternld. niet in de steek insteekt zoals hij op de naald staat , maar in de steek 6 nld. lager en laat de overeenkomstige steek vd naald glijden. Hoe doe ik dit? Als ik de steek van de naald laat glijden laat ik een steek vallen? Als ik de steek op mijn re nld laat gleiden heb ik een steek extra?(Deze steek en de steek die ik brei uit de steek van 6 nld lager) |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien eerst ff voorstellen?
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom. Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie,
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij brei je dus een steek 6 lager, alleen de tussenliggende steken vallen dan - dat effect zou je toch op het plaatje moeten
zien - niet ? Ik probeer het voor me te zien, van de vorige 5 naalden komt die lus vrij en die van 6 naalden terug hijs je min of meer op.
Ziet dat er op dat plaatje zo uit ?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik stel mij dan voor dat dat een 'fronske' geeft.
|
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Online Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een proeflapje gebreide. Steek 6 toeren lager insteken en breien . Steek van je linker pen laten vallen . Aan de goede kant van je werk heeft het geen effect ,aan de verkeerde kant krijg je een lange lus die uit en gaatje komt en aan weerszijde een spinnetje vanwege de losse draden Als je het herhaalt ontstaat er een soort duimindruk . Kan dat kloppen met je patroon ???
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |