Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Deken Alpaca wol

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nicoletta View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicoletta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Deken Alpaca wol
    Posted: 22 Oktober 2014 om 23:01
Hallo, ben benieuwd of iemand de deken van Alpaca wol heeft gebreid.

http://www.hobbydoos.nl/maandag/deken-alpaca.asp

ben hiermee begonnen, de blokken worden schuin gebreid en moeten dan een vierkant vormen,
maar bij mij komt het niet goed op een vierkant uit.

Alvast dankSmile

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2014 om 11:40
Drops 144-18
Ik weet niet wat alpaca doet als je het de 1e keer wast, ik weet ook niet precies waar jij op uitkomt. Ik zou zo'n vierkant een keer wassen en
spannen, dan de steken tellen en dan beslissen of het patroon iets aanpassen of een naald groter of kleiner gebruiken. Er staat in de tekst ook
cryptisch het wordt ongeveer 20x20, ja zo lust ik er nog wel een.
Back to Top
Nicoletta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicoletta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2014 om 12:38
Naald kleiner heb ik al gedaan, maar het blijft zo,
heb het al zo gedaan om i.p.v. minderen met 2 steken samen breien, de eerste steek afhalen en dan de 2e breien en dan de 1e afgehaalde steek over de gebreide steek halen

maar het blijft hetzelfde effect,

wordt wel iets beter als ik de ruit wat oprek na het breien, dan lijkt het meer op een vierkant

Smile ik dacht het is een simpel patroon om een lappendeken te breienSmile

Hartelijk dank voor je antwoordSmileSmileSmileSmileSmile
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2014 om 12:44
Het probleem, zo te lezen, is dat de OP geen vierkant krijgt. Maar wat krijg je dan? Laat eens wat zien of beschrijf wat het resultaat wél is. 

Dat er geen exacte afmetingen per vierkant gegeven kunnen worden, vind ik niet zo raar. 't Is geen kledingstuk dat moet passen, dus iets groter of kleiner maakt niet zoveel uit, zolang het maar niet enorm afwijkt. De een breit nou eenmaal losser/vaster dan de ander. 
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2014 om 12:45
Ah, je hebt net gepost. Heb je niet een fotootje van jouw vierkant?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2014 om 16:13
Nou als het met oprekken al meer op een vierkant lijkt dan zou ik het wassen en opspannen tot een 4kant
en dan bekijken hoe t eruit ziet als het droog is
Back to Top
Nicoletta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicoletta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2014 om 16:37
Zal vanavond even een fotootje posten, even kijken hoe ik dat moet doenSmile

Back to Top
Nicoletta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicoletta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 13:43
Hallo hobbyguruSmile

zo is het vierkant als ik brei volgens het patroon met breinaald 5, beginnen met 3 steken en aan het begin van elke naald meerderen met 1 steek tot dat ik 47 steken heb, 
daarna aan het begin van elke naald 1 steek minderen door 2 steken samen te breien,

ziet er dan zo uit

als ik het dan recht leg is het geen vierkantSmile

heb nu het gedeelte dat ik moet minderen met breinaald 4 1/2 gedaan, ziet er goed uit en is een vierkant, diagonaal 24 cm aan beide kantenSmile

hoop dat ik de foto's goed heb gedaanSmile
dank voor je hulpSmile

Back to Top
Nicoletta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicoletta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 13:48
Het wordt deze deken

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 14:13
Als jij blij bent is het goed, jij hebt het misschien wel meer vierkant dan drops zelf Thumbs Up
Back to Top
Nicoletta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicoletta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 18:48
Smilehartelijk dank voor het meedenkenEmbarrassed ben zelf ook blij dat ik het zo heb opgelost,
dacht er eerst over om de resterende wol retour te sturen, maar ga toch de deken 
afmakenWink vind hem gewoon mooi en heerlijk voor op mijn rode bank SmileSmileSmile
lieve groetSmile

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 10:24
Wat een mooie deken. Post je een fotootje als het klaar is?
Back to Top
Nicoletta View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicoletta Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 16:30
Ja zal een foto plaatsen als hij af is. Het gaat nu prima met de vierkantjesSmile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns