Fenna: blocken of stomen? |
Reageer |
Autheur | |
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 November 2014 om 14:47 |
Ik heb net de laatste draadjes weggewerkt van een met Fenna gebreide sjaal in tricotsteek. Nu krullen de randen erg naar binnen, ondanks het gebruik van een kantsteek.
Kunnen de Fenna grootverbruikers onder ons met vertellen of ik de sjaal nu moet blocken of beter stomen? Ik heb niet zoveel ervaring met 100% acryl garen. |
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ik heb nog nooit met Fenna gewerkt. Maar je schrijft dat het 100% acrylgaren is. Acrylgaren mag je niet stomen. Ik zou het tussen 2 natte handdoeken leggen en laten drogen. Tricotsteek krult naar binnen. De kantsteek helpt niet. Je moet minstens 3 steken in ribbel of gerstekorrelbreien dan blijft het redelijk plat. Maar zie wat ik schrijf: redelijk. Ik geef dus geen garantie. Heb verleden jaar een vest in wol gebreid, wat een ellende met de rand. Dit jaar eentje in katoen. Hetzelfde verhaal. Heb ik omgehaakt met kreeftsteek. Helpt wel wat.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(1)
|
bij de fenna weet ik t niet, maar garen van de zeeman,100% acryl block k gewoon
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |