Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon autootjes haken christel K

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kim87 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kim87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon autootjes haken christel K
    Posted: 25 November 2014 om 12:50
Hallo,

vol enthousiasme ben ik begonnen met autootjes te haken uit het boek van Christel Krukkert. Jammer genoeg zit ik vast. Op een gegeven moment zegt ze: Hecht de draad weer aan in de 7e van links naast het eerste deel. Ik heb geen flauw idee waar er bedoeld wordt en heb al op verschillende plekken begonnen maar steeds kwamen de wielen niet uit. Wie heeft er al een autootje afgehaakt en kan dit duidelijker uitleggen?

Bedankt!
Kim
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2014 om 12:55
Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom.

Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie, je zou elke dag een bladzij kunnen lezen en je verbazen. Voor degenen die allang handwerken is dit een goede manier om eigen tips en trucs aan anderen over te dragen.

Wie patronen wil onvangen en uitwisselen kan haar/zijn e-mailadres bij messenger zetten in het profiel. Bovenaan de bladzij links staat Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij Wijzig je profiel. Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet, klik dan op de naam van een oudere hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je dan je profiel bevestigen. Hoewel een aantal hun adres verwijderd hebben, nadat er vervelende Amerikaanse newby's opdoken. Je kunt iemands email-adres opvragen via een PM.

Let op: kooppatronen en andere patronen, waar copyright op zit, mogen niet worden doorgegeven, zoals ook in de regels van het forum vermeld wordt. Bovendien is dit een forum oftwewel panel, dus een groep deskundigen die over een onderwerp spreken en aan wie vragen gesteld kunnen worden. We zijn geen snelbuffet voor gratis patronen. Kijk ook even in de reacties van anderen in het topic of daar al een antwoord staat.

Je kunt je creaties vertonen in Creaties, ergens in Tips en trucs wordt dat uitgelegd. In Gezocht kun je aangeven dat je een patroon, boek, wol, of tijdschrift zoekt. Links geeft links met patronen, die niet illegaal zijn. Koffiecorner is om over van alles en nog wat te kletsen.

Als je nog niet zo bekend bent met internet en forums, probeer dan van alles aan te klikken. Niet schrikken, je kunt met het pijltje linksboven zó weer terug naar de vorige bladzij. Je kunt je eigen reacties wijzigen door rechtsboven Post options aan te klikken en dan wijzig bericht.Overigens zou het erg leuk zijn, als je in je profiel je leeftijd en je hobbies zou vermelden. Je locatie (land) is ook wel handig, als we kooptips willen geven.

Allemaal veel haak- en breiplezier gewenst! Plus alle andere hobbies
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2014 om 14:03
Ik kan je helaas niet helpen, deze staan nog op mijn lijstje om te maken. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2014 om 14:13
Misschien kun je iets meer van het patroon opschrijven voor ons, ik heb het boekje niet dus ik
tast op deze manier volledig in het duister. Als je er bij schrijft welk autootje je haakt kunnen we goegel even een afbeelding erbij zoeken.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2014 om 17:55
Ik heb het boekje en ook al wat eruit gehaakt, maar heb wel wat meer info nodig om je te helpen. Als je me aangeeft welk patroon het om gaat, help ik je graag.
Back to Top
kim87 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kim87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2014 om 19:53
Bedankt voor de reacties!
Het gaat over de vrachtwagen op pg 37. Ik ben bezig bij rubriek Vrachtwagen en heb toer 39 afgewerkt. De bedoeling is aan de andere kant van het kabinnetje te beginnen. Ik denk dat het de rondingen voor de wielen zijn aan de andere kant die gemaakt moeten worden. Mijn probleem is als ik het patroon verder uitwerk de wielen assymetrisch staan met de andere kant (dat zeker juist is want ik ben geen beginner)...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2014 om 20:11
Ik heb een foto gezocht, is het deze ?
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2014 om 20:43
Het systeem is denk ik hetzelfde als bij de rode autootje inhet begin, en daar staan de foto's beter uitgewerkt. Je gaat als het ware rond, zie de foto onderaan bladzijde twaalf. Het aanhechten doe je dus niet op het stukje dat je net gehaakt hebt maar op de grote ronde (toer 34/35), zeven v verder als de uitstulping die je net gemaakt hebt.
Back to Top
Jolantje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Jolantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2014 om 22:43
Hai Kim! Zelf heb ik veel gehad aan de foto's van de eerste auto! Wel hechtte ik mijn draad in de zesde eraan en ging vanaf de zevende haken! Als je dat gedeelte gedaan hebt dan weer in de zesde etc. Heel veel succes!! Het resultaat is echt geweldig! Ik heb ze allemaal gehaakt inclusief attributen!
Back to Top
kim87 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kim87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 09:09
Ik moet jullie geduld nog even op de proef stellen want ik snap nog steeds niet waar exact ik moet aanhechten. Het in het rond haken enzo snap ik wel.
Ik heb mijn autootje gelegd net zoals de bovenste foto op blz 12 met de lange lussenketting naar de rechterkant en het autootje op zijn kop. Waar de haaknaald steekt heb ik al een uitstulpsel gemaakt zoals de foto daaronder. Erna moest ik afhechten en terug aanhechten. Is de aanhechting aan de zelfde kant van de haaknaald, 7 steken verder en verder naar links haken? (dus verder rond haken)

(ik dacht dat ik aan de overkant van van waar de haaknaald van bovenste foto blz 12 moest beginnen ergens)

Back to Top
kim87 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kim87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 09:10
Ja ok, nu heb ik het na het nog eens nalezen van je post kvdl :) Superbedankt!!!!!
Ook de anderen heel hard bedankt voor het meedenken. Wat een fijn forum vol vriendelijke mensen!
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2015 om 17:35
Ik ben het volkswagenbusje uit dit boekje aan het haken,
Heb nu problemen met de bodemplaat eronder te haken,
Heb voor-en achterkant even met spelden aan elkaar gezet. Dat stukje gaat geloof ik wel goed, maar ik begrijp niet goed waar je het aan de wielkasten moet haken. Is het waar de bovenkant wielkast en de binnenkant wielkast aan elkaar zijn gehaakt?
Ben nu eerst maar met de wielen begonnen te haken misschien kom ik er dan uit of kan iemand me op weg helpen.
Bvd.
Omajan
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2015 om 21:28
Volgens mij staat ergens hoger, want als ik het me goed herinner was dat andere probleem ook zo iets. Zo van waar hecht ik aan en ga ik verder.
De haaksters met het boek zullen je verder moeten helpen Embarrassed ik heb het nog niet (klinkt wel goed)
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2015 om 22:43
Mijn rode autootje is vandaag EINDELIJK afgeraakt. Ik ben niet helemaal tevreden over het eindresultaat, typisch geval van: op het plaatje zag het er beter uit, maar kom. Mijn zoontje heeft het meteen uit mijn handen gerukt en mee naar bed genomen dus kon het niet fotograferen. Ik heb ook een beetje zitten worstelen hoe de bodemplaat erin moest, zal morgen proberen een foto van de onderkant te nemen en dan hier te posten. Ik kreeg een beetje het idee dat al die autootjes op ongeveer dezelfde manier in elkaar zitten. Die wielkasten vond ik trouwens ook raar, maar uiteindelijk zag je wel hoe het wiel daar beter in paste.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2015 om 09:28
Originally posted by omajan omajan wrote:

Ik ben het volkswagenbusje uit dit boekje aan het haken,
Heb nu problemen met de bodemplaat eronder te haken,
Heb voor-en achterkant even met spelden aan elkaar gezet. Dat stukje gaat geloof ik wel goed, maar ik begrijp niet goed waar je het aan de wielkasten moet haken. Is het waar de bovenkant wielkast en de binnenkant wielkast aan elkaar zijn gehaakt?
Ben nu eerst maar met de wielen begonnen te haken misschien kom ik er dan uit of kan iemand me op weg helpen.
Bvd.
Omajan

Omajan ik heb een foto van de onderkant van mijn autootje (wel niet het vw busje) net bij mijn creaties gepost - kijk eens of dat helpt?
Je moet er vanuitgaan dat de wielen straks helemaal in de wielkasten moeten komen te liggen, dus duw eerst die wielkasten in vorm zodat er een holte ontstaat voor de wielen. Die rand waar binnen- en bovenkant van de wielkast aan elkaar gehaakt worden zit bij mij helemaal aan de binnenkant, de bodemplaat maak je dus aan de voorkant eerst aan het chassis vast, vervolgens ga je naar binnen langs de korte kant van de bovenkant wielkast, en dan het smalste stuk van de bodemplaat zit aan de onderkant van de binnenkant wielkast vast. Moeilijk uitleggen. ik heb het eerst een paar keer met een hoop losse draadjes aan elkaar vast geknoopt op elke hoek om zeker te weten dat ik uitkwam. En als het dan niet werkte, uithalen en opnieuw.
Ik weet niet of dit de juiste manier was, maar het leek te werken.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 17:28
Je kunt altijd via Facebook een berichtje sturen naar Christel Krukkert. Dat heb ik ook gedaan bij mijn volkswagenbusje en meestal krijg je heel snel antwoord
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 21:30
Volgens mij zou een werkplaatshandboek ook een goed id zijn
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns