gehaakt vest |
Reageer |
Autheur | |
koentje
Newbie Lid sinds: 04 Oktober 2014 Locatie: soesterberg Status: Offline Points: 19 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 December 2014 om 15:17 |
het betreft patroon drops 157-18
Op het patroon staat bij de 2e toer van het Az patroon een stokje als eerste steek. Dit is een heengaande toer, moet ik dan i.p.v. het stokje 3 lossen haken? Waarom staat er dan een stokje, verder op in de toer is het een andere zaak, dit is niet aan het begin van de toer.
|
|
JannieV
Duizendpoot Lid sinds: 27 Augustus 2011 Locatie: Alblasserwaard Status: Offline Points: 336 |
Post Options
Thanks(1)
|
Zo staat het wel bij Informatie voor het haken, boven de patroon beschrijving.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(1)
|
Je eerste stokje vervang je meestal door 3 lossen . Dit is voor de hoogte . Anders trekt je werk scheef
Waarom ze dan een stokjes tekentje plaatsen weet ik ook niet . Wel geven ze duidelijk aan het begin aan dat je dat moet doen . Het is algemeen gangbaar en als je vaker haakt doe je het haast automatisch |
|
koentje
Newbie Lid sinds: 04 Oktober 2014 Locatie: soesterberg Status: Offline Points: 19 |
Post Options
Thanks(0)
|
Had ik gezien, dus dit is dan goed.
Bedankt. Nu heb ik zekerheid.
|
|
koentje
Post Options
Thanks(0)
|
Ik kom niet uit de omschrijving van het patroon.
Zou iemand voor mij de toeren 2 t/m 5 - A.z voluit kunnen omschrijven compleet met de stokjes rijen want ik snap er niks van. Ik heb namelijk moeite dit op te nemen i.v.m. herseninfarct en dan draait het door in mijn hoofd. Bij een eenvoudige omschrijving, duidelijk, zou ik gebaat zijn.
|
|
koentje
Post Options
Thanks(0)
|
Het telpatroon is duidelijk nu de rest nog
|
|
koentje
Post Options
Thanks(0)
|
Het betreft in de omschrijving de eerste 2 regels, hier staan de stokjes beschreven die je er tussen moet haken, en verder dan????, wat te doen in de volgende toeren. In het herhaal patroon Az wordt dan alleen de eerste regel volledig beschreven, zover gaat het goed en dan loop ik vast.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Eerlijk gezegd is mij je vraag niet duidelijk. Hebben we het over dit patroon?
Dan zeg je eens precies waar je bent. Ook er bij zeggen welke maat je aan het haken bent. Het is ook handig als je voorjezelf de maat die je wil haken markeert. (Dus bv een streepje er onder, een haakje er om, kleurtje geven.) Doordat er zoveel maten gegeven zijn kom je al meteen in de war. |
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
koentje
Post Options
Thanks(0)
|
Dit is het vest.Ik haak de maat large en heb het gemarkeerd.
Je hebt de uitleg van de 1e 2 toeren en dan moet je het zelf doen. Prima, het patroon(telpatroon) is duidelijk maar de stokjes rij die er tussen door komt is mij niet duidelijk hoe te doen. Als ik op de foto van het vest kijk is de stokjesrij niet recht, maar heeft verschillende aantal stokjes.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb eens gekeken bij de opmerkingen van Drops. Daar heb ik in ieder geval ontdekt dat de eerste toer van Az de terugaande toer is. De 2e van Az is dus de heengaande waar jij mee in de problemen komt.In feit moet je gewoon doen wat er getekend staat. Dit is een foto van iemand die het vest gehaakt heeft. Heb ik op Ravelry gevonden. Dit is maat XL. Maar misschien zie je nu beter wat je doen moet.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Is wel een leuk vest!
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ik het patroon zo lees moet je voor jouw maat steeds 9 stokjes haken Je eindigt steeds met een andere steek als je bij je stokjes aangeland bent vandaar dat het er anders uitziet
|
|
koentje
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt allemaal voor jullie raad.
Ga morgen jullie aller raad ter harte nemen en opnieuw beginnen. Wat is dit een fijne site. Groeten Willy |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |