hondendekje Suzy " Drops Design"102-40 |
Reageer |
Autheur | |
Flipke
Newbie Lid sinds: 11 December 2014 Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 December 2014 om 21:50 |
Beste,
Wie kan er mij even uitleggen wat er bedoeld wordt met “ zet tegelijkertijd nieuwe steken op aan het einde van elke naald”: 2x2st en 5( medium) st = 37 st ( bij dekje) Doe je dit vanaf de eerste naald? 2x2st: is dat dan 4st op het einde van de rij, dus 19st+4st? En wanneer worden die 5 st er bij gezet? Voor gerstekorrelst: is dat dan 1e naald-2e naald-2e naald-1e naald-2e naald-2e naald-1e naald- enz…. Is mij niet zo duidelijk. Alvast bedankt. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(1)
|
je zet je steken op en gaat breien in patroon . Aan het eind van je pen zet je er 2 steken ij op . Keren en aan het eind weer 2 steken erbij opzetten = 1x 2 steken . Volgende pen weer 2 st aan het eind ,keren en aan het eind weer 2 st = 2x 2 steken erbij opgezet =8 steken . Vervolgens ga je op de zelfde wijze 5x1 steek erbij opzetten = 10 steken In totaal dus 18 steken . Je gerstekorrel zet je gewoon voort .Dus goed opletten met welke st je je nieuwe pen moet beginnen .
Volgens mij is dit wat je moet doen .Je pand gaat dus een beetje rondlopen valt dus mooier op de rug |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(1)
|
Heb je de 'video's' al gezien die naast de afbeelding staan? daar staat uitgelegd hoe je steken moet bij opzetten en ook de gerstekorrelsteek. http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=40&lang=nl |
|
|
|
Flipke
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi,
Ik ben Saskia, 42j uit Erpe-Mere (Oost-Vlaanderen, België). Ik hou van haken en breien. Met de winter voor de deur had ik graag een hondendekje gebreid voor onze Westy " Flipke". Vandaar mijn vraag aan jullie om het patroon een beetje te verduidelijken... groetjes |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn vraag aan jou : is het nu duidelijk ???
Gerstekorrel is gewoon 1 recht 1 averecht ,maar in de teruggaande pen brei je niet recht boven recht en averecht boven averecht zoals bij een boordje maar je laat je steek verspringen . Vandaar dat ik schreef dat je goed moet kijken met welke steek je moet beginnen |
|
Flipke
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt. Alles is duidelijk nu!
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |