Spannen van het haakwerk |
Reageer |
Autheur | |
labeldoekje
Hobbywonder Lid sinds: 18 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 December 2014 om 23:21 |
Ik heb een stola gehaakt, mijn vraag is aan jullie spannen jullie je haakwerk en ja hoe doe je dit? Heb al best veel gehaakt en eigenlijk nooit gedaan.
Verder wil ik alle hobbydozen fijne dagen toewensen, veel geluk maar vooral gezondheid voor 2015. En natuurlijk veel hobbyplezier. |
|
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik span mijn haakwerk ook nooit,maar wens jou en alle andere (hobby) dozen haha (blijf het toch een raar woord vinden) Er word altijd gelachen als ik het over de hobbydoos heb,het allerbeste voor 2015 en vooral heeeel veel gezondheid voor iedereen die je lief is.
|
|
petra57
Hobbywonder Lid sinds: 26 Januari 2013 Locatie: steyl Status: Offline Points: 502 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik span mijn haakwerk ook nooit
En verder wil ik iedereen gezellige kerstdagen en een spetterend en vooral gezond 2015 wensen |
|
Geniet van het leven
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk (met de nadruk op denk) dat je het misschien net zo kunt spannen als lace (kant) breiwerk, maar ik snap nooit wat ze precies bedoelen.
Ze laten de draden erin zitten . . . maar die lijken mij dus stug.
Zoek maar op goegel "blocking lace" eventueel op plaatjes, daar zie je hoe ze dat doen.
|
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
een bed, waar niemand op slaapt, vulniszakken onder t laken, haak/brei werk nat maken, en opspelden en zo laten drogen, pas op dat de spelden niet gaan roesten.
|
|
hhoekstra
Duizendpoot Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik span lang niet alles. Tafelkleden wel maar stola's niet. Die was je toch steeds weer en dan kan je aan de gang blijven. Als ik span dan met stijfsel en op een oud matras.
|
|
Hanny
|
|
labeldoekje
Hobbywonder Lid sinds: 18 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
900 m. haken en dit is het resultaat. In het echt zijn de kleuren veel mooier. Hierover ging ook de vraag over het spannen. Hartelijk dank voor de reacties. Ik span de sjaal niet. Net wat er gezegd werd , wordt gewassen en dan weer spannen. Kan de tijd dan beter weer in een nieuw haakwerkje gebruiken. |
|
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
als spannen hetzelfde is als blocken doe ik het ook niet (geen van beide)
Is een mooie stola met een mooi patroontje. |
|
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wanneer je blocking wires gebruikt gaat het opspannen stukken sneller. Zeker bij zo'n mooie sjaal zou ik het wel doen. Het resultaat na zoveel uren haken wordt er nog mooier van.
Uiteindelijk draag je zo'n sjaal toch niet elke dag dus hoef je hem ook niet zo vaak te wassen toch? |
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
zakdoek
Hobbywonder Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik block (span) wel. Ik maak vooral shawls en ze worden er echt een stuk mooier van! Voor mij is het resultaat de moeite waard. Ik was ze inderdaad zo weinig mogelijk en het komt ook voor dat de shawl behoorlijk zijn vorm houdt als je hem voorzichtig wast.
Sinds mei heb ik blocking wires en daarmee is het echt een eitje! Ik heb bij de Gamma een pak isolatieplaten gekocht (van dat witte piepschuim), die leg ik tegen elkaar op de grond en daar pin ik het op vast. Werkt prima.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het ligt er aan welk garen je gebruikt hebt. Bij haakwerk vind ik het minder nodig dan bij breiwerk. Heb je wol gebruikt, zou ik zeker doen. Hij wordt er beduidend mooier van. Jou sjaal is gehaakt, zie ik, dan zul je niet zo heel veel verschil zien.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |