Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Spannen van het haakwerk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Spannen van het haakwerk
    Posted: 12 December 2014 om 23:21
Ik heb een stola gehaakt, mijn vraag is aan jullie spannen jullie je haakwerk en ja hoe doe je dit? Heb al best veel gehaakt en eigenlijk nooit gedaan.

Verder wil ik alle hobbydozen fijne dagen toewensen, veel geluk maar vooral gezondheid voor 2015. En natuurlijk veel hobbyplezier.
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2014 om 23:35
Ik span mijn haakwerk ook nooit,maar wens jou en alle andere (hobby) dozen haha (blijf het toch een raar woord vinden) Er word altijd gelachen als ik het over de hobbydoos heb,het allerbeste voor 2015 en vooral heeeel veel gezondheid voor iedereen die je lief is.
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2014 om 08:46
Ik span mijn haakwerk ook nooit
En verder wil ik iedereen gezellige kerstdagen en een spetterend en vooral gezond 2015 wensen
Geniet van het leven
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2014 om 10:51
Ik denk (met de nadruk op denk) dat je het misschien net zo kunt spannen als lace (kant) breiwerk, maar ik snap nooit wat ze precies bedoelen.
Ze laten de draden erin zitten . . . maar die lijken mij dus stug.
Zoek maar op goegel "blocking lace" eventueel op plaatjes, daar zie je hoe ze dat doen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2014 om 11:50
een bed, waar niemand op slaapt, vulniszakken onder t laken, haak/brei werk nat maken, en opspelden en zo laten drogen, pas op dat de spelden niet gaan roesten.
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2014 om 15:26
Ik span lang niet alles. Tafelkleden wel maar stola's niet. Die was je toch steeds weer en dan kan je aan de gang blijven. Als ik span dan met stijfsel en op een oud matras.
Hanny
Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2014 om 20:59

900 m. haken en dit is het resultaat. In het echt zijn de kleuren veel mooier. Hierover ging ook de vraag over het spannen. Hartelijk dank voor de reacties. Ik span de sjaal niet. Net wat er gezegd werd , wordt gewassen en dan weer spannen. Kan de tijd dan beter weer in een nieuw haakwerkje gebruiken.
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2014 om 22:08
als spannen hetzelfde is als blocken doe ik het ook niet (geen van beide)

Is een mooie stola met een mooi patroontje.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2014 om 09:22
Wanneer je blocking wires gebruikt gaat het opspannen stukken sneller. Zeker bij zo'n mooie sjaal zou ik het wel doen. Het resultaat na zoveel uren haken wordt er nog mooier van.
Uiteindelijk draag je zo'n sjaal toch niet elke dag dus hoef je hem ook niet zo vaak te wassen toch?

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2014 om 09:52
Ik block (span) wel. Ik maak vooral shawls en ze worden er echt een stuk mooier van! Voor mij is het resultaat de moeite waard. Ik was ze inderdaad zo weinig mogelijk en het komt ook voor dat de shawl behoorlijk zijn vorm houdt als je hem voorzichtig wast.
Sinds mei heb ik blocking wires en daarmee is het echt een eitje!

Ik heb bij de Gamma een pak isolatieplaten gekocht (van dat witte piepschuim), die leg ik tegen elkaar op de grond en daar pin ik het op vast. Werkt prima.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2014 om 11:20
Het ligt er aan welk garen je gebruikt hebt. Bij haakwerk vind ik het minder nodig dan bij breiwerk. Heb je wol gebruikt, zou ik zeker doen. Hij wordt er beduidend mooier van. Jou sjaal is gehaakt, zie ik, dan zul je niet zo heel veel verschil zien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns