Fantasieboordsteek ???? |
Reageer |
Autheur | |
Ria.arkadia
Newbie Lid sinds: 14 December 2014 Locatie: Weesp Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 December 2014 om 14:57 |
Ik ben vrolijk begonnen met een herenvest (no 576 uit Bergere de France patronenboek 2012/2013.
De fantasieboordsteek wordt als volgt omschreven: FANTASIEBOORDSTEEK, naald nr 5 over een oneven aantal steken. 1e nld. (goede kant): *1 st. av., 1 st. r.*, van * tot * herhalen, eind. met 1 st. av. 2e nld. en alle even nld.: *1 st.r., 1 st. av.*, van * tot * herhalen, eind. met 1 st. r. tot hier geen probleem, maar nu komt het: 3e nld.: *1 st. av., 1 dubb.st. r. (= de rechternld. in in het midden van de st. stekendie onder de te br. st. ligt, 1 st. r. br. en dan de st. van de linkernld. laten vallen)*, van * tot * herhalen, eind. met 1 st. av. 5e nld.: vanaf de 3e nld. herhalen Onderstreepte deel is me niet duidelijk. Resultaat moet een soort boordsteek zijn anders dan een eenvoudige boordsteek (vandaar de fantasie). Kan iemand me helpen met een beschrijving waar ik wel wijs uit wordt? bedankt Ria
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je steekt één naald dieper in in die rechte steken. Probeer maar op een proeflapje. Maar wat mij betreft, mag je ook een gewone boordsteek doen. Of één naald 1r 1av en de 2e naald alleen averecht, dat is ook een fantasieboordsteek.
Jij bent de baas. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |