Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tips voor herstellen granny stripe?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Patricia81 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Patricia81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tips voor herstellen granny stripe?
    Posted: 15 December 2014 om 21:41
Hallo allemaal

Ik ben druk bezig met een granny stripe deken haken. 
Nu na 35 gekleurde rijen kom ik er achter dat mijn deken bijna 
8cm in de breedte gegroeid is... 
Baal als een stekker. 
Iemand tips hoe ik dit kan herstellen? 
Alles eruit halen zie ik niet zitten. 

Helllppp   

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2014 om 22:18
oei! hoe erg ook! ik zou hem toch uithalen,dat komt nooit meer goed.

Maar niet getreurd,ik zit ook weleens een dag te haken en als het niet goed is of niet naar mijn zin,haal ik het toch uit,en begin gewoon weer opnieuw.
Succes!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2014 om 22:21
Heb je in werkelijkheid ook meer steken of ben je gewoon losser gaan werken .???

Je zou eventueel op diverse plaatsen een draad door je werk kunnen halen en dan je draad je werk iets intrekken en dan wat meer in model .

Als het een kwestie is van losser werken zou je ook een dunnere pen kunnen overwegen ..

Ik weet dat het geen optie voor je is maar ik zou het uittrekken want het zou mij blijven ergeren ,maar dan zou ik toch op een dunnere pen over moeten gaan of erg goed erbij denken wat vaster te werken

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Patricia81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2014 om 22:32
Heb echt extra steken..
Ben al aan het kijken waar het fout gegaan is misschien kan ik het daar eruit halen.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2014 om 22:38
Met een rand er rond, kun je misschien ook nog wat recht krijgen. Maar als je per ongeluk bent gaan meerderen, dan is de enige optie uittrekken.
Ik snap dat je hier niet blij mee bent. Maar doorhaken en je straks ergeren, zodat je deken in een donkere hoek van een kast verdwijnt, zou ook zonde zijn.
Dus even door de zure appel heen bijten, dan ben je uiteindelijk blij dat je het gedaan hebt.
Succes!
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 09:45
Uithuilen en opnieuw beginnen.
Als ik iets moet uithalen laat ik het meestal een paar dagen liggen.
Daarna begin ik weer met frisse moed.
Des te groter de voldoening als het goed is!
Succes!
december2011

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 12:09
Uithuilen mag hier. En je mag elke nieuwe toer na het uithalen ook vermelden, dan kunnen we je prijzen voor je moed en doorzettingsvermogen. Meestal overkomt zoiets je maar één keer, jammer dat het net een deken is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Patricia81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 12:51
Oh nee baal Zooooooo.
Hebben jullie dan ook tips om hem recht te laten lopen?
Als ik weer opnieuw begin zeg maar.
Het zijn 240 steken ongeveer per rij..
En je zou denken granny stripe is niet zo moeilijk dus hoe kan ik dan zo scheef gegaan zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 12:55
Granny stripes dat zijn toch groepjes van 3 of 5 stokjes op een losse, die tussen de groepen stokjes van de vorige rij zitten? Dan gaat het hoogstens mis aan het begin van een toer. Dus daar moet je opletten, dan gaat de rest van de toer op de automatische piloot.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 12:59
Nou ja misschien heb je een losse gehaakt en ben je niet met je stokjes overgestapt naar het volgende gat. Voor ik het zou uithalen zou ik
zeker eerst zoeken waar en waarom het misgegaan is - anders gebeurt dat je vaker. 
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Patricia81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 13:09
Zie wel dat ik inderdaad bij begin of eind van een rij niet consequent ben geweest.
Ene keer eindigen met 1 stokje andere keer met 3.

Ik ga nog eens opzoek naar een goede uitleg en begin opnieuw denk ik.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 13:44
heel lang geleden had ik een lerares die ons het advies gaf regelmatig je steken te tellen . Ik heb niet alles ter harte genomen zo tel ik niet precies hoeveel keer ik door een gat ga als ik een knoop aannaai en ook festonneer ik de draadjes niet meer aan de achterkant ,maar dat tellen doe ik nog regelmatig .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 14:59
Ik word wel eens gek van mezelf, want dan tel ik en dan denk ik ergens anders aan en aan het einde van een toer zeg ik dan b.v. 24
Terwijl het minstens 36 steken moeten zijn en dan kan ik nog eens een keer Confused en dan zeg ik tegen mezelf tel dan niet, tel dan als je
een toer af hebt - maar dat tellen gaat vanzelf.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Patricia81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 17:45
Oké het huilen is officieel begonnen!!
Ik heb al 9 kleuren uitgehaald allemaal dubbele rij...
Als gaat eruit, is geen redden aan helaas.
Wilde er een foto bijplaatsen maar weet niet hoe dat moet...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 19:38
Ach meisje toch, je zit hier bij ervaren jankerds hoor, de meeste van ons hebben af en toe een doos tissues nodig.
Een foto moet je eerst ergens op internet kwijt (blog/tinypic/mijnalbum/enz enz) dan kun je hem hier linken met dat pictogram met
dat boompje erop. Als je het boompje niet ziet, moet je eerst even die "schuine pijl" pictogram aanklikken.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Patricia81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2014 om 19:46
Oké Thnx. Ach ja nieuw project noem ik het maar Hihi.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.561 seconden.
Lang Yarns