Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stekenverhouding

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stekenverhouding
    Posted: 26 December 2014 om 12:26
Ik zit erover te denken om de Spring plumage te maken (vest geinspireerd op de Dreambird), maar ik snap het volgende niet bij de stekenverhouding:

18 steken en 36 rijen (= 18 dubbele rijen). Ik hoop dat hier iemand kan helpen?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2014 om 12:28
Je zegt er niet bij of het haken of breien is. Bij breien in tricotsteek heb je een heen- en een terugtoer, vroeger werd dat samen één toer genoemd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2014 om 13:30
Slaat nergens op en ik kan je niet helpen maar ik dacht meteen bij het onderwerp...je kunt beter een verhouding met je steken hebben dan met de buurman....wat een maffe kerstgedachte hè....
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2014 om 13:39
Och ja vergetrn te melden dat het over breien gaat.

Haha, neen dank je, geen verhouding met mijn buurman of welke man dan ook, ik heb genoeg aan mijn eigen man.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2014 om 13:41
Ik heb die dreambird laatst bekeken en had het idee dat het een ribbelsteek (altijd recht) is.
Misschien dat ze daarom 36 en 18 melden, omdat je met die ribbels vaak niet ziet hoeveel toeren je hebt.
Klinkt dat logisch ?
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2014 om 15:13
Oei, nu snap ik het niet meer, hihi. Ik neem aan dat ze dan gewoon 36 toeren bedoen? Weet je wat, ik probeer het gewoon. Heb net garen besteld, hopen dat het daarmee kan.

Eerst wou ik het garen voor de deken 'Over the rainbow' gebruiken, die wil ik nl. niet meer maken, maar doe hem toch maar in lichtblauw, lekker voor als ik het niet zo warm heb in het voorjaar, de zomer.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2014 om 15:31
Ze bedoelen gewoon 36 naalden maar dan in ribbelsteek .

Als je 36 naalden in tricotsteek breit wat waarschijnlijk op je bolomslag staat valt dat anders uit dan dat je het in ribbels breit
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2014 om 19:23
Misschien zijn ribbelsteken groter dan tricotsteken. Ik houd voor een vierkantje altijd aan : 3 steken, 4 naalden is een vierkantje. Of een veelvoud van die steken en naalden. Met ribbels heb ik nooit vierkantjes gemaakt. Rare vraag misschien, maar heb je een proeflapje gemaakt van 18 steken en 36 naalden? En hoe ziet dat er uit?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2014 om 22:38
Ik denk dat ze 36 nld = 18 ribbels bedoelen.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2014 om 12:17
Nee, heb nog geen proeflapje gemaakt, heb het garen gisteren pas besteld, zal nog wel een tijdje duren voor ik het ontvang, het moet uit Turkije komen.

Eerlijk gezegd maak ik zelden proeflapjes, maar nu doe ik wel.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2014 om 14:23
Janne Marie, je hebt weer een prachtig patroon gevonden. Ben benieuwd of het patroon net zo duidelijk is als dat van Nadita.

Ik vind het ook een rare stekenverhouding moet ik zeggen. Als 18 steken 10 cm is, dan zijn 36 naalden voor 10 cm wel veel toch? Ik ga me het patroon aanschaffen, misschien dat ik dan wijzer word.

Als het garen uit Turkije van Iceyarns of Yarnparadise (=hetzelfde) komt, dan is het bij mij vaak binnen 3 dagen hier, afhankelijk van welke vervoerder je gekozen hebt. Dus ik verwacht dat je snel kunt beginnen. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2014 om 09:03
Ik vind deze veel lastiger beschreven, het is een dik boekwerk van 70 bladzijden. Eerlijkheid gebied me te vermelden dat ik niet alles heb doorgenomen, ik probeer het gewon vanaf blz. 12. Al die schema´s zeggen me niets. Volgens mij had het patroon veel eenvoudiger kunnen worden beschreven, maar tja ik ben geen ontwerpster.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2014 om 19:27
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

Ik vind deze veel lastiger beschreven, het is een dik boekwerk van 70 bladzijden. Eerlijkheid gebied me te vermelden dat ik niet alles heb doorgenomen, ik probeer het gewon vanaf blz. 12. Al die schema´s zeggen me niets. Volgens mij had het patroon veel eenvoudiger kunnen worden beschreven, maar tja ik ben geen ontwerpster.

Inmiddels heb ik ook het patroon, ook ik schrok van de hoeveelheid pagina's. Als ik er niet uitkom probeer ik via Ravelry antwoord te krijgen op mijn vragen. 

Welke wol heb je hiervoor besteld Janne Marie? Ik heb het idee dat het om dikker garen gaat dan bij de sjaal gebruikt werd.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2014 om 09:53
Ik heb die op het plaatje hier onder besteld. Ik was totaal 29,87 kwijt dus gemiddeld 1,25 per bol.
De Butterfly is voor naald 5, de ander voor naald 4-5. Nu hopen dat deze er geschikt voor is, anders moet ik er maar wat anders van maken.

8 Balls Butterfly Blend Blue, White, Gold
Date: 12/26/2014    Site: iceyarns.com (yp-571428)   Stock Code: 23944

16 Balls Wool DK 50 Light Blue
Date: 12/26/2014    Site: iceyarns.com (yp-571428)   Stock Code: 36045

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2014 om 19:09
frisse kleuren! Met die Butterfly blend worden het ook "echte" veren Wink
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2014 om 09:59
Ik draag meestal een spijkerbroek, wou hem daarbij maken en dan vooral voor de zomer. Maar of ik hem deze zomer al af zal krijgen? We zien wel.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns