Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hoe maak je deze sjaal

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hoe maak je deze sjaal
    Posted: 31 December 2014 om 23:31
https://www.etsy.com/listing/155113016/nature-flowery-crochet-echarpe?ref=related-0

Ik kan maar niet verzinnen hoe ik dit aanpak, en het ziet er zo eenvoudig uit . Iemand die het ziet?

Groetjes Cormout
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 01:47
ik denk dat je begint met een bloem dan een hele lange sliert losse en terug een bloem.
dan de volgende begin je terug met een bloem een aantal losse en dan haak je een aantal vaste in de vorige slinger; terug een aantal losse en terug in een aantal vaste, terug losse enz. en terug eindigen met een bloem
en de volgende slingers zijn hetzelfde maar dan rond de grote lus van die losse van de vorige toer gehaakt.
Je kan verschillende foto's zien, ik weet niet of je het hebt gezien en dan kan je zien dat het soms in de losse van de vorige 'slinger' is en soms in het gecreerde boogje van de vorige toer.

Als je de foto bekijkt zodat de bloemen langs links liggen zie je dat het allemaal aparte slingers zijn die aaneengehaakt zijn (ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken)

je laat je hoofd op je linkerschouder zakken dus en laat de pc staan.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 09:49
Het lijken slierten van 9 of 10 lossen, dan 5 stokjes. Elke toer begint en eindigt met een sliert lossen. Omdat het verspringt is er aan het begin of eind afwisselend een ketting van 20 of 15 lossen. De bloemen kunnen later opgenaaid zijn. De 5 stokjes lijken vast te zitten op 5 lossen, niet eromheengehaakt. Ik denk wel dat elke toer opnieuw aangehecht moet worden en dan heb je meteen een draad om een bloem aan te naaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 11:11
Prideke had deze al eens gemaakt.
Op haar blog staat een beschrijving:
De kleurtjes kun je natuurlijk zelf per rij bepalen.
Groetjes, Jannie
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2015 om 22:21
Dank je Jannie :) Ik wilde net hier de verwijzing plaatsen Thumbs UpHeart
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2015 om 13:09
heeeeeeeeel hartelijk bedankt, voor het plaatsen van de link, en voor het uitvinden
En ondertussen ben ik begonnen en het wordt echt leuk.

Groetjes Cormout
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns