Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vertalen begin van hello kitty patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Annenaud View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annenaud Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vertalen begin van hello kitty patroon
    Posted: 05 Januari 2015 om 20:49
Hoi allemaal,

Ik heb op Ravelry onderstaand patroon gevonden:
http://www.ravelry.com/patterns/library/hello-kitty-ballerina-amigurumi
Punt is dat engels niet mijn beste kant is. Iemand die mij met rij 1,2 en 3 van het hoofd even op weg kan helpen?  Dan denk ik dat ik de rest zelf wel kan. 
Zocht een Nederlands patroon maar kon dat zo gauw niet vinden en vind deze toch ook wel errug leuk.

Alvast bedankt!
Irma
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2015 om 21:25
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2015 om 21:27

Chain 8

Row 1: Ch 1, go into 2

nd ch from the hook 8 sc (one on each chain), 1 sc in the corner, 8 sc (along the other side),1 sc until ending

At your first stitch. *Put in your st marker into first stitch made (18 st)

Row 2: Ch 1, 2 sc into first st (Inc 1), 6 sc, Inc 1, 3 sc into next st, Inc 1, 6 sc, Inc 1, 3 sc into next st (26 st )

Dit gedeelte bedoel je?
Een ketting van 8 lossen
1. 1 losse,  begin dan in de 2 st vanaf de naald en haak 8 vasten, op iedere losse dus 1 steek, 1 vaste op de hoek, 8 vasten aan de andere kant van de losse ketting, 1 vaste in de 1e steek. Je hebt dan 18 steken. Plaats een steekmarkeerder in de 1e steek.
2. 1 losse, 2 vasten in de 1e steek,( dit noemt men inc, dat betekent meerderen) 6 vasten. In de volgende steek een meerdering, dus 2 steken in 1 steek. 3 vasten in de volgende, dan weer een meerdering, 6 vasten, 1 meerdering, 3 vasten in de volgende steek. 26 steken in totaal.
Succes, er bestaan overigens goede vertaallijsten. bv http://charami.com/vertaal-en-omzetschemas/
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2015 om 21:30
Haha, C4th. Ik was net jou link zoeken om mijn bericht te kunnen wijzigen en hem erbij te zetten. Dus nu staat hij er 2 keer.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Annenaud View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annenaud Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2015 om 21:32
Ja Lidwina, dat stukje bedoelde ik. Die ene steek op de hoek vind ik een beetje raar. Ga het toch maar proberen. Tnx in elk geval!
Ook C4th dank je wel voor de tip!!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2015 om 11:00
Vanmorgen, in de auto, viel het kwartje. Wij zijn gewoon dat er zou staan bv 7 vasten op de losse ketting, 3 vasten in de laatste losse. Dat is nl wat er eigenlijk gebeurt. Zij geven alle 8 vasten en zeggen dan 1 vaste in de hoek en weer 8 vasten aan de andere kant van de ketting. In de hoek zitten dus uiteindelijk 3 vasten.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Annenaud View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annenaud Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2015 om 20:52
Tnx Lidwina! Deze uitleg zocht ik, haha. Nu durf ik het zeker aan!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.346 seconden.
Lang Yarns