Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Grotere beer, grotere naalden?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Grotere beer, grotere naalden?
    Posted: 08 Januari 2015 om 11:51
Een vriendin van mij is een tijdje geleden ook begonnen met breien Smile Nu heeft ze een heel aantal beertjes gebreid. Heel erg leuk, maar zij vindt ze erg klein.
Ze zijn ongeveer 25cm (gebreid met 3mm naalden) en zij zou graag een vele grotere willen maken. Een echte knuffelbeer dus Smile

Nu hadden wij allebei al vaker op internet gelezen dat als je grotere breinaalden (en dikker garen) gebruikt, het resultaat van het werk ook groter wordt. Dus als zij (ik zeg maar wat) 6mm naalden gebruikt, wordt het beertje dan ook 2x zo groot? En bij 9mm naalden 3x zo groot?

Of denken wij nu te simpel? Embarrassed Kan dit zomaar, of kloppen verhoudingen dan niet meer? Of krijgt ze een misvormde beer ofiets?

Ik dacht ik vraag het even hier voor haar, voor zij begint aan de beer en het er niet uit gaat zien... Jullie kunnen ons vast hiermee helpen Smile
Back to Top
Liana View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liana Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2015 om 12:00
je kunt het op dikkere naalden breien maar dan moet je ook dikker garen nemen. Het eindresultaat weet ik niet of dat 2x zo groot zal worden. De verhoudingen zullen wel goed zijn.
succes
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2015 om 12:51
Als een patroon is uitgeschreven in aantallen steken en toeren/naalden kun je het heel goed met dikkere pen haken of breien. Bij aantallen centimeters wordt het moeilijker.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2015 om 13:28
Kijk anders eens op de site van drops design daar staat een beer van 40 cm en ook nog een waar geen maten bijstaan ,maar aan de hand van de steken verhoudingen is dat wel te bepalen en anders stel je de vraag even
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 14:40
Bedankt voor de antwoorden!

Het zou dus gewoon moeten lukken om de beer groter te krijgen met grotere naalden en dikker garen. Smile

@Magtelt: Het patroon is geschreven in aantal steken. Dus steeds 4 recht, 2 recht samenbreien etc. Dus dan zou het moeten lukken Smile

@Mutti: Die beer op drops design is wel erg leuk!! Maar zo te zien moet die op rondbreinaalden gebreid worden en dat heeft zij nog nooit gedaan. Maar ik ga haar dat patroon laten zien, want die is wel zo leuk om te leren met rondbreinaalden te gaan werken. Misschien dat ik me er ook eens aan ga wagen Smile
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 21:10
Je zou ook dubbele draad, of driedubbel kunnen nemen van hetzelfde garen. Maar dan moet je wel goed opletten dat je goed insteekt. Dikker garen zal denk ik fijner werken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns