Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe te beginnen met haken ?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
haak-noobie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2015
Locatie: kerkrade
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haak-noobie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe te beginnen met haken ?
    Posted: 09 Januari 2015 om 16:10
Ik wil graag beginnen met haken , maar weet eigenlijk helemaal niks ...welk garen , welke naald voor welk ontwerp ...waar mee begin je als haak-noobie?
Graag hoor ik van jullie waar ik het beste mee kan beginnen ...en waar ik de beste uitleg en tips kan vinden ...Bedankt alvast 😉
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 16:20
http://forum.hobbydoos.nl/duidelijke-basis-uitleg-haken_topic38994.html

hier staat een link met een uitleg over haken (wel in het engels maar dan leer je in een klap de engelse termen ook)


en youtube natuurlijk. die filmpjes zijn over het algemeen ook altijd duidelijk


tips en trucs staat veel in. Lees even de hartelijk welkom daar staat het allemaal in wat je waar ongeveer vindt en kunt plaatsen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 18:01
Vorig jaar november heb ik een haakpakketje bij Blokker gehaald, omdat het zo'n leuk ding leek. Nooit in mijn leven gehaakt, ik kwam dan ook nog niet ver.

Toen kocht ik bij bol.com het boek : "Ik leer haken" van Lucinda Guy. Een heel duidelijk stap-voor-stap boek Wellicht bedoelt voor kinderen, maar voor mij zeer leerzaam.
http://www.bol.com/nl/p/ik-leer-haken/1001004006852083/
Back to Top
haak-noobie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2015
Locatie: kerkrade
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haak-noobie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 18:13
Bedankt voor jullie reacties, ik heb me garen (25 mm) bij de action gehaald en heb een setje naalden....de kleinste is 3,5 ...het is wel erg dun garen , zouden jullie dit aanraden om te beginnen ,want anders ga ik morgen nog ff shoppen,;)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 18:23
Als je heel dun garen hebt, zou ik persoonlijk een kleinere naald halen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 18:23
je kan al beginnen hoor maar dan neem je best 2 bolletjes ineens om te haken (dus dubbele draad).
normaal staat er op de wikkel met welke breinaalddikte of haakpendikte het garen moet behandeld worden. Ik veronderstel dat die 25 mm van u daarop slaagt. Daarom neem je best dubbele draad als je met een 3,5 wilt haken.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 18:46
Ik zou dun garen met haaknaald 2,5 doen. En met een eenvoudig patroon beginnen. Succes.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 19:02
www.alles over haken .

Laten met foto's duidelijk zien hoe te beginnen . Geven ook makkelijke patroontjes .
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2015 om 21:12
Google eens op handwerkles. Ze heeft een website en een youtube account!
Vaak staat op de wikkel van je bolletje voor welke haaknld en breinaald het garen geschikt is.
Succes en vooral veel plezier!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23656
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2015 om 10:51
Ik kan je een haakboekje in 6 mails opsturen, met tekeningen van de hand met haaknaald en de steken. Dan heb ik en mailadres nodig, je kunt dat in een PM sturen. Mijn naam aanklikken en in mijn profiel opzoeken PM sturen.

Maar bij Action ligt vaak een enorm leuk en goed haakboek van Jaroslava Dubrovska, er liggen er zelfs meer van haar. Ook bij Wibra liggen ze wel eens. Zij beschrijft de steken heel duidelijk en de symbolen die ze gebruikt zijn ook duidelijk. Ze heeft ook erg leuke projecten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2015 om 11:50
Gewoon met iets dat jou leuk lijkt beginnen, als het maar niet te groot of ingewikkeld is. Het is namelijk de bedoeling dat
je haken leuk blijft vinden en dan steeds een stapje verder
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2015 om 14:42
Ik zou starten met het maken van kleine lapjes in verschillende steken. Dan oefen je de steken en van de lapjes kan je later een hoesje maken voor bv je mobiel.
Wil je een amigurumi maken (een beestje of poppetje) dan zou ik met een nederlands patroon beginnen maar dan ook niet al te groot. Op de site van stip en haak heb je al leuke muisjes om te maken (gratis patroon).
Succes :)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns