Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breiwerk in elkaar zetten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breiwerk in elkaar zetten
    Posted: 10 Januari 2015 om 12:57
Hoi allemaal,
Ik heb eindelijk de laatste mouw af, alles gespannen en bijna alles afgehecht. Ik kan nu dus mijn vest in elkaar gaan zetten.
Ik heb al een en ander opgezocht en manieren bekeken hoe je dat kunt doen, maar ben er nog niet helemaal over uit.

Welke manier gebruiken jullie om een kledingstuk in elkaar te zetten?

Groetjes Lelie
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2015 om 12:59
ik naai altijd met de stiksteek ineen met de wol van de trui.

die matrassteek heb ik nog niet geprobeerd (omdat dat te lang duurt mijns inziens, en als ik iets af heb wil ik het meteen aandoen ook)

en spannen doe ik ook nooit omdat ik het dus bijna direkt aandoe en dan moet het toch in de was.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2015 om 13:58
De schoudernaden brei ik bijna altijd meteen samen (zonder af te hechten).
Ik naai eerst de mouwen in het lijf en dan zet ik een cd-tje op en naai de hele zijnaad en de naad van de mouw in 1 keer dicht - ja hoe zeg je dat
van boord (onder) tot boord (manchet van de mouw).
Meestal doe ik de andere zijnaad dan een andere keer met een ander cd-tje.
Ik zag er altijd tegenop, maar ben erachter dat dat onzin is - gewoon rustig gaan zitten en ontspannen en steeds een stukje doen.
Ik gebruik de matrassteek en gebruik (meestal) wol waar het werkstuk ook mee gemaakt is. Als de wol erg bobbelig is b.v. bouclé dan zoek ik
in mijn voorraad naar een goede kleur en neem daar een draad van, als de kleur goed is maar de wol te dik, dan splits ik de draad.
Het splitsen van een draad is het makkelijkst als je met zijn 2-en bent.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2015 om 14:40
matrassteek, dat geeft de mooiste naden (redelijk onzichtbaar).
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2015 om 17:56
Je kan het ook in elkaar haken. Succes
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2015 om 18:18
Ik brei ook altijd de schouders samen, dan kun je vaak ook meteen dezelfde draad gebruiken om de halsboord te breien (loopt het door en scheelt weer twee draadjes afhechten). Dan met anders gekleurde draadjes eerst de mouwen goed vastknopen (kop van de mouw midden op de schouder), vervolgens zorgen dat de oksels op gelijke hoogte komen (naalden tellen in de panden dus). Het inzetten van de mouw vond ik altijd het vervelendste werk. Als de mouw er eenmaal in zit, werk binnenstebuiten en met de matrassteek de rest samennaaien. Dat gaat dan meestal lekker snel. Daarna hoef je alleen nog maar de laatste draadjes af te hechten.
Bij een effen trui is het goed te doen, het is pas bij ingebreide motiefjes (kindertruien...) dat je al die stomme draadjes moet afhechten en instoppen.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2015 om 23:30
Dank allemaal voor de tips! Het is inderdaad de matrassteek geworden. Het wordt nog even een klus om in elkaar te zetten, priegelwerkje!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2015 om 23:44
wel lelie, als het u gelukt is weet me dan eens te zeggen of het echt zo'n gepriegel is of dat het gewoon een handigheidje is. Naargelang uw antwoord ga ik het dan ook eens proberen.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2015 om 23:50
het is gewoon nog een hoop werk. Netjes op het randje een stiksteek zetten! Ik ben ook net bezig een trui in elkaar te naaien.
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 23:05
Bep, ik vind het reuze meevallen. Eerste paar steken was even zoeken, maar toen ik het begin had ging het goed! Heb nu de twee voorpanden vastgezet en de eerste schouder uitgehaald en samengebreid. Ben nu met de 2e bezig, maar die moet nu voor de 5e keer want laat elke keer een steek vallen. Waar ik dan achterkom als hij af is haha. Irritant wel. Kan me alleen nu al zorgen maken over afhechten. Ben altijd zo bang dat ze los raken
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2015 om 11:08
Eigenlijk is de mouwen inzetten altijd het ingewikkeldste, past het wel of past het niet. Teveel armsgat en te weinig mouw
Te veel mouw en te weinig armsgat - tis altijd wat.
Die matrassteek is mooi en als je eenmaal een begin hebt is het eigenlijk best een geinig werkje, je ziet al die lapjes zich ontwikkelen
tot een echt kledingstuk.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2015 om 12:20
Ik had alleen achteraf een andere kantsteek moeten gebruiken. Maarja, nu van geleerd en volgende vest weet ik dat :)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2015 om 13:01
Ik brei gewoon alle steken, ze kunnen me wat met hun kantsteken (Hmm heb een opstandige bui, merk ik)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.342 seconden.
Lang Yarns