breimachine onderbed paktsteken niet |
Reageer |
Autheur | |
anderhalf1
Newbie Lid sinds: 13 Januari 2015 Locatie: flevoland Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 Januari 2015 om 16:21 |
hoi hoi
ik heb een oude silverreed/knitmaster 280 nu ben ik het een en ander aan het uit proberen maar..... het onderbed pakt de steken niet net of de naalden niet hoog genoeg komen als ik ze in de maximum B stand zet dan de eerste toer wel kan het onderbed niet hoger/dichterbij het bovenbed krijgen HELP!
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom. Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie,
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan redelijk veel oorzaken hebben. Hoe heb je de knoppen van de onderste slede staan ? Gebruik je gewichten ? Hoe heb je de naalden staan ?
Hoe is de strip van het naaldenbed ? Als je tegen de naalden duwt veert het dan nog of is de strip (schuim) hopeloos versleten.
Kleven de naalden ? Nou dat soort dingen dus.
Heb je de machine al lang of pas kort, dus hoe staat de machine erbij ?
Als hij 2ehands is en hij heeft een tijd stilgestaan ga dan maar poetsen . . . naalden eruit, naalden ontvetten, schuimrubber vervangen
indien nodig en alle naalden er weer in (kun je meteen zien of er het juiste type inzit) Kromme naalden over de linkerschouder, nieuwe naalden
uit HongKong of van de naaimachineboer bestellen.
Sledes schoonmaken.
En dan heb je alles ontvet en alles glimt . . . naar de fietsenmaker, naaimachineolie halen en dan volgens het boekje alles weer vet maken.
Het is geen leuk werk, maar zo'n machine heeft vaak wat TLC nodig
|
|
anderhalf1
Newbie Lid sinds: 13 Januari 2015 Locatie: flevoland Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
dankje voor de tips .Een aantal dingen heb ik al gedaan!!! ik ben er al enigsinds uit er was een knopje dat nog omgezet moest worden (stond wel in engelse maar NIET in nederlandse gebruiksaanwijzing
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Wat ook kan, is dat je netjes 1x1 boordsteek opgezet hebt en toen bent gaan breien, maar bij de opzet werkt het onderbed naar de ene kant en het bovenbed naar de andere kant - links of rechts
net hoe je de knoppen ingesteld hebt. Als je deze instelling dus niet wijzigt voordat je gaat breien blijft hij dat doen en ja de naalden komen
dan niet hoog genoeg, dat is namelijk juist de bedoeling. Breien de ene kant op, slippen de andere kant op.
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Het geven van TLC hoop ik, want schoppen helpt meestal niet
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |