Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breigaren

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Anneke2103 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneke2103 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breigaren
    Posted: 16 Januari 2015 om 10:05
Hallo allemaal
Deze winter heeft het breivirus zich bij mij aangemeld en heb ik al een vest gebreid en een woondeken.
Nu heb ik een vraag ik zag heel leuk garen om te breien maar er stond sokkenwol op kun je daar ook een trui van breien?????.
Ik ben benieuwd of dat kan
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 10:26
Sokkenwol kan je ook voor een trui gebruiken hoor Anneke
Groetjes Teunie
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 16:00

Die trui wordt niet bij een volle maan een sok LOL

Voor sokken heb je goed garen nodig van een bepaalde samenstelling omdat een sok nogal wat voor zijn kiezen krijgt en daarom
noemen ze wol die daar geschikt voor is sokkenwol. Maar je kunt daar ook best andere dingen van maken.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2015 om 18:24
De sokkenwol van de Aldi bijvoorbeeld vind ik niet geschikt. Is te stug/hard om daar een trui van te breien is mijn mening. Maar andere weer wel, dus je moet het zelf voelen. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2015 om 17:51
Sokkenwol moet stevig, slijtvast en wasbaar zijn, je loopt erop en zweet erin. Gewoonlijk is het 75 % wol en 25 % nylon, de nylon geeft het de slijtvastheid. Vaak voelt het wat stug aan daardoor, maar er zit wel wat verschil in. Ik heb wat bolletjes Drops Delight liggen die heel zacht zijn, maar de standaard Regia vind ik niet zo lekker voor een trui. Dus je moet gewoon voelen hoe het op de huid voelt, als je het zacht genoeg vindt dan is er geen reden om het niet voor andere dingen te gebruiken. De kleuren zijn vaak prachtig.
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2015 om 20:14
Jawel, die kun je ook gebruiken. Ik heb een rokje van sokkenwol gebreid en een sjaal. Allebei zijn nog goed in model!
Succes.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns