Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie doet er mee? Streepjes deken CAL 2014

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wie doet er mee? Streepjes deken CAL 2014
    Posted: 23 Januari 2015 om 19:33
Wie o wie heeft er zin om met elkaar de prachtige gehaakte streepjesdeken van de CAL van vorig jaar te maken?
 
Ik lees dat sommige hobbydoosjes er nog mee bezig zijn. Ik heb alle weken al gedownload en op mijn computer gezet en kan ze gedoseerd aanbieden en dan kunnen we lekker aan de slag Big smile
Ik heb zelf bollen Royal en Saskia uit mijn voorraad gehaald en ga morgen nog even naar Zeeman en Wibra om te kijken of er nog een paar blauwe tintjes liggen die ik nog niet heb.
 
Wie o wie?
 
Hier kun je de deken helemaal zien en lezen hoe en wat: KLIK
 
 
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12091
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 00:46
awel Jips, ik denk dat ik ga meedoen. Ik zal straks eens kijken welke en hoeveel wol ik hier nog heb liggen (moet wel een beetje van dezelfde dikte zijn).

Of ik het ga volhouden is nog maar de vraag. Die strependeken lijkt me toch iets gemakkelijker te maken dan een grannydeken. Al die lapkes aaneenmaken nadien houden mij daar dus tegen.
Maar een streepke moet wel kunnen.

En degene die ik hier al voorbij heb zien komen waren stuk voor stuk prachtig.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12091
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 09:46
'k heb daarjuist dus gezien en ik heb nog meer dan genoeg van dezelfde dikte liggen. Alleen nu het probleem, welke kleuren ga ik gebruiken?
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 10:09
Ik doe ook mee,had er vorige keer al zin in ,nu nog wol zoeken in mijn voorraad Tongue welke datum begin jij?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 10:18
Leuk initiatief, maar ik doe niet mee. Wel erg leuk dat je dit opstart.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 11:11
Bep, je kunt een babydekentje maken, lekker voor later als een van de meisjes hangerig op de bank ligt. Dan hoeft het niet zo groot te worden.

IK ga niet meedoen, maar ik zal jullie volgen.

Je kunt het beste in de Agenda hobbybeurzen starten, daar is weinig activiteit en dan blijft het bovenaan staan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12091
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 11:11
Lap. 'k ben nog niet begonnen en ik zit al met een probleem.

als je hier kijkt zeggen ze dus 9 ballen van 100 gr en de kleuren tussen haakjes.Maar ze geven dus wel 10 kleuren op. Is dat dan 9 bollen per kleur?

https://notyouraveragecrochet.files.wordpress.com/2013/10/as-we-go-stripey-blanket-pattern-with-no-step-by-step-photos.pdf
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 13:03
Ik las op de link die ik in het eerste bericht had gezet 10 bollen a 290m. Ik reken het zelf om in royal en saskia en heb 21 bollen liggen. Veel te veel hoor

Ik ga straks even op mijn gemak rekenen ben nu met de jongste zijn kamer aan het opruimen en schoonmaken.

We beginnen als iedereen zover is
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 13:05
Hoi Bep,
Dat van die 9 kleuren was inderdaad een foutje volgens de nederlandse beschrijving.
En in totaal zijn het er zelfs 11 want je hebt er ook nog 1 voor de rand nodig.
Misschien ga ik nu ook wel weer mee doen. Mijn ripple deken heb ik per slot net nog in het vorige jaar afgemaakt.
Groetjes, Jannie
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 13:14
De bollen van Saskia en Royal hebben een wat kortere looplengte dan die van Stylecraft.
Dat heb ik bij mijn ripple deken gemerkt want van verschillende kleuren kwam ik wat tekort.
Maar mn deken is dat ook wel een joekel van 1m45 bij 2m50 geworden.
Wel heerlijk groot voor op een bed maar wel bij wat te groot voor op de bank.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12091
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 13:33
dus ik heb maar 10 bollen nodig, allemaal verschillende kleur en 1 extra bol voor de afwerking. Oef, ik was al aan het denken, ik heb wel veel wol liggen hier maar 99 bollen van dezelfde dikte dat nu ook weer ni.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 14:27
Je kunt zoveel of zo weinig kleuren nemen als je wilt natuurlijk.

Ik heb 5 kleuren blauw, 2 kleuren grijs, camel en offwhite of creme. Ik vind het te koel omdat ik meer van warme kleuren hou. Ik ga zo even kijken of er paars en lila ter aanvulling ligt. Wordt het geheel wat warmer.

De officiele cal gaf iedere vrijdag het nieuwe gedeelte om te haken voor die week. Zal ik dat ook doen?

Willen jullie dat ik jullie iedere vrijdag prive de pdf voor die week mail?
Of wil je op je eigen tempo en plukken jullie het zelf van de site?

Ik zag bijvoorbeeld dat de eerste week alleen de ketting van lossen is en een rij vasten of stokjes.

Tip: 216 lossen op haaknaald 5 geeft met royal of saskia een breedte van 1.65m. En als je de lossen met haaknaald 6 doet krijg je een mooie niet te strakke rand.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 15:00
Oooooooh, ik vind alleen al het idee ZO leuk Jispke maar ik ben geen doorzetter laat staan/zitten een volhouder..wie weet ga ik, zoals Magteld aangeeft, wel een klein dekentje maken, voor de kat..m'n dochter heeft vorig jaar de grote deken gehaakt dus als ik er hier niet uit kom kan zij haar moeder helpen..maar ik beloof nix...howel....LEUK is het ..en Bep, die granny-squaredeken van 2015 is geen lapjesdeken hoor, beginnen met een granny en daarna randjes van verschillende steken er om heen, voorzover deze dummievandedag het begreep..moi dus..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12091
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 16:03
privé is wel poepsjik dan.
Maar doe maar iedere vrijdag (of misschien beter maandag, och het maakt niet uit).

En hoe gaan we hem noemen? de lookalikeofficialcallstreepjesdekenmaareenjaartjelater?
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 17:15
Leuk scrabble woord!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 17:22
Fantastische naam, geweldig hoe kom je erop?

Zullen we meer hobbydoosjes even de tijd gunnen om heg bericht te kunnen lezen en eventueel wol te kopen en as vrijdag beginnen?

De nieuwe cal is inderdaad een granny square met allemaal randjes eromheen en die wordt 1x1m. Ik vind het persoonlijk niet zo'n fijn formaat. Vandaar het initiatief om die van 2014 te gaan doen.

Een vriendin van mij gaat ook meedoen. Ze gaat iedere dinsdagavond met mij naar het breicafe en gaat zich aanmelden op ons forum om mee te doen.

Ik ben in de zeeman en wibra gezwicht voor nog 4 kleuren blauw en 3 kleuren lila en paars. Ik maak een nieuw topic aan onder het kopje agenda en beurzen en zal ook een fotootje plaatsen van de kleuren waar ik mee ga werken. Misschien leuk als we dat allemaal doen, als jullie dat lukthoor. Je mag het ook naar mij prive mailen dan plaats ik ze wel.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12091
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 17:58
waarom een lange naam uit verschillende stukken als het ook in 1 woord, kort en bondig kan ?

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 23:10
Ik heb erover zitten denken. Het lijkt me wel leuk en gezellig, en ik vind die streepjes mooier dan granny squares. Maar ik houd niet zo van acryl, en als ik eens ga zitten rekenen hoeveel het zou kosten in wol dan krab ik me toch eens achter mijn oren. 300 m per kleur, 10 kleuren... Nee sorry. Misschien eest eens de 50 achterstallige projecten die ik nog heb liggen afmaken?
Maar ik geef toe, het kriebelt wel.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2015 om 09:38
Kvdl: om te oefenen misschien 1 in acryl? Desnoods wat kleiner voor op de bank? In andere wol wordt het inderdaad schreeuwend duur.

Je kan de hoeveelheid kleuren zelf bepalen hoor.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2015 om 14:43
Het officië topic is geopend en staat onder Agenda Beurzen.
 
Je kunt het hier vinden: http://forum.hobbydoos.nl/lookalikeofficialstreepjesdekenmaareenjaartjelater_topic41313.html
We starten vrijdag 30 januari a.s..
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns