Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

maattabel Drops?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: maattabel Drops?
    Posted: 11 Februari 2015 om 10:51
Kan iemand mij vertellen waar ik de maattabel van Drops kan vinden? Schat mijzelf toch vaak forser in,waardoor het eigenlijk nooit echt goed past.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 11:17
ik denk niet dat drops echt een maattabel heeft.

Maar misschien uw gemeten afmetingen van overal op een papierke schrijven en dan kan je bij het patroon vaak zien (bij de tekening) hoe breed en lang iets moet worden en aan de hand van die vergelijking kan je dan je dropsmaat weten.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 11:23
dank je Bep.dat ik daar nou zelf niet aan gedacht heb.Ik heb maat 44/46 en denk dan vaak aan XXL en verzuip daar dan in.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 11:28
is nikske. Maar dat is dus wel echt overschat, die XXL.
Maar als je in de winkel iets gaat passen geeft het wel een goed gevoel dat als je met een XXL in het pashokje staat en je constateert dat het maar een xl of in sommige gevallen maar een l (omdat het aanpassend mag zijn) is.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 11:53
Ik denk vaak nog in maat 38 te passen, maar opmeten geeft een ander resultaat Confused. En die maten in de winkel - pfrr die doen ook maar wat.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 12:27
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik denk vaak nog in maat 38 te passen, maar opmeten geeft een ander resultaat Confused. En die maten in de winkel - pfrr die doen ook maar wat.

Nou dat klopt wel!laatst had ik maaty XXL tops besteld online...Keek je zo van het ene armsgat naar het andere,terwijl ook weleens nog niet tot aan mijn elleboog in een XXL jas kon.
Back to Top
Margresse View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Margresse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 13:00
Ja voor Drops is het een goed idee aan de hand van het patroon het op te meten - de maten vallen over het algemeen wat ruim uit, heb ik zo gemerkt. (Zucht, haha)

En wat betreft maten in winkels - ik heb van verschillende mensen gehoord dat die de laatste jaren steeds ruimer worden. Iedereen wordt wat forser, en de maten groeien mee, dat is goed voor het zelfvertrouwen. Wink
http://margreetzelfmaakzooi.blogspot.nl/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 13:09
Winkels voor grote maten hanteren vaal een ander maatsysteem, zodat XXL bij hun veel groter uitvalt dan bij winkels die overwegend slanke dennen bedienen. Het beste is om jezelf danig de maat te nemen en altijd een centimeter en je briefje met maten (geplastificeerd) in je tasje te hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2015 om 18:00
Bij drops moet ik vaak small tot hooguit medium maken terwijl ik in de winkel tegen de 44 zit, dus ze rekenen nogal ruim.
Dus: de cm erbij pakken, ze zetten de maten er meestal wel bij.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns